رفتن به محتوای اصلی

شکایت علیه ابراهیم رئیسی در دادگاه نیویورک؛ سازمان ملل جای جنایتکاران علیه بشریت نیست
28.08.2022 - 07:55

یک گروه از مخالفان در تبعید جمهوری اسلامی، شکایتی علیه ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران تسلیم مقامات قضایی دولت فدرال آمریکا در دادگاه نیویورک کردند.

قرار است ماه آینده رئیسی برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شود.

«شورای ملی مقاومت ایران» وابسته به «سازمان مجاهدین خلق» مستقیماً این شکایت را تسلیم دادگستری آمریکا نکرده، اما گفته است که در شکایت‌نامه، رئیسی به «شکنجه و قتل در جریان اعدام هزاران زندانی سیاسی در سال 67 در ایران و جنایت علیه بشریت» متهم شده است.

استیون شنیبام، وکیل شاکیان خصوصی، به خبرگزاری «فاکس‌نیوز» گفته است: «شکی نیست که ابراهیم رئیسی به عنوان معاون وقت دادستان کل کشور در استان تهران یکی از اعضای همین کمیسیون بوده است. خود رئیسی مشارکت خود را در اعدام‌های سال 67 انکار نکرده است. او گفته است که مشارکت او در این اعدام‌ها مصداق دفاع از حقوق بشر بوده است.»

اخیرا جمعی از قانونگذاران آمریکایی نیز از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده خواستند تا به هیئت دیپلماتیک ایرانی، شامل رئیسی برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر ویزا ندهد، چرا که آنها نماینده یک «رژیم تروریست» هستند.

به گزارش «فاکس نیوز»، یک گروه هفت‌نفره از سناتورهای جمهوری‌خواه شامل تام کاتن، سناتور آرکانزاس، مارکو روبیو، سناتور فلوریدا و تد کروز، سناتور تگزاس نامه‌ای به جو بایدن فرستاده و از او خواستند تا به هیئت ایرانی ویزا ندهد.

پیشتر اقدامات مشابه علیه رئیسی در بریتانیا صورت گرفته و در شکایتی که تسلیم مقامات آمریکا شده، آمده است که رئیس جمهوری کنونی ایران عضو «کمیسیون مرگ» مرکب از چهار قاضی بوده که فرمان اعدام و شکنجه هزاران زندانی سیاسی را صادر کرده است.

از سویی، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اخیرا گفته است، ایالات متحده به عنوان میزبان سازمان ملل ملزم است که روادید ورود برای نمایندگان دولت‌های عضو سازمان ملل به منظور شرکت آنان در نشست‌های این سازمان صادر کند.

رئیسی اگرچه اخیرا وارد دومین سال ریاست‌جمهوری خود در ایران شده است، اما تاکنون در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نکرده است.

پیشاپیش از همکاری شما در جهت آگاهی بیشتر ایرانیان از این فراخوان سپاسگذاریم. 

 

 

سازمان ملل جای جنایتکاران علیه بشریت نیست

اعدام 

هموطنان ایرانی خارج از کشور 

 

رهبرحکومت اسلامی خامنه ای تبهکار به جای کناره گیری از قدرت که خواسته اکثریت مردم ایران است، به معترضان و مردم جان به لب رسیده ی ایران وعده ظهور «خدای دهه ۶۰» را داد. یکی از نمادهای خدای خامنه ای در دهه ۶۰، ابراهیم رئیسی است که از سن ۱۹ سالگی در مقام قاضی شرع دادگاههای انقلاب اسلامی برای هزاران زن و مرد دگراندیش و آزادیخواه ایرانی حکم اعدام صادر کرد. ابراهیم رئیسی از اعضای هیأت مرگ در جریان کشتار هولناک زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ بوده و در مصاحبه ای به این جنایت که مصداق بارز جنایت علیه بشریت است، افتخار کرده. این آخوند آدمکش و ضد بشر، اکنون در مقام رئیس جمهور قراراست در اجلاس سالانه سازمان ملل بعنوان نماینده ی کشور ما صحبت کند! 

هموطنان،  

حضور این آخوند جنایتکار در سازمان ملل به عنوان نماینده ایران، بزرگ‌ترین توهین و بی احترامی به هویت و شرافت یک یک ما ایرانیان و کشور باستانی ماست. بیائید در خارج از کشور همگی، هم صدا شویم و به جهانیان اعلام کنیم که این جلاد نماینده ایران و مردمان کشورمان نیست. 

بر همین اساس، ما جمعی از ایرانیان مدافع حقوق بشر در کشورهای مختلف اروپا و امریکا کمیته ای فراگروهی تشکیل دادیم تا به هنگام حضور حقیقی و یا مجازی آیت الله قتل عام در سازمان ملل، در مقابل این سازمان و در سایر شهرهای اروپا و امریکا تظاهرات اعتراضی برپا کنیم.

در روز یکشنبه ۲۱ آگوست ۲۰۲۲ در نشستی که با حضور حدود صد نفر از کنشگران سیاسی و مدافعان حقوق بشر برگزار گردید، تعدادی انتخاب شدند تا تدارک و سازماندهی تظاهرات فراگروهی ایرانیان علیه حضور رئیسی را برعهده گیرند. این افراد منتخب و داوطلب در نخستین جلسه ی خود ضمن تشکیل چند کارگروه برای پیشبرد وظایف محوله، نام «کمیته نه به حضور آیت الله قتل عام در سازمان ملل» را برای فعالیت های خود انتخاب کرد. هدف این کمیته برپائی تظاهراتی هرچه وسیع تر با شعارهای زیر است : 

«رئیسی جلاد نماینده مردم ایران نیست»

«نه به جمهوری اسلامی، آری به دمکراسی و حقوق بشر در ایران» است.     

از همه ایرانیان و مدافعان حقوق بشر در خارج از کشور انتظار داریم تا به هر طریق ممکن فریادهای در گلومانده ی مردم دادخواه ایران و قربانیان ۴۳ سال جنایات حکومت اسلامی را به گوش جهانیان برسانند.  

کمیته «نه به حضور آیت الله قتل عام در سازمان ملل»

 

برای هر گونه همکاری یا مشارکت با کمیته با اعضای کمیته یا آدرس ایمیل زیر تماس بگیرید:

notoraisi22@gmail.com

 

سوم شهریور ۱۴۰۱

 

اسامی اعضا:

حمید اخوی

شرین اسفندار مذ

حسن اعتمادی

سیف اهدایی 

لادن بازرگان 

عسل پهلوان 

سپیده پورآقایی 

محمد ترابی 

محسن زندیه 

محمود زهرایی 

بهروز ستوده 

بهمن شاهنگیان 

انور میرستاری

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.