رفتن به محتوای اصلی

سعید مرادی، جوانی از روستای پالنگان کامیاران امشب به دست نیروهای سرکوب شهید شد.
15.11.2022 - 07:49

 

مردم در سالگرد آبان ۹۸ و در شروع سومین ماه اعتراضات، به خیابان‌ها آمدند

بر اساس گزارش ها و تصاویر منتشر شده، تجمع‌های اعتراضی در شهرها و دانشگاه‌های ایران ادامه دارند و کسب‌وکارها هم در برخی از شهرها تعطیل شده و کسبه در اعتصاب بوده‌اند.

تهران، کرمان، بابل، تبریز، رشت، کرج، شیراز، مشهد، مرودشت، اهواز، اصفهان، کرمانشاه، دیواندره، سنندج، بانه، بوکان، اشنویه، مهاباد و سقز امروز صحنه اعتراضات شهروندان بوده است.

در سالگرد آبان ۹۸ و در شروع سومین ماه اعتراضات،

بر اساس گزارش‌ها با وجود جو امنیتی، کسبه و تجار در برخی از شهرها از جمله در بخش هایی از بازار بزرگ تهران و بازار شمال شهر، دست به اعتصاب زدند. شماری از کانال‌های تلگرامی نهادهای مستقل کارگری تصاویر و گزارش‌هایی از دیواندره، اشنویه و بانه و مریوان منتشر کرده‌اند که حاکی از تعطیلی و اعتصاب شماری از کسب و کارها و بازار این شهرها است.

تصاویر دریافتی از بازار وکیل شیراز و برخی از واحدهای تجاری اصفهان هم حاکی از پیوستن صاحبان آنها به اعتصاب بوده است.

 

 

فریاد «مرگ بر دیکتاتور» در خیابان‌های ایران؛

روز سه‌شنبه ۲۴ آبان ماه و در نخستین روز از اعتراض‌ها، اعتصاب‌ها و تجمع‌های سه روزه در سومین سالگرد آبان خونین ۹۸، مردم شهرهای مختلف ایران به خیابان‌ها آمدند و فریاد «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

در کنار اعتصاب‌های کسبه و تحصن دانشجویان، تجمع و تظاهرات خیابانی شهروندان نیز در روز سه‌شنبه در شهرهای مختلف شکل گرفت؛ تظاهراتی که قرار است در دو روز آینده هم به صورت یکپارچه ادامه داشته باشد.

ویدیوی رسیده به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد که مردم اراک در تجمعی شبانه، شعارهایی از جمله‌ «هیز تویی، هرزه تویی، زن آزاده منم» سر دادند.

 

سعید مرادی، جوانی از روستای پالنگان کامیاران  امشب به دست نیروهای سرکوب شهید شد.

مهسی امینی

سعید مرادی، جوانی از روستای پالنگان کامیاران امشب به دست نیروهای سرکوب ارتجاع اسلامی کشته شد. ننگ بر حکومت وحشت و ترور خامنه‌ای و سرکوب‌گرانش.

سه‌شنبه 24 آبان 1401

اعتراض‌های ایران؛ اعتصاب کسبه در اصفهان، سه‌شنبه

ساکنان شهرهای مختلف ایران خیزش انقلابی سه‌روزه‌شان را از صبح سه‌شنبه ۲۴ آبان آغاز کردند و از طریق رسانه‌های اجتماعی یکدیگر را به همراهی با این اعتراض‌ها و اعتصاب‌های سراسری سه‌روزه به یاد کشته‌شدگان آبان ۹۸ فرا می‌خوانند. برخی معترضان نیز با حضور در خیابان‌ها مردم را به پیوستن به این خیزش سه‌روزه دعوت کردند.

اعتراض‌های ایران؛ بازار تهران، سه‌شنبه

اعتراض‌ها در ایران امروز دارند و معترضان در بازار تهرا

«اعتصاب و تعطیلی کسب و کارها در چندین شهر کردستان ایران»

شماری از کانال‌های تلگرامی نهادهای مستقل کارگری تصاویر و گزارش‌هایی از دیواندره، اشنویه و بانه و مریوان منتشر کرده‌اند که حاکی از تعطیلی و اعتصاب شماری از کسب و کارها و بازار این شهرها است.

در آستانه سالگرد اعتراضات آبان ۹۸، بسیاری خواستار ادامه تجمعات در شهرهای ایران شدند

 

جوانان محلات کشور در شهرهای مختلف ایران برای اعتراضات سه روزه فراخوان دادند

ابراز نگرانی مادر مجید دری زندانی سیاسی در ایران از وضعیت سلامت او

مادر مجید دری، زندانی سیاسی، با انتشار ویدویی از وضعیت سلامت او ابراز نگرانی کرده است.به گفته منور هاشمی، آقای دری در بند ۳۰۵ زندان اوین است و اجازه تلفن زدن، ملاقات یا رساندن لباس و داروهایش را نداده‌اند.

او گفت که «مجید سرش درد می‌کند. نمی‌دانیم داروهایش را به او می‌دهند یا نه. لباس مناسب هم نداشته وقتی رفته است.»بر اساس گزارش‌ها، مجید دری، فعال دانشجویی سابق و دانشجوی محروم از تحصیل، روز ۱۹ مهرماه بازداشت شده است.

 

انتشار فراخوان‌های گسترده برای خیزش مردمی در سالگرد آبان خونین

مهسی امینی

با فرارسیدن سالگرد کشتار معترضان در آبان سال ١٣٩٨، فراخوان‌های گسترده برای اعتراض و اعتصاب سراسری و همچنین تجمع و تظاهرات در شهرهای کوچک و بزرگ ایران و دیکر نقاط جهان منتشر شده است.

جوانان محلات تهران در بیانیه‌ای از مردم خواست قبض‌های آب و برق و گازشان را ندهند، در روزهای ۲۴، ۲۵، ۲۶ آبان عملیات بانکی و خرید انجام ندهند، کسبه مغازه‌های خود را تعطیل کنند و مردم در این سه روز تجمع کنند. این گروه همچنین از مردم خواست شرکت‌هایی که به صدا و سیما تبلیغ می‌دهند را تحریم کنند.

ابتکار عمل جوانان انقلابی-زاگرس نیز در بیانیه‌ای نوشت:‌ «ما جوانان کردستان به فاشیست‌ها اجازه نخواهیم داد تا رهایی و پیروزی به غیر از کابوس در این سرزمین خوابی ببیند. هم‌زمان با دیگر شهرهای کشور، روزهای ۲۴ ،۲۵ و ۲۶ آبان خونین را برای جمهوری اسلامی جهنم خواهیم کرد.»

جوانان محلات تبریز هم بیانیه‌ای برای فراخوان تجمع عمومی منتشر کردند و اعلام کردند از ۲۴ آبان هیچ مدرسه، دانشگاه و کسب و کاری باز نخواهد بود.

جوانان محلات کرج نیز به دیگر گرو‌ه‌ها برای تجمع در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آبان پیوستند.

هم‌زمان، شاهزاده رضا پهلوی در سال‌روز آبان ۹۸ همراهی خود را با خانواده‌های داغ‌دیده اعلام کرد و گفت از فراخوان‌هایی که برای اعتراض و اعتصاب از داخل ایران اعلام شده قویا پشتیبانی می‌کند. او از مردم دعوت کرد اتحاد بی‌نظیر و بی‌سابقه خود را بار دیگر به نمایش بگذارند.

 

گزارش روزنامه‌ هم‌میهن از دعوت «شگفت‌انگیز» علی کریمی

در آستانه بازی‌های جام جهانی فوتبال، روزنامه هم‌میهن در گزارشی نوشت علت دعوت از «علی کریمی» بازیکن ایرانی شاغل در لیگ ترکیه نگرانی از تشویق علی کریمی ستاره پیشین فوتبال ایران در جریان بازی‌های تیم ملی بوده است.

علی کریمی ۲۸ ساله بازیکن سابق سپاهان و استقلال است و همنام ستاره پیشین تیم ملی ایران علی کریمی است که بی‌وقفه از اعتراضات سراسری ایران در ۹ هفته گذشته حمایت کرده است.

روزنامه هم‌میهن در شماره امروز خود نوشت «دعوت از او این شایعات را قوت بخشیده که باتوجه به اینکه او هم‌نام «علی کریمی»، بازیکن سابق تیم‌ملی ایران و باشگاه پرسپولیس است، در صورت تشویق تماشاگران حاضر در استادیوم‌های دوحه، این توجیه وجود داشته باشد که علی کریمی، بازیکن سوپرلیگ ترکیه و ملی‌پوش فعلی ایران در حال تشویق شدن است.»

طبق این گزارش، «موضوع شگفت‌انگیز لیست تیم ملی برای جام جهانی، دعوت از علی کریمی، بازیکن شاغل در لیگ ترکیه است. او در این فصل، ۹بار در سوپرلیگ ترکیه به میدان رفته و یکی از بازیکنان متوسط این روز‌های فوتبال ایران است.»

 

شعارهای شبانه در حمایت از حسین رونقی

‌ویدیویی از تهران به دست بی‌بی‌سی رسیده که شعارهای شبانه در آن شنیده می‌شود. در این ویدیو، مردم علاوه بر شعارهای معمول، «حسین رونقی آزاد باید گردد» را هم فریاد می‌زنند. زمان ویدیو شامگاه ۲۳ آبان عنوان شده است.

 

دیدار مردم سقز با مادر و پدر پرهام پروری، زندانی سیاسی متهم به محاربه

سقز

 

جمعی از شهروندان، نمایندگان نهادهای صنفی و مدنی شهرستان سقز دوشنبه شب به دیدار خانوادە پرهام پروری رفتند.

آنها ضمن اعلام همبستگی با خانواده این زندانی سیاسی از «شیوە غیرقانونی اعتراف‌گیری اجباری» پرهام پروری که بە محارب متهم شده انتقاد کردند.

مظهر پروری، پدر پرهام روز ۲۳ آبان در پیامی ویدیویی گفت: «پسرم در یک شرکت مهندسی در تهران مشغول به کار بوده که هنگام بازگشت از محل کار به شلوغی‌ها می‌خورد و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد و بازداشت می‌شود.»او گفت که «حکم محاربه سزاوار پسر من نیست» و از همه نهادهای داخلی و بین‌المللی حقوق بشری تقاضا کرد که مانع از اجرای این حکم شوند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.