رفتن به محتوای اصلی

بیهوشی شهرام رادمهر در حین بازجویی
11.03.2013 - 07:34

مهندس شهرام رادمهر (ساوالان) که در تاریخ 18 بهمن ماه امسال بازداشت شده بود، بیش از یک ماه در سلولهای اداره‌ی اطلاعات شهرستان تبریز، به کرات مورد بازجویی‌ قرار گرفته است. این بازجویی‌ها توام با خشونت جسمی و روحی به قدری شدید بوده است که وی با از دست دادن شرایط نرمال به بطور موقتی وارد کما شده و بی هوش می‌گردد، سپس به منظور مداوا به مدت سه روز در یکی از بیمارستان‌های شهر تبریز نگهداری می‌شود.
خاطر نشان می‌گردد، در بازداشت اخیر ایشان در سال 89 تاثیرات بازجویی های انجام شده برروی ایشان به قدری شدید بود که پس از آزادی از زندان، همچنان با سردرد های مکرر و حملات عصبی پی در پی مواجه می‌شد.
این گزارش همچنین از نگهداری شهرام رادمهر در بند مالی زندان مرکزی تبریز خبر می‌دهد، به دلیل ازدحام بیش از حد در این قسمت از زندان، برای ایشان و سه نفر دیگر از فعالان سیاسی دربندی که همگی مربوط به دستگیر شده گان پرونده‌ی مشترکی می‌باشند، تخت خوابی نرسیده و جملگی برروی زمین می‌خوابند، این در شرایطی است که، وضعیت بهداشتی این بند زندان بسیار اسفناک گزارش می‌شود.
لازم به ذکر است که، ساوالان رادمهر، از فعالان سرشناس حرکت ملی آذربایجان جنوبی و عضو شورای مرکزی حزب نوبیداری آذربایجان جنوبی (یئنی گاموح) در تاریخ 18 بهمن ماه امسال توسط مامورین امنیتی جمهوری اسلامی ایران در شهر مشکین شهر(خیاو) دستگیر و به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات شهر تبریز منتقل شده بود. وی تا تاریخ 14 اسفند ماه در این بازداشتگاه تحت بازجویی بوده و در نهایت به زندان مرکزی تبریز انتقال داده شده است. در این دستگیری همه‌ی اعضای شورای مرکزی حزب علنی"یئنی گاموح" دستگیر شده‌اند.
پیش‌‌تر نیز این فعال مدنی و سیاسی آذربایجانی، در تاریخ مراسم 21 آذر ماه 1382 در قبرستان امامیه شهر تبریز دستگیر می‌شود، پس از چند روز بازجویی به 6 ماه حبس تعزیری محکوم می‌گردد که حکم صادره به مدت 2 سال در تعلیق منظور می‌شود، همچنین وی در جریان دستگیری‌های اعضا و هواداران حزب "یئنی گاموح" وقت، در روز سوم خرداد ماه 1389، توسط نیروهای اطلاعاتی دستگیر و پس از 149 روز بازداشت موقت که اکثر مدت بازداشت را زیر شکنجه و بازجویی در بازداشتگاه انفرادی اداره‌ی اطلاعات تبریز سپری کرده بود، با قید وثیقه‌ی 220 میلیون تومانی موقتاً آزاد می‌شود، اتهام ایشان در این دستگیری، عضویت در شورای مرکزی حزب مذکور جهت بر هم زدن امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی جهت بر هم زدن امنیت کشور و معاونت در جاسوسی عنوان شده بود. در نهایت دادگاه انقلاب تبریز این فعال سیاسی را به گذراندن 6 ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن
برگرفته از:
ایمیل رسیده

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.