رفتن به محتوای اصلی

روضه خامنه ای در دیدار با خبرگان رهبری
09.03.2013 - 00:08
تفسیر از:
اقبال اقبالی

خامنه ای در واکنش به بیداد فقر و فلاکت در جامعه گفت: برخی از این مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها است و برخی هم مربوط به مدیریت ها و سیاست های اقتصادی است اما نکته مهم این است که این مشکلات قابل حل هستند. من به مسئولان برای حل موضوع گرانی توصیه مؤکد کرده ام و اکنون آنها باید گزارش دهند که چه کرده اند؟ سیدعلی شریانهای اصلی اقتصاد ، تجارت و منابع طبیعی را باشغال درآورده و فرمان « حل موضوع گرانی» را صادر کرده و وانمود می کند که "بیت رهبر" سکاندار اقتصاد، تجارت، سیاست و سرکوب و جنایت در کشور نیست!!!
خامنه ای باز هم وعده دروغ داد و ادعا کرد که مشکلات اقتصادی در چارجوب جمهوری اسلامی قابل حل هستند. واقعیت اینست که ریشه فقر و فلاکت را بایستی در ماهیت ارتجاعی اسلامی رژیم، حاکمیت مافیاهای روحانیت، ترجیح و الویت منافع اسلام بر منافع ملت ایران، و تقدم منافع دمشق، لبنان و فلسطین بر منافع ایران، دریافت. بخش های از سخنان سیدعلی که در سایت عصرایران بازتاب یافته است:

*******

 رهبر انقلاب در دیدار اعضای خبرگان رهبری:
من به مسؤولان برای حل موضوع گرانی توصیه مؤکد کرده ام و اکنون آنها باید گزارش دهند که چه کرده اند؟
اعضای شورای نگهبان باید همانگونه که تا به حال براساس قانون عمل کرده‌اند،در انتخابات ریاست جمهوری نیز در چارچوب قانون عمل کنند و در نهایت هر فردی که براساس ضوابط قانونی،از این صافی عبور کرد،می تواند وارد انتخابات شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان در سخنان مهمی ضمن ارائه تحلیلی جامع از حرکت رو به جلو و پیشرفت‌های شگرف ملت ایران بعد از گذشت 34 سال و چالش های پیش روی او، نگاه بلندمدت در مسیر حرکت به سوی آرمان‌ها و اهداف نظام اسلامی را بسیار ضروری دانستند و تأکید کردند: ایمان به اسلام، عزم راسخ، تکیه به مردم و حفظ و تقویت روحیه امید، عوامل اصلی استمرار حرکت رو به جلو و رسیدن به موفقیت‌های بزرگتر و عبور از موانع و سختی‌های مقطعی است. 

حضرت آیت الله خامنه‌ای با طرح این سئوال که چنین حضوری بخصوص حضور شاداب مردم، با وجود مشکلات اقتصادی، آن هم بعد از گذشت 34 سال از انقلاب اسلامی، چه معنایی دارد؟ افزودند: معنای این حضور پرصلابت در واقع پاسخ ملت ایران به آنچه که آنها «تحریم های فلج کننده» می‌نامیدند، بود و تأثیر این حضور، در میدان‌های بین المللی نیز مشهود است.

رهبر انقلاب اسلامی، حضور مردم در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری را نیز نقش آفرین و تأثیرگذار خواندند و تأکید کردند: در آن زمان هم، به اذن خداوند و به فضل پروردگار دل‌های مردم به سمت حرکت انتخاباتی تمایل پیدا خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را یکی از بهترین، آزادترین و استانداردترین انتخابات در دنیا برشمردند و افزودند: اینکه برخی تلاش دارند، بررسی صلاحیت ها در انتخابات را به عنوان یک اشکال نظام اسلامی مطرح کنند، سخن غیرفنی و ناشیانه‌ای است، زیرا بررسی صلاحیت کاندیداها و عبور آنها از صافی های قانونی، در دموکراسی های دنیا وجود دارد.

ایشان هدف از بررسی صلاحیت کاندیداها در انتخابات را عرضه افراد دارای شرایط لازم و متناسب با میل و رغبت مردم در انتخابات دانستند و خاطرنشان کردند: باید در انتخابات، افرادی حضور یابند که دارای صلاحیت ها و حد و اندازه های لازم برای مسئولیت ریاست جمهوری باشند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسئولیت سنگین شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها، افزودند: اعضای شورای نگهبان باید همانگونه که تا به حال براساس قانون عمل کرده‌اند، در انتخابات ریاست جمهوری نیز در چارچوب قانون عمل کنند و در نهایت هر فردی که براساس ضوابط قانونی، از این صافی عبور کرد، می تواند وارد انتخابات شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید برلزوم پرشور بودن انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کردند: امیدواریم با عنایت پروردگار، منتخب مردم هم، فردی باشد که مایه رضای الهی باشد و مردم را به آرزوهای بزرگ آنها از انقلاب اسلامی، نزدیک کند.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه به موضوع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیز اشاره کردند و گفتند: برخی از این مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها است و برخی هم مربوط به مدیریت ها و سیاست های اقتصادی است اما نکته مهم این است که این مشکلات قابل حل هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: من به مسئولان برای حل موضوع گرانی توصیه مؤکد کرده ام و اکنون آنها باید گزارش دهند که چه کرده اند؟

ایشان تأکید کردند: مسئولان باید برای حل این مشکلات، برنامه ریزی و تلاش کنند، زیرا این مشکلات قطعاً قابل حل هستند.

رهبر انقلاب اسلامی برخی از چالش‌های پیش روی نظام اسلامی از جمله تحریم‌ها بویژه ممنوعیت واردات برخی کالاها را به نفع کشور دانستند و افزودند: نتیجه این تحریم ها، بازگشت به خود و جوشش از درون است همانگونه که درخصوص اورانیوم بیست درصد مورد نیاز راکتور تحقیقاتی تهران، اتفاق افتاد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.