رفتن به محتوای اصلی

لوموند : ماکرون مثل مار بوآ آرام آرام دور لوپن پیچید و خفه‌اش کرد
21.04.2022 - 17:40
امانوئل ماکرون
 
 جراید امروز فرانسه تقریباً به طور یک صدا امانوئل ماکرون را پیروز مناظرۀ تلویزیونی دیشب در مقابل رقیب راست افراطی خود، مارین لوپن، معرفی کردند. "لیبراسیون"، روزنامۀ چپ گرای فرانسه، ماکرون را نامزدی "مصمم، مهاجم، صریح و دقیق" و پیروز مناظره پیش از  رأی گیری روز یکشنبه خواند.
 

لوموند روزنامۀ عصر پاریس نوشت که مارین لوپن از همان ابتدا، مناظره را با آماتوریسم خود باخت، وقتی که پیش از آغاز رسمی مناظره صحبت های خود را آغاز کرد، در حالی که موسیقی اعلام برنامه ("جینگل") صدای او را می پوشاند. همین یک خطا، به نوشتۀ لوموند، باعث شد که مارین لوپن نتواند تا انتهای مناظره بر حریف خود چیره شود.

به نوشتۀ لوموند، مارین لوپن که تاکنون سه بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری بوده، بار دیگر در مهمترین رویداد یا ملاقات انتخاباتی (یعنی مناظره تلویزیونی) با ناکامی روبرو شد و در مقابل، حریف او، امانوئل ماکرون، توانست با ظرافت، دقت و چرب زبانی همچون مار بوآ به دور او بپیچد و عاقبت خفه‌اش کند.

به نوشتۀ لوموند، مارین لوپن در هیچیک از موضوعات مناظره حتی موضوعات مورد علاقه‌اش به ویژه مسئلۀ قدرت خرید فرانسوی ها نتوانست رقیب خود را به چالش بکشد.

با این حال، مناظرۀ تلویزیونی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پائین ترین شمار بینندگان را به خود جلب کرد. تنها شانزده میلیون و ششصد هزار بیننده این مناظرۀ تلویزیونی را تماشا کردند یعنی یک میلیون نفر کمتر از  انتخابات ریاست جمهوری سال ٢٠١٧ که در آن امانوئل ماکرون و مارین لوپن به عنوان فینالیست های انتخابات ریاست جمهوری رو در روی یکدیگر قرار گرفته بودند. برای نمونه، دو مناظرۀ تلویزیونی مشابه در سال های ١٩٨١ و ١٩٨٨ که به پیروزی فرانسوا میتران منجر شدند هر بار سی میلیون بینندۀ تلویزیونی را به خود جلب کردند.  

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی
برگرفته از:
RFI بخش فارسی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.