رفتن به محتوای اصلی

پس از تعلیق مادرش از کار،‌ برای پدر کیان پیرفلک که حتی توان نشستن ندارد «احضاریه فرستادند»
26.01.2023 - 07:30

پس از تعلیق مادرش از کار،‌ برای پدر کیان پیرفلک که حتی توان نشستن ندارد «احضاریه فرستادند»

مهرداد پیرفلک،‌ عموی کیان پیرفلک گفته برادرش با وجود مشکلات حرکتی و «زخم‌های عمیق» احضار شده است.

او در یک استوری اینستاگرام نوشت: «در این زمان که برای خانواده ما مصیبت عظیم و استرس غیرقابل تحمل به وجود آوردند و برای پرستاری و تیمار از برادرم که در ۲۴ ساعت باید چندین نفر در کنارش باشند و نیاز به آرامش و تمرکز در این فضای آشفته داریم، زن برادرم را تعلیق کردند و برای او و برادرم که حتی توان نشستن ندارد و با زخم‌های عمیق و تن بی‌رمق که فقط بابرانکارد می‌توان جا‌به‌جایش کرد، احضاریه فرستادند.»

در شب کشته شدن کیان پیرفلک، میثم،‌ پدر کیان هم که با خانواده اش در خودرو بود هدف گلوله قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

برادر میثم پیرفلک گفته که آسیب جدی به نخاع و ستون فقرات او وارد شده و مداوای او چندین ماه دیگر طول می‌کشد اما او با وجود مرخص شدن از بیمارستان قادر به راه رفتن، ایستادن و حتی نشستن نیست.

چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه از حضور زینب مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک در هنرستان محل کارش در شهر ایذه جلوگیری شده و حراست اداره آموزش و پرورش به او اعلام کرده که تا اطلاع ثانوی حق رفتن به مدرسه محل خدمتش را ندارد.

کیان پیرفلک، کودک ۱۰ ساله اهل ایذه ۲۵ آبان هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. مادر کیان می‌گوید ماموران خودرو آنها را هدف قرار دادند اما در روایت حکومت آمده که تیراندازی کار «تروریست‌ها» بوده است.

 

 

وزیر کشور ایران از شهروندان خواسته تا «کوتاهی نسبت به نماز» را گزارش کنند.

احمد وحیدی گفته که ملاک ارزیابی‌آنها «در پذیرش مسئولیت‌ها امر نماز است.»

آقای وحیدی در اختتامیه بیست و نهمین اجلاسیه سراسری نماز گفته: تعداد قابل توجهی از مساجد ما امام جماعت ندارد.

«عادت کردیم در مسجد را می‌بندیم؛ یعنی با عادت‌ها و رویه‌هایی مواجهیم که معلوم نیست از کجا نشأت گرفته است؛ از استانداران و بخشداران و ... همگان مکلفند در ترویج نماز اقدام کنند.»

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران هم در این مراسم از مسئولان خواست نسبت به برگزاری نماز جماعت در ادارات حساس باشند.

 

 

 

با آزاد نشدن جعفر پناهی،‌ خانواده او می‌گویند از اجرای قانون ناامید شده‌اند

بعد از دستگیری جعفر پناهی سینماگران بسیاری در سراسر دنیا از جمله در جشنواره ونیز (عکس بالا) خواستار آزادی او شدند

 

بعد از دستگیری جعفر پناهی سینماگران بسیاری در سراسر دنیا از جمله در جشنواره ونیز (عکس بالا) خواستار آزادی او شدند بعد از دستگیری جعفر پناهی سینماگران بسیاری در سراسر دنیا از جمله در جشنواره ونیز (عکس بالا) خواستار آزادی او شدند

طاهره سعیدی،‌ همسر جعفر پناهی،‌ فیلمساز زندانی در ایران می‌گوید که با اینکه قرار بوده که جعفر پناهی تا آخر این هفته به قید وثیقه آزاد شود اما او آزاد نشده است.

چند روز پیش صالح نیکبخت، وکیل جعفر پناهی گفته بود که مقام‌های قضایی در روز شنبه به او گفته‌اند که تا پایان این هفته درباره آزادی این کارگردان سرشناس سینمای ایران تصمیم خواهند گرفت.

خانم سعیدی با ابراز ناامیدی ازاجرای قانون در سیستم قضایی ایران در اینستاگرام خود از طرف خانواده جعفر پناهی نوشت: «دیگر ناامید شده ایم…..چرا که ضرورت ازادی جعفر مبتنی بر قوانینی است که خودشان قبول دارند ولی این خودشان،هم آنانی هستند که اعمالشان فرا قانونی است،.مانع اجرای قانون و قانون گریزند!»

در تیرماه سال ۱۴۰۱، بعد از دستگیری محمد رسول‌اف، کارگردان سینما و مصطفی آل‌احمد، مستندساز، آقای پناهی برای پیگیری وضعیت آنها به دادسرای اوین رفت و همان جا بازداشت شد.

کمی بعد قوه قضائیه ایران اعلام کرد که آقای پناهی برای اجرای حکم شش سال حبس، در اوین زندانی شده است.

جعفر پناهی در سال ۱۳۹۰ در دادگاهی که بعد از اعتراض‌های سال ۸۸ تشکیل شده بود، به اتهام «اجتماع و تبانی» به پنج سال حبس و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس (در مجموع شش سال زندان) محکوم شده بود.

اما این حکم به مدت بیش از یک دهه اجرا نشد.

وکیل آقای پناهی به خبرگزاری فرانسه گفت که پرونده این کارگردان سینمای ایران از مهرماه در دادگاه به بن‌بست خورده بود، اما سرانجام اعتراض آقای پناهی برای رسیدگی به دادگاه تجدید نظر فرستاده شد و او تا حکم دادگاه تجدیدنظر میتواند با وثیقه آزاد باشد.

 

تابلو یادبود اقامت خمینی جنایتکار در نوفل لوشاتو شکسته شد

تصویر

خبرگزاری فرانسه گفته است که تابلوی یادبود  خمینی در محل اقامت موقت او در نوفل لوشاتو فرانسه شکسته شده است.

این تابلو در یک ملک شخصی نصب شده و شامل یک عکس از او و چند کلمه به فرانسه و فارسی است و از خیابان دیده می‌شد.

یک منبع در ژاندارمری منطقه ایولین به خبرگزاری فرانسه گفته است که افرادی شیشه تابلو را شکسته و تابلوی حاوی عکس آقای خمینی را از قاب چوبی آن در آورده و به زمین انداخته‌اند.

با تشدید اعتراضات سیاسی در ایران پس از درگذشت مهسا امینی و سرکوب معترضان، فشار بر شهرداری این شهرک برای برداشتن تابلو افزایش یافت.

در واکنش به این فشارها، از جمله از سوی چندین نهاد مدافع حقوق بشر و حقوق زنان، شهرداری نوفل لوشاتو در اواسط ژانویه اعلام کرد که اقداماتی خواهد کرد تا تابلو قابل مشاهده توسط عموم نباشد و احتمالا برای این منظور یک بیلبورد بزرگ در برابر این ملک نصب خواهد شد.

اتحادیه بین‌المللی حقوق زنان، به نمایندگی از مجموعه‌ای متشکل از ۴۰ سازمان غیردولتی، و انجمن زن آزادی در نامه‌ای به شهرداری نوفل لوشاتو گفته بودند «با توجه به رویدادهای غم‌انگیزی که در حال حاضر در ایران رخ می‌دهد» لازم است مجوز مخفی کردن این تابلو از دید عموم را فورا اعطا کند.

وزیر خارجه فرانسه خواستار آزادی زندانیان فرانسوی از ایران شد و بار دیگر سرکوب اعتراضات ایران را محکوم کرد

به گزارش وزارتخارجه فرانسه، کاترین کولونا، وزیر خارجه این کشور، در گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، خواستار آزادی شهروندان فراسنوی و دو تابعیتی از زندان‌های ایران شد.

به گزارش وزارت خارجه فرانسه، خانم کولونا در این گفتگو «بار دیگر خواستار آزادی فوری ۷ گروگان فرانسوی شد که به طور خودسرانه بازداشت شده‌اند و از ایران خواست به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد«. او همچنین موضع فرانسه در محکومیت سرکوب اعتراضات ایران را تکرار کرد.

وزارتخارجه ایران هم در گزارشی در مورد این تماس تلفنی گفته است که حسین میرعبداللهیان «با اشاره به دیدار اخیر خود با همتای فرانسوی در اردن ، به مناسبات تاریخی دو کشور اشاره و مواضع فرانسه در تشویق اغتشاش در ایران را غیر دوستانه خواند» و با انتقاد «از اطهارات مداخله‌جویانه برخی مقامات فرانسه» گفت «تهران همواره مسیر مذاکره و دیپلماسی را ترجیح می‌دهد، اما همانگونه که شاهدید، در رویکرد تقابلی، اقدام ما نیز فوری، موثر و‌ متقابل است».

او تصویب قطعنامه تروریستی شناختن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پارلمان اروپا را «غیر سازنده» خواند و گفت که «جمهوری اسلامی ایران به دقت رفتار اتحادیه اروپا را تحت نظر داشته و متناسب با آن گام‌های بعدی خود را تنظیم خواهد کرد».

حسین امیرعبداللهیان گفت انتشار کاریکاتورهای رهبر ایران در نشریه شارلی ابدو «تعرض به مقدسات دینی» است.

وزارت خارجه ایران با تایید اینکه که وزیرخارجه فرانسه خواستار آزادی زندانیان فرانسوی شد، گفته است «لازم به‌ذکر است که این افراد به جرم جاسوسی و اقدامات مداخله آمیز و ضد امنیت در بازداشت بسر می‌برند».

تهران - جوانان آزادیخواه با شعارنویسی، فضای محله قیطریه را انقلابی کردند

تصویر

 

دهه زجر ساکت نباشیم

تصویر

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.