رفتن به محتوای اصلی

معافیت تحریمی صداو‌سیما جمهوری اسلامی از سوی دولت بایدن

معافیت تحریمی صداو‌سیما جمهوری اسلامی از سوی دولت بایدن

وبسایت فری‌بیکن به "ابلاغیه‌ای غیرعلنی" دسترسی پیدا کرده که آن را آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به کنگره ارسال کرده و در آن، اعضای این نهاد را از تصمیم وزارتخانه خود در ارتباط با عدم تحریم صداوسیمای جمهوری اسلامی مطلع کرده است.

به این ترتیب صداوسیمای جمهوری اسلامی از تاریخ ۱۵ فوریه سال جاری میلادی کماکان از معافیت تحریمی برخورد می‌شود؛ معافیتی که به این سازمان امکان انجام تراکنش‌های مالی و ادامه کار خود از جمله پرداخت حقوق گزارشگران را می‌دهد.

افزون بر این عوامل و کسانی که با صداوسیما همکاری می‌کنند از تحریم‌ها معاف هستند و زیرساخت‌های مخابراتی همچنان در دسترس صداوسیما خواهد بود.

"اتحاد ملی برای دموکراسی در ایران" در آغاز سرکوب اعتراضات کنونی در ایران به آنتونی بلینکن نامه نوشته و خواستار تحریم صداوسیما شده بود.
این گروه در نامه خود به وزیر خارجه آمریکا از جمله نوشته بود که معافیت صداوسیما از تحریم‌ها، "در شرایطی که مردم ایران با شجاعتی فوق‌العاده آرزوی عمیق خود را برای سرنگونی حکومت حاکم بیان می‌کنند، تقویت دست ستمگران خواهد بود".

به گفته سعید قاسمی‌نژاد، عضو اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در واشنگتن "صداوسیما بخش مهمی از ماشین سرکوب رژیم است".

او به وبسایت فری‌بیکن گفت، صداوسیما "اعترافات دروغین اخذ شده تحت شکنجه از زندانیان را پخش می‌کند و راه ترور فیزیکی افراد را از طریق پخش تبلیغات زهرآگین برای ترور شخصیت آنان، هموار می‌کند".

وبسایت فری‌بیکن در گزارش خود می‌نویسد، دستور جدید وزیر خارجه آمریکا در شرایطی که شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران ابزاری تبلیغی در دست حاکمان در توجیه سرکوب خشونت‌بار معترضین داخل کشور در پنج ماه گذشته بودند، با واکنش منفی کارشناسان در آمریکا روبرو شده است.

ریچارد گلدبرگ، از مسئولان ارشد پیشین در شورای امنیت ملی کاخ سفید، در این ارتباط تصریح کرد، "معافیت از تحریم‌ها به عواملی داده شده که یاری‌دهنده رژیم تهران در سرکوب جنبش اعتراضی ایرانیان هستند".

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
دویچه وله

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید