رفتن به محتوای اصلی

زندانی سیاسی دکتر کامران ایازی
12.04.2013 - 09:36

دکتر کامران ایازی در ۷ بهمن  سال ۸۹ در منزلش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد و تحت شدیدترین بازجویهای فنی وزارت قرار گرفت و در اواخر فروردین ۹۰  به بند عمومی ۳۵۰ انتقال داده شد .

پرونده مربوط به محاربه ایشان در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه در خرداد امسال برگزار شد و ایشان به ۹ سال حبس تعزیری و تحمل ۱۶۰ ضربه شلاق محکوم شدند که این حکم در تجدید تظر تایید شد و برای پرونده دوم ایشان که مربوط به توهین به مقدسات و سب النبی میباشد در دادگاه عمومی  در حال بررسی است و هنوز برگزار نشده است .کیفر خواست دادستان تهران برای آقای ایازی محاربه  به دلیل وبلاگ نویسی و توهین به مقدسات و به دلیل  «عضویت در انجمن اینترنتی گفتگو و محتوای وبلاگ شخصی با مضمون طنز انتقادی به مسائل دینی و عقیدتی» و سب النبی میباشد و برای این جرائم برای ایشان دو پرونده مجزا تشکیل دادند .

قابل به ذکر است آقای ایازی دندانپزشک میباشند و سابقه هیچگونه فعالیت سیاسی و مدنی را نداشتند و تنها در وبلاگ شخصی خود مطالب طنز کار میکردند که قربانی سناریو وزارت اطلاعات مبنی بر مبارزه با جرایم سایبری قرار گرفتند .

 هومان موسوی در گفتگوی خود به رادیو فردا در مورد اجرای حکم شلاق کامران ایازی میگوید:

  آخرین فرد ازاین جمع کامران ایازی است، دندانپزشکی که به خاطر مطالب طنز انتقادی نسبت به مسایل دینی و عقیدتی به تحمل ۹ سال حبس تعزیری و ۱۶۰ ضربه شلاق محکوم شده است. شدت ضربات شلاقی که بر او می‌زنند پوست بدنش را می‌کند و خون از آن جاری می‌شود.

او درباره وضعیت کامران ایازی می‌گوید: «پرونده کامران را باز کردند و گفتند این حرف‌ها در مورد مقدسات را شما گفتی. کامران گفت: من نگفتم من فقط مسئول سایت بودم و افراد این مطالب را می‌نوشتند. وقتی او را بردند برای شلاق به شدت سر و صدایش می‌آمد.

کامران خیلی مقاوم بود ولی وقتی او را آخر بیرون آوردیم انگار یک جسد را از اتاق بیرون می‌آوریم و وضعش وخیم بود. هیچ کدام از بچه‌ها موقع شلاق از بدنشان خون نیامده بود و پوستشان پاره نشده بود و فقط کبودی شلاق مانده بود ولی بدن کامران از چندین نقطه خون می‌آمد و پوستش پاره شده بود آن قدر که محکم به او شلاق زده بودند و همه داشتیم به حال او گریه می‌کردیم. خیلی صحنه عجیبی بود.»

کامران ایازی از سال 1389 تا کنون بدون مرخصی در زندان اوین به سر می برد.

لازم به ذکر است که دکتر ایازی دارای 3 فرزند دوقلوی دختر و پسر 10 ساله و یک پسر 14 ساله هستند . 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.