رفتن به محتوای اصلی

حماسه مهسا,
01.10.2022 - 08:44

 

کودکی را که از دوران دبستان تا پایان دبیرستان به شیوه خود آموزش داده و او را شستشوی مغزی دادید نهایتا در پایان تحصیلاتش همه را بهتان باز پس داد و راه جهان امروز را در پیش گرفت, ولی آنچه را که در خود نگهداشت انباشت خشمی سنگین بود ناشی از تحمیلات شما که امروز آنرا برایتان بیرون میریزد.

امروز چشم جهان بسوی ماست, اکنون جهان شاهد خشم خروشان ملتی است که نزدیک به نیم قرن در اسارت استبداد دینی بسر برده است, و اسیر امیال بی پایه مشتی مدعی نادان دانائی میباشد که همه چیز را میخواهد با زور حل کند چون درایت اداره امور را ندارد. آنچه که توجه جهانیان را به شرایط امروز ما جلب کرد و آنها را وادار به همصدائی با ما ساخت خیزش قهرمانانه زنان شجاع ما بود که از دل مهسا برون آمدند. چهره معصوم مهسا با نمای مدرن که تنها برای نمایانی بخشی از موهایش بدست مستبدین دینی حاکم بر کشور جانش را از دست داد در ذهن زن مدرن جهان امروز که بنوعی در جامعه خود در زیر تبعیض است تصویر خود او را به او نشان داد و لذا درد زن ایرانی درد او هم شد و بدینگونه حماسه مهسا جهانی گردید.

شیوه ایستادگی شیرزنان ایران که سمبل تحمیلات استبداد دینی بنام روسری را از سر برداشت و به آتش کشید و جان بر کف در مقابل سرکوبگران سینه سپر کرد و بر او فریاد بر آورد که رهایم کنید, چنان برای جهانیان جاذب بود که همه را به صدا در آورد و حماسه مهسا را به هر گوشه ای از اجتماع جهانی بسط داد. امروز جهان ناظر بر ماست, هر نوع شدت عملی از سوی حاکمیت هزینه های هنگفتی را برایش به ارمغان میآورد و جهان در زیر فشار افکار عمومی ملتها نمیتواند بی تفاوت بماند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.