رفتن به محتوای اصلی

ما با دستگاه‌های قضائی و اطلاعاتی ناگزیر در تعامل هستیم!
05.05.2013 - 07:24

پایگاه خبری حقوق انسانی‌ و اولیه بشر:

مدیر مسئول سایت امنیتی بازتاب،فواد صادقی‌ طی‌ گفتگویی با سامانه خبری “قانون” به نکاتی‌ اشاره کرده است که تائید کننده ارتباط ارگانیک این سایت با وزارت اطلاعات و هاشمی رفسنجانی میباشد،هر چند که فواد صادقی‌ در ابتدای مصاحبه تلاش می‌کند که سایت بازتاب را مستقل از جریانات امنیتی جلوه دهد ولی‌ این تلاش‌ها با صحبت‌های پارادکسیکالی دیگر همراه میشود که برای مخاطب شکی باقی‌ نمی‌گذارد که سایت بازتاب مستقیماً زیر نظر و هدایت سرویس اطلاعاتی اقدام به انتشار به ظاهر مستقل اخبار می‌کند.مخصوصا آنجا که فواد صادقی‌ با سماجت چند باره پرسش کننده اذعان می‌کند که ” با دستگاه‌های قضائی و اطلاعاتی به ناگزیر در تعامل هستند و هر هفته در مورد آنها جلسه دارند و تعیین تکلیف میکنند و خطوط قرمز را مشخص میکنند.

آقای صادقی‌ در بخشی دیگر از مصاحبه می‌پذیرد که با به سیاری از سران نظام مانند هاشمی رفسنجانی و محسن رضایی و.. ارتباط و تعامل دارند.مدیر مسول سایت بازتاب در ادامه اظهار نظری می‌کند که شایعه “حق العمل کار” بودن بازتاب را که پیشتر توسط کیهان شریعتمداری مطرح شده بود بدون آنکه خود متوجه باشد،مهر تاییدی میزند:ما تیمی بودیم که از دانشگاه امیر کبیر در دهه 70 شروع به فعالیت کردیم و همزمان با آقایان‌هاشمی و محسن رضایی و میرحسین موسوی و بسیاری از شخصیت‌های نظام ارتباط برقرار کردیم و تعامل داشتیم. در بین سال‌های 81 تا 85 با آقای رضایی سایت بازتاب اول را به صورت کار مشترک آغاز کردیم و بعد از پلمب بازتاب ،سایت تابناک را راه اندازی کردیم اما در آستانه انتخابات دهم یعنی سال 87 سایت تابناک از تیم ما گرفته و به گروه دیگری سپرده شد. از سال 88 ما سایت آینده نیوز را به صورت کاملا مستقل راه اندازی کردیم و بازتاب امروز هم در ادامه همان آینده‌نیوز است.

فواد صادقی‌ در انتها ضمن تاکید بر رفت و آمد خانوادگی با هاشمی رفسنجانی تاکید می‌کند که در انتخابات ۹۲ سایت بازتاب از هاشمی رفسنجانی و خاتمی حمایت خواهد کرد.

favad saadeghi

مشروح گفتگو را اینجا میتوانید مشاهده کنید

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
پایگاه خبری حقوق انسانی‌ و اولیه بشر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.