رفتن به محتوای اصلی

به گفتۀ مقامات اسرائیل، آمریکا آماده است شکست مذاکره با ایران را اعلام کند
26.04.2022 - 17:11

همزمان با ملاقات مشاوران امنیت ملی اسرائیل و آمریکا، برخی مقامات اسرائیلی گفتند که رهبران آمریکا بیش از پیش به این نتیجه می رسند که شانس دستیابی به توافق با ایران به طرز قابل توجه‌ای رو به کاهش است. "اسرائیل هیوم" و رادیو دولتی اسرائیل  به نقل از رهبران این کشور نوشتند که رهبران آمریکا بیش از هر زمان آماده اند شکست احیای برجام را اعلام کنند.

 

یک مقام اسرائیلی به "اسرائیل هیوم" گفته است که امکان این که دو طرف در آیندۀ قابل پیش بینی توافقی را امضاء کنند روز به روز کاهش می یابد. یک منبع دیگر به رادیو دولتی اسرائیل گفته است که کاخ سفید بسیار بیش از گذشته آماده است که خطر شکست مذاکرات را بپذیرد.

سایت خبری "آکسیوس" نیز دوشنبه گذشته نوشت که دولت بایدن به تازگی گفتگو دربارۀ سناریویی را آغاز کرده که در آن خبری از احیای برجام نخواهد بود." هفتۀ گذشته یک مقام ارشد دولت اسرائیل اعلام کرد که دولت بایدن به سه کشور اروپایی امضاءکنندۀ برجام گفته است که قصد ندارد سپاه پاسداران را از فهرست گروه های تروریستی خارج کند.

کاخ سفید دیشب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، با همتای اسرائیلی خود، ایال هولاتا، دربارۀ یک رشته مسائل امنیت منطقه‌ای و جهانی گفتگو کرد و در این گفتگو مشاور امنیت ملی آمریکا بر توجه این کشور به نگرانی های اسرائیل در خصوص تهدیدهای امنیتی حکومت ایران و گروه های نیابتی آن علیه اسرائیل تأکید نمود.

در بیانیۀ کاخ سفید آمده است که دو مقام ارشد اسرائیل و آمریکا توافق کردند که هماهنگی‌های خود را از طریق گروه مشورتی راهبردی آمریکا و اسرائیل دنبال و امنیت و همکاری خود و در صورت امکان با دیگر شرکای منطقه‌ای را تقویت کنند.  

کاخ سفید تصریح کرده است که سالیوان و هولاتا در عین حال مناسبات اسرائیل با کشورهای مهم حوزۀ اقیانوس هند و اقیانوس آرام را نیز مطرح نمودند. در گفتگوهای خود مشاوران امنیت ملی دو دولت آمریکا و اسرائیل بر ضرورت حمایت از متحدان اوکراینی خود تأکید کرده و متعهد شدند که به هماهنگی های تنگاتنگ خود دربارۀ مسائل مهم امنیتی دو کشور ادامه بدهند.

در پی گفتگوی تلفنی رئیس جمهوری آمریکا، جو بایدن، و نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، دربارۀ تلاش های جاری برای کاستن از خشونت‌ها در اورشلیم، جیک سالیوان و ایال هوتالا با یکدیگر ملاقات و گفتگو کردند.  

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی
برگرفته از:
RFI بخش فارسی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.