رفتن به محتوای اصلی

جنایت حملهٔ تروریستی در شاه‌چراغ را محکوم می‌کنیم! نسبت به سوءاستفادهٔ حکومت برای سرکوب مردم هشدار می‌دهیم!
27.10.2022 - 08:39

 بر مبنای گزارش‌های دریافتی، غروب امروز، چهارشنبه، چهارم آبان ۱۴۰۱ یک اقدام تروریستی در شاه‌چراغ شیراز، موجب کشته و زخمی شدن هم‌میهنانمان شده است. هنوز جزئیات دقیق و قابل اتکایی از جزئیات این جنایت در دست نیست!

ما این اقدام تروریستی را به شدت محکوم و با بازماندگان قربانیان این فاجعه اظهار هم‌دردی می‌کنیم! در این روزهای سخت که بر مردم و میهن ما می‌گذرد، تحمل داغ از دست دادن هم‌میهنانمان سخت‌تر از هر زمان دیگری است.

 هم‌زمان اظهارنظرهای صورت گرفته توسط برخی مقامات و مطالب منتشره در برخی رسانه‌های حکومتی در مرتبط کردن جنبش مردم با این اقدام جنایت‌کارانه، موجب تشدید نگرانی‌های ما مبنی بر سوءاستفادهٔ حکومت از این جنایت برای توجیه سرکوب بیش‌تر مردم است. این نوع اظهارات و هم‌زمانی این حمله با برگزاری تجمع‌های اعتراضی در بسیاری از نقاط کشور، دانشگاه‌ها و بازار تهران به مناسبت چهلمین روز قتل مهسا (ژینا) امینی به این نگرانی دامن می‌زند که با سوءاستفاده از این حملهٔ تروریستی موج سرکوب‌های شدیدتری علیه خیزش مسالمت‌آمیز و خشونت‌پرهیز «زن، زندگی، آزادی» آغاز شود.

 ابراز این ادعاها در حالی است که هم‌میهنان ما با شعار «زن، زندگی، آزادی»، به صورت مسالمت‌آمیز، با دست‌های خالی و تنها مشت‌هایی گره کرده به میدان آمده و در پی احقاق حقوق حقۀ خود بوده‌اند.

 همین امروز و پیش از این حادثه، اخباری نگران کننده از شدت گرفتن سرکوب‌ها و از جمله تیراندازی با تفنگ‌های ساچمه‌ای به دانشجویان دانشگاه‌ها منتشر شده بود. اخبار مربوط به گستردگی اعتراض‌ها و در عین حال شدت گرفتن سرکوب خونین معترضین در سراسر کشور و در دانشگاه‌های مختلف نیز بیش از پیش نگران‌کننده‌اند.

 ما وقوع اقدام جنایت‌کارانه تروریستی در شیراز و عواقب محتمل آن را موردی دیگر برای تاکید بر ضرورت ادامۀ خصلت خشونت‌پرهیزی اعتراضات و در عین حال لزوم آمادگی برای مقابله با وقوع حوادث خشونت‌بار در آینده و احتمال سوءاستفادهٔ حکومت سرکوب‌گر برای اتخاذ شیوه‌های هر چه خشن‌تر علیه خیزش مردم می‌دانیم و نسبت به این امر هشدار می‌دهیم.

بدیهی است که ما حکومت جمهوری اسلامی را مسئول اعمال هر گونه خشونت علیه مردم میهنمان می‌شناسیم.

  

چهارشنبه، ۴ آبان ۱۴۰۱ (۲۶ اکتبر ۲۰۲۲ میلادی)

هیئت سیاسی – اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

فرید قاضی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.