رفتن به محتوای اصلی

بوریس جانسون: پوتین امکان تغییر دادن طرح‌هایش در اوکراین و پایان دادن به جنگ را دارد
27.04.2022 - 08:36

نخست‌وزیر انگلیس با بیان اینکه انتظار ندارد که هیچ ناکامی نظامی بیشتری از سوی ارتش روسیه در اوکراین موجب شود تا ولادیمیر پوتین به سمت استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در آنجا سوق داده شود، گفت او فرصت تغییر دادن نقشه‌هایش و پایان دادن به درگیری را دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در پاسخ به این پرسش تاک‌ تی‌وی مبنی بر اینکه آیا او انتظار دارد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را در صورت ناکامی بیشتر ارتشش در اوکراین مورد بررسی قرار دهد یا خیر، گفت: نه اینطور فکر نمی‌کنم.

جانسون گفت: با توجه به حمایت عظیم روسیه از آنچه او انجام می‌دهد و با توجه به غفلت آشکار رسانه‌های روسی در مورد آنچه واقعا در اوکراین اتفاق می‌افتد، تناقض این است که پوتین فضای سیاسی بسیار بیشتری برای عقب‌نشینی و کوتاه آمدن دارد.

از بوریس جانسون همچنین درباره اختلاف میان مسکو و لندن سوالی پرسیده شد، به ویژه پس از آنکه روز سه‌شنبه روسیه به انگلیس درباره "واکنش متناسب" فوری در صورتی که انگلیس به تحریک اوکراین با هدف گرفتن اماکنی در روسیه ادامه دهد، هشدار داد.

وزارت دفاع روسیه به صحبت‌های جیمز هیپی، وزیر نیروهای مسلح انگلیس استناد داشت که در گفت‌وگو با رادیو بی‌بی‌سی تاکید کرد که کاملا برای اوکراین "مشروع" است که اهدافی را در عمق روسیه به منظور مختل کردن خطوط لجستیک و تامین روسیه هدف بگیرد.

از جانسون درباره این اظهارات سوالی پرسیده شد و او گفت، اوکراینی‌ها حق دارند از خودشان دفاع کنند اما اضافه کرد که انگلیس نمی‌خواهد که این بحران به فراتر از مرزهای اوکراین کشیده شود.

او همچنین گفت که دولتش هر کاری بتواند برای کمک به دو جنگجوی انگلیسی که در اوکراین اسیر شدند، انجام می‌دهد اما هرگونه تصمیم‌گیری درباره تبادل اسرا بر عهده کی‌یف است. او همچنین افزود که فیس‌بوک با حذف ویدیویی که این دو فرد را نشان می‌دهد، موافقت کرده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی
برگرفته از:
isna

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.