رفتن به محتوای اصلی

چه كسي جانيان اسد را هدف قرار داد؟
07.05.2013 - 13:12

 يكم: پس از اعلام بازرسان سازمان ملل مبني بر اين كه احتمال دارد كه مخالفان اسد نيز از سلاح هاي شيميايي استفاده كرده اند، در حالي كه قبل از آن نيز كارشناساني ديگر از استفاده از سلاح هاي شيميايي توسط نيروهاي اسد خبر داده بودند، و همزمان رژيم اسد اصرار دارد بازرسان تنها از يك منطقه اي كه سلاح هاي شيميايي در آن به كار رفته، بازيد كنند و هم زمان شنود مكالمات توسط سيستم هاي استراق سمع پيشرفته اي كه در منطقه هست، از بابت فرمان استفاده آن توسط پاسداران ايران، جملگي سناريوي به وقع پيوسته را تكميل مي كنند: نيروهاي اسد در چند مورد به شكل محدود از سلاح هاي شيميايي استفاده كردند و نيروهاي مخالف اسد نيز وقتي ديدند كه با وجود اعلام آن و نشر تصاوير مربوط به قربانيان و شهادت پزشكان، جامعه جهاني كاري نمي كند، در يك مورد از سلاح هاي شيميايي استفاده كردند تا آن را براي جانيان اسد تلافي كرده باشند. با توجه به اين كه نيروهاي اسد اند كه داراي انبارهاي سلاح هاي شيميايي هستند و نه مخالفان اسد.

دوم: با اين همه، پيش از همه روي سخنم با مبارزان سوريه است. اقدام هر گروهي در استفاده از سلاح هاي شيميايي يك جنايت جنگي است و استفاده از آن توسط جانيان اسد و پاسداران حيوان صغت ايراني به شما مجوز آن را نمي دهد تا متقابلاً از آن استفاده كنيد. تفاوت راه حق و باطل در همين نفس متفاوت آن است: آنان از روش هاي غيراخلاقي و ضد انساني براي رسيدن به اهداف شان بهره مي برند، ما تا زماني كه به اخلاقيات و اصول انساني و اسلامي پايبند باشيم، برحق ايم. ممكن است كه برخي از مبارزان، استفاده از سلاح هاي شيميايي را چون برخي ديگر از جنايت ها به نيروهاي القاعده نسبت دهند، اما ما برخلاف رژيم اسد نبايد چشم بسته ديگران را متهم كنيم و برخلاف ملاهاي دروغگو و پاسداران فاسد ايراني نبايد گناهان و جنايت هاي خويش را به گردن ديگران بياندازيم؛ ولو دشمنانمان، و بايد مسئوليت گناهان و اشتباهات خود را بپذيريم. چون راه باطل است كه دروغ مي گويد و افترا مي زند و كرده هاي خود را به ديگران نسبت مي دهد، اما حق طلبان بايد از دروغ و بهتان پرهيز كنند و مسئوليت كرده هاي خويش را بپذيرند و هدف وسيله را توجيه نمي كند و گرنه برحق نخواهند بود. تمامي مبارزات تان و سختي هايي كه در راه پيروزي مي كشيد، زماني باارزش و داراي ارزش معنوي و اجر اخروي است كه به تمامي اصول انسانيت پايبند باشد و گرنه تنها همچون نيروهاي باطلي خواهيد بود كه با گروهي از نيروهاي باطل ديگر مي جنگيد و يكي در زور و تزوير بر ديگري مي چربد و جملگي باطل و البته از هلاك شوندگان. نبايد بمب گذاري هاي چشم بسته در مناطق عمومي انجام دهيد، نبايد گلوله باران و موشك باران كور به مناطق شيعه نشين و مسكوني صورت دهيد، نبايد از هيچ يك از سلاح هاي كشتار جمعي استفاده كنيد، حتي نبايد اعدام هاي دسته جمعي جانيان اسد را متقابلاً تلافي كنيد، زنان و کودکان حتی جانیان، همواره در امان خواهند بود و هدف تان نبايد كسب قدرت يا غنيمت باشد و شما تنها با خداوند معامله مي كنيد و به همين سبب به تمامي اصول اخلاقي و انساني پايبند مي مانيد.

سوم: چه كسي مخفي ترين اهداف فرماندهي و نظامي اسد را هدف قرار داد؟ اسرائيل! در اشتباه ايد؛ همزماني يك حمله اسرائيل با حملات ديگري كه چهار ساعت كوبنده و رعد آسا ادامه داشت، موجب شد تا همه دچار اشتباه شوند و آن ها با هم يكسان پنداري گردند و بنا به شواهد مختلف، همه آن ها نمي توانند كار اسرائيل باشند. اسرائيل تنها تأسيسات مشكوكي را كه قبلاً بمباران كرده بود، دوباره مورد اصابت قرار داد، هم چنان كه روز قبل از آن، محموله اي از سلاح ها را كه براي حزب الله لبنان حمل مي شد، هدف قرار داده بود. اساساً اسرائيل همان گونه كه گفته تنها چنين موارد نقل و انتقالي را نابود مي كند. در حالي كه مناطقي در قالب 12 موضع كه شامل 43 پايگاه نظامي و فرماندهي بوده و برخي از آن ها تنها محل نظاميان و يگان هاي رزمي اسد بودند و هيچ ربطي به نقل و انتقال سلاح نداشتند، مورد اصابت قرار گرفتند. سبك حمله نيز به هيچ يك از حملات اسرائيل شباهت نداشت و اسرائيل معمولاً با هواپيما بمباران دقيق مي كند، نه موشكباران از راه دور. موج حملات نيز چنان كه گزارش شد، چنان ژرف طنين انداز شد كه شبيه يك زلزله خفيف بود و حملات جنگ هاي خليج فارس را تداعي مي كرد. ضرباتي چنان ويران كننده و كوبنده كه هنوز تمامي مفقوديني كه چه در دل كوه دفن شدند و چه پودر شدند و دود شده و به آسمان رفتند، شناسايي نشده اند. چنان كه قبلاً هم خاطر نشان كردم، جانيان سد و حاميان شان چنان ضربه اي دريافت مي كنند كه در موج اول آن حتي نمي فهمند كه از كجا خورده و مورد اصابت قرار گرفته اند. چقدر تصوير قاطع آن حملات به ظالمان، شبيه حملاتي بود كه در كتاب مقدّس توصيف شده كه طي آن خداوند فرعونيان را پس از چندين بار فرصت و هشدار عاقبت مي زند. زماني كه موسي چندين بار فرعون را برحذر مي سازد، اما او بر راه خود اصرار و ابرام دارد. آن گاه خداوند به بني اسرائيل مي گويد كه خون قرباني را بر درب تمامي خانه هايي كه از بني اسرائيل اند، بپاش و من زماني كه رد مي شوم، هر دري را كه نشان سرخ بر آن نقش نبسته باشد، چنان مي زنم كه تمام نخست زادگان شان هلاك شوند. آن شب فرياد شيون بود كه از خانه حامي هر فرعون صفتي برخاست، چنان كه سرزمين مصر هرگز به خود نديده بود. در صورتي كه جانيان اسد و حاميان اش به راه شان ادامه دهند و قدرت را وانگذارند، موج دوم حملات را كوبنده تر و ويران كننده تر دريافت خواهند كرد و اين در حالي است كه هنوز از سلاح هاي برتر استفاده نشده است.

 

دکتر کاوه احمدی علی آبادی

عضو هئيت علمي دانشگاه آبردين با رتبه پروفسوري

عضو جامعه شناسان بدون مرز(ssf)

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.