رفتن به محتوای اصلی

رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل در ایالت نوادا
13.03.2023 - 16:41

جنگنده‌های اسرائیلی و هواپیماهای سوخت‌رسان یک رزمایش هوایی را با نیروی هوایی آمریکایی در یک پایگاه هوایی در نوادای آمریکا آغاز کردند. بر اساس بیانیه ارتش اسرائیل این رزمایش شامل «حمله استراتژیک در عمق» خواهد بود که اشاره‌ای به حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران است.

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، این رزمایش که روز یکشنبه آغاز شده، به مدت دو هفته ادامه دارد و یک «حمله استراتژیک» در قلمرو دشمن ناآشنا و دارای «فراوانی پدافند ضدهوایی» را شبیه‌سازی می‌کنند.

تایمز اسرائیل به نقل از مقام‌های رسمی نوشت که این رزمایش شامل پروازهای دوربرد و شبیه‌سازی حملات در قلمرو دشمن غریبه خواهد بود.

هفت فروند جنگنده اف‌-۳۵، دو فروند هواپیمای سوخت‌رسان بوئینگ ۷۰۷ نیروی هوایی اسرائیل از روز چهارشنبه هفته گذشته وارد پایگاه هوایی نلیس شدند.

علاوه بر این، رزمایش هوایی «دستیابی به برتری هوایی در منطقه، حملات هوایی مشترک، دفاع منطقه‌ای، رهگیری هواپیماهای دشمن، پرواز در ارتفاع پایین و حمله در منطقه ناآشنا با وفور پدافند ضدهوایی» را شبیه‌سازی می‌کند.

در طول این رزمایش، هواپیماهای سوخت‌رسان نیروی هوایی ارتش آمریکا باید به هواپیماهای جنگنده اسرائیلی باید از یک هواپیمای بوئینگ آمریکایی کی‌سی۴۶ سوخت‌گیری کنند.

اسرائیل چهار فروند از این هوپیماهای سوخت‌گیری سفارش داده و انتظار می‌رود اولین آنها را در سال ۲۰۲۵ دریافت کند.

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، داشتن این نوع هواپیماها برای انجام حملات بزرگ احتمالی علیه اهدافی در ایران، که دو هزار کیلومتر با اسرائیل فاصله دارد، برای ارتش این کشور ضروری است.

این رزمایش چند روز پس از دیداری بین مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی در واشینگتن انجام می‌شود که دو کشور متعهد شدند هماهنگی خود را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و بازدارندگی بیشتر علیه فعالیت‌های خصمانه جمهوری اسلامی در منطقه افزایش دهند.

این اولین بار نیست که آمریکا و اسرائیل در ماه‌های اخیر رزمایش‌های مشترک با هدف تمرکز بر ایران برگزار می‌کنند.

در بهمن‌ماه، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، با اعلام خبر پایان رزمایش نظامی مشترک اسرائیل و ایالات متحده، این مانور را بزرگ‌ترین رزمایش مشترک در طول تاریخ روابط دو کشور خواند.

درپی پایان این رزمایش مشترک در جنوب اسرائیل، یک مقام آمریکایی که نامش ذکر نشده به رسانه‌های این کشور گفت: «تعجب‌آور نخواهد بود اگر ایران سطح توانایی مشترک ایالات متحده و اسرائیل را در مقابله با تهدیدها ببیند و متوجه شود این دو کشور قادرند به چه اقدام‌هایی دست بزنند.»

پیشتر دنیس راس، دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی و نماینده پیشین اوباما در امور خاورمیانه، به ایران‌اینترنشنال گفته است: «رزمایش مشترک نظامی آمریکا و اسرائیل دربرگیرنده اقداماتی است که دو کشور در صورت تصمیم برای حمله به برنامه هسته‌ای ایران، آنها را به کار خواهند گرفت.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.