رفتن به محتوای اصلی

خواننده آمریکایی مدل جدید بنز را طراحی کرد
08.05.2022 - 22:40

will.i.AMG با الهام از شاسی‌بلند کلاس G بنز طراحی شده است

will.i.AMG با الهام از شاسی‌بلند کلاس G بنز طراحی شده است

این هفته در جهان خودرو: یک کوپه سفارشی و یک ماشین بیابان‌نورد که با الهام از شاسی‌بلند بنز ساخته شده‌اند، دلیل تصمیم پورشه و آئودی برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک و آمدن یک مدیر جدید برای نجات آستون مارتین از ورشکستگی.

کلاس G کوپه

AMG زیرمجموعه خودروهای تقویت شده بنز از مدل جدیدی رونمایی کرده که با همکاری خواننده رپ آمریکایی ویل‌.آی‌.ام (will.i.am) طراحی شده است. ساخت این ماشین بخشی از تلاش‌های خیریه این خواننده آمریکایی برای کمک به ادامه تحصیل جوانان فقیر است.

ویلیام جیمز آدامز، با نام هنری ویل.‌آی.‌ام، خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز ۴۷ ساله آمریکایی و از هنرمندان تاثیرگذار در موسیقی هیپ‌هاپ آمریکا است. او با تاسیس گروه موسیقی بلک‌ آید‌ پیز (Black Eyed Peas) در دهه اول قرن بیست و یکم به شهرت رسید و اکنون علاوه بر موسیقی، در تلویزیون و سینما فعالیت دارد و لباس هم طراحی می‌کند.

ویل آی ام و بنز

منبع تصویر،MERCEDES-BENZ

ماشین جدید با ترکیب نام او و شرکت سازنده، will.i.AMG نامیده شده است. این ماشین از نظر فنی براساس مدل AMG GT چهار در ساخته شده، اما بدنه کاملا تغییر کرده است. ظاهر will.i.AMG از شاسی‌بلند کلاس G بنز الهام گرفته که یکی از ماشین‌های محبوب بین خوانندگان رپ است.

در مراسم رونمایی ماشین که در حاشیه مسابقه اتومبیلرانی فرمول یک در میامی برگزار شد، ویل.آی.ام گفت: "بنز سوار شدن برای خیلی از بچه‌ها در محله‌های فقیرنشین نشان‌دهنده پیشرفت و نجات از بدبختی است. من به این هدف دست پیدا کردم و با ساخت بنز خودم از آن هم فراتر رفتم."

برای جلوپنجره ماشین نشانی طراحی شده که صورت یک خرس است و آرم بنز هم بخشی از آن است. با همین نشان مجموعه لباس‌هایی طراحی شده که فروشش همزمان با رونمایی ماشین آغاز شده است. درآمد فروش این لباس‌ها در خیریه‌ای صرف می‌شود که به جوانان حاشیه‌نشین کمک می‌کند در علوم پایه و هنر تحصیل کنند.

ماشین خواننده آمریکایی بر اساس AMG GT چهار در ساخته شده است

ماشین خواننده آمریکایی بر اساس AMG GT چهار در ساخته شده است

جزییات فنی ماشین منتشر نشده است و تنها از ویل‌.آی.‌ام نقل قول شده که او تغییری در موتور ماشین نداده است. قوی‌ترین مدل AMG GT که ماشین بر اساس آن ساخته شده، ۸۴۳ اسب بخار قدرت دارد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۲/۹ ثانیه است. حداکثر سرعت ماشین ۳۱۶ کیلومتر در ساعت است.

تنها همین یک دستگاه از will.i.AMG ساخته می‌شود. ویل.آی‌.ام قرار بود برای کمک به خیریه‌اش ماشین را هم حراج کند، اما بنز پیش‌دستی کرد و ماشین را از او خرید.

کلاس G بیابان‌نورد

برابوس مدل کرالر را به مناسبت چهل و پنجمین سال فعالیتش ساخته است

برابوس مدل کرالر را به مناسبت چهل و پنجمین سال فعالیتش ساخته است

برابوس، تقویت کننده آلمانی خودرو یک شاسی‌بلند بیابان‌نورد رونمایی کرده که با الهام از مرسدس-بنز کلاس G ساخته است. این ماشین به مناسبت چهل و پنجمین سال تاسیس برابوس ساخته شده و قرار است در تعدادی بسیار محدود تولید شود.

برابوس پس از AMG بزرگ‌ترین تقویت‌کننده محصولات بنز است. برخلاف AMG که زیرمجموعه مرسدس-بنز است، برابوس به صورت مستقل و به سفارش مشتری ماشین‌هایش را تولید می‌کند.

محصول جدید این کارخانه که نامش "کرالر" (Crawler) است، مجوز حرکت روی جاده را ندارد و فقط می‌توان با آن در بیابان رانندگی کرد. برابوس برای کرالر یک شاسی جدید طراحی کرده و بدنه را با فیبر کربن ساخته تا وزن ماشین کم شود.

برابوس می‌گوید پانزده دستگاه از مدل کرال ساخته خواهد شد

برابوس می‌گوید پانزده دستگاه از مدل کرال ساخته خواهد شد

قدرت موتور هشت سیلندر کرالر ۹۰۰ اسب بخار است و سرعتش در ۳/۴ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. برای حفظ لاستیک‌ها، سرعت ماشین به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

قیمت کرالر ۷۴۹ هزار یورو (حدود ۷۹۰ هزار دلار) است و تنها پانزده دستگاه از آن ساخته خواهد شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
بی بی سی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.