رفتن به محتوای اصلی

اعتصاب غذای زندانی سیاسی محمد آشتیانی در حمایت از معلمین زندانی
09.05.2022 - 21:47

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ۱۹ اردیبهشت۱۴۰۱، بنا به گزارشات رسیده، زندانی سیاسی محمد آشتیانی محبوس در زندان مرکزی کرج، در حمایت از معلمین زندانی با نوشتن نامه ای شروع اعتصاب غذای خود را اعلام کرد.

متن نامه زندانی سیاسی محمد آشتیانی بشرح زیر است:

بسم الله القاسم الجبارین

در میان ملل و اقوام در هر زمان قشر تولیدگران همیشه مورد احترام خاصی هستند یک قسمت از این تولیدگران کارگران، کشاورزان و معلمان هستند.

یک کارگر دو کشاورز سه معلم، کارگران و کشاورزان بعنوان تولیدگران ثروت در اجتماع و معلمان بعنوان تولیدگران علم در اجتماع، همگامی و همکاری این اقشار همیشه آثار مثبتی همچون رفاه اجتماعی، بالا رفتن سطح فرهنگ و هنر، و نهایتا رشد و شکوفائی جامعه را در پی داشته است.

امروز در ایران عزیز ما کار را به جایی رسانده اند که اقشار تولیدگر برای حداقلهای معیشتی و گذراندن زندگی در پائین ترین، دچار مشکلات بیشماری شده و حتی حق اینکه کلامی یا اعتراضی را بیان نمایند از ایشان سلب شده و درصورتی که صدای اعتراضی بلند گردد، شبانه با پتک و تبر قفل درهای خانه شان شکسته و در حضور خانواده مورد توهین و تحقیر قرار گرفته و حتی خانواده نیز از صدمات روحی و جسمی در امان نیستند.

میدانیم حکومتهای دیکتاتور، جامعه را به سه بخش تقسیم میکنند:

۱- خواص: کسانی که کل قدرت و ثروت جامعه را از آن خود میدانند.

۲- مردم: کسانی که حد اکثر برده خواص می‌باشند و تمام تلاش و دسترنجشان و اراده و اختیارشان در اختیار خواص خواهد بود.

۳-معترضان به بی عدالتیها و آزادی خواهان: کسانی که به وضعیت موجود معترضند و در دیدگاه خواص یا باید در زندان باشند یا در قبرستان.

و در این سالیان دیده ایم که وضعیت با خضوع و ارادت تمام نه با شعار دستان سخت‌کوش کارگران و کشاورزان این تولیدگران محنت زده و همچنین دستان پرمهر معلمین عزیز خودم را که هر چه فکر میکنم و آنچه را میدانم حاصل تلاش پر مهر ایشان است و کلیه معلمین عزیز را بوسه زده و در کوچکترین عمل به حکم ادای قسمتی از دین بزرگی که بر عهده من و جامعه دارند.

 با همدلی و همراهی و در اعتراض به اعمال وحشیانه ای که درحق این عزیزان تنها و تنها به جرم عدالتخواهی رفته از تاریخ یکشنبه (تاریخ۱۸ اردیبهشت تا تاریخ ۲۴ اردیبهشت) با توجه به مشکلات جسمی و مبتلا به بیماری تنفسی و فشار خون و سابقه انژیو و بیماریهای داخل مزمنی که دارم.ٰ وظیفه و مسئولیت خود میدانم که در حمایت از اعتصاب معلمان عزیز و آزادی خواه اعتصاب غذا را شروع میکنم.

و خواص: اگرگوش شنوایی دارند که ندارند باید بدانند سرکوب، هرگونه اعمال فشار، ایجاد بحران گرانی و فقر  و رعب و وحشت، اعدام و فریب افکار عمومی، ریا کاری احمقانه در این عصر و این جامعه دیگر کار آیی نداشته و کار آمد نیست و مردم آتشفشان زیر خاکستر هستند.

روز موعود نزدیک هست ،طوفان عظیمی در راه است که نه تاک میماند و نه تاک نشان، از دیروز الهام میگیریم، امروز عمل میکنیم، فردا به فرزندانمان و آیندگان رفاه آبادانی و صلح را هدیه می‌دهیم زنده باد آزادی مرگ بر ستمگران.

الیس صبح بالقریب

محمد آشتیانی عراقی زندانی سیاسی

 

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.