رفتن به محتوای اصلی

احضار سهیل عربی برای اجرای حکم در چهاردهمین پرونده
08.04.2022 - 10:03

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، روز پنجشنبه ۱۸ فروردین، سهیل عربی عکاس خبرنگار و زندانی سیاسی سابق، بر اساس ابلاغیه ای جهت اجرای حکم در چهاردهمین پرونده ی خود به دادسرای عمومی و انقلاب تهران احضار شد.

بر اساس این احضاریه، سهیل عربی می بایست ظرف ۱۰ روز آینده جهت اجرای حکم در شعبه ‍۱ اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳ حاضر شود.

احضار سهیل عربی برای اجرای حکم در چهاردهمین پرونده

سهیل عربی ، در چهاردهمین محکومیت خود که در تاریخ ۲۵ آذر ۱۴۰۰ توسط شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب تهران تایید شد، به ۲ سال حبس تعزیری، ۵ میلیون تومان جزای نقدی، ممنوعیت خروج از کشور و الزام حضور فصلی در دفتر نظارت و پیگیری ضابطین محکوم شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سهیل عربی در تاریخ ۶ مردادماه ۱۴۰۰، در دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود و حکم در شعبه ۳۶ تجدید نظر عینا تایید شد.

جلسه رسیدگی به اتهامات آقای عربی در تاریخ ۶ مردادماه۱۴۰۰، در دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود. آقای عربی بدلیل برسمیت نشناختن دادگاه در جلسه حضوری شرکت نکرده و حکم بصورت غیابی صادر شد. وکیل پرونده به حکم اعتراض کرد با اینحال حکم در تاریخ ۲۵ آذر در شعبه ۳۶ تائید شد.

مصادیق اتهامات جدید علیه سهیل عربی، تهیه چند گزارش از وضعیت زندان تهران بزرگ، انتقاد به عملکرد عوامل زندان به ویژه دادیار ناظر زندان، اقدام به اعتصاب غذا در اعتراض به محرومیت زندانیان سیاسی از حق درمان و صدور چند بیانیه با هدف حمایت از حق اعتراض مردم در قیام آبان ۹۸ و محکوم کردن کشتار و شکنجه معترضین عنوان شد. آقای عربی در آن جلسه علاوه بر رد اتهام ارتکاب جرم امنیتی، خواهان بررسی صحت موارد منتسب به خود در فضای مجازی شده بود.

سهیل عربی پیش از این نیز طی پرونده جداگانه‌ای در تاریخ دوشنبه ۳ خردادماه ۱۴۰۰ از طریق ویدئو کنفرانس توسط شعبه ۳ بازپرسی دادسرای اوین از بابت «فعالیت تبلیغی علیه نظام و تشویش اذهان عمومی» تفهیم اتهام شده بود.

شایان ذکر است که آقای عربی، روز سه شنبه ۲۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰ با پایان دوران محکومیت خود از زندان رجایی شهر کرج آزاد و جهت تعیین تکلیف محکومیت دو سال تبعید خود در شرایطی بسیار سخت و غیرانسانی به شهرستان برازجان اعزام شد.

پس از احضار سهیل عربی جهت اجرای حکم، این زندانی سیاسی در صفحه شخصی خود نوشت:

«به خانه (زندان) بر می گردم، نزد همراهانم در زندان، خوشا کنار دادخواهانِ دربند نفس کشیدن،… ولی این بار بدتر از قبل شما شکنجه گرها را آزار می دهم، شما با تمام موشک‌ها، گلوله ها، زندان‌ها و چوبه های دارتان، حریف قلم من نبودید و نخواهید شد.
پس؛ جنگ، جنگ تا رهایی…»

 

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.