رفتن به محتوای اصلی

بیانیه مشترک تشکل‌ها، نهادها و جمع‌های دانشجویی سراسر کشور درباره جنگ‌افروزی جمهوری اسلامی!

بیانیه مشترک تشکل‌ها، نهادها و جمع‌های دانشجویی سراسر کشور درباره جنگ‌افروزی جمهوری اسلامی!

 

 

بیانیه مشترک تشکل‌ها، نهادها و جمع‌های دانشجویی سراسر کشور درباره جنگ‌افروزی جمهوری اسلامی!
«جنگ‌افروزی»، جمهوری اسلامی را نجات نخواهد داد؛ ما مردم ایران در حال حاضر در جنگ با جمهوری اسلامی هستیم و باید حکومت اسلامی را سرنگون و انقلاب «زن زندگی آزادی» را به پیروزی برسانیم!
جمهوری اسلامی علاوه بر سرکوب در داخل کشور، سال‌هاست که با جنگ نیابتی و تقویت گروه‌های اسلامی همپیمانش در منطقه از طریق سپاه تروریستی پاسداران زیست می‌کند و با بحران‌زایی به عمر ننگین خود ادامه میدهد.
هرچند قدرت موشکی‌ای که سال‌ها جمهوری اسلامی رجزخوانی‌اش را می‌کرد؛ حالا تبدیل به مضحکه داخلی و جهانی شده؛ اما نفس واکنش نظامی رو به اسرائیل، هرچند که از روی ناچاری و ضعف انجام شده باشد؛ پیام‌ها و پیامدهایی دارد.
پیامدهای داخلی و بین‌المللی فرار رو به جلوی جمهوری اسلامی:
هدف اصلی رژیم اسلامی در این اقدام، ایجاد فضای امنیتی و نظامی و تلاش برای سرکوب مبارزات پیگیر و اعتراضات عموم مردم علیه وضع موجود و در قالب انقلاب «زن زندگی آزادی» است. در واقع جمهوری اسلامی می‌خواهد صورت مسئله مبارزه مردم برای سرنگونی بر بستر انقلاب را به جنگ بین دو دولت تغییر دهد!
در بُعد بین‌المللی نیز، خوب می‌دانیم که جمهوری اسلامی از این پس، در منگنه طرد و انزوای جهانی قرار خواهد گرفت. آغاز حمله پهپادی و موشکی به خاک یک کشور دیگر آنهم اسرائیل، تنوع بالایی به گزینه‌های روی میز دولت اسرائیل و متحدانش علیه رژیم خواهد داد.
البته این مسئله مشکل اصلی جمهوری اسلامی نخواهد بود. چرا که دشمنان اصلی این حکومت، ما مردمی هستیم که مبارزین راه گسترش بی‌حجابی و نابودی حکومت آپارتاید جنسی-جنسیتی و مدافعین حق رفاه و آسایش‌ و یک زندگی انسانی هستیم.
ما عمیقا به این مسئله باور داریم که مبارزه ما دانشجویان و مردم تحت سرکوب و استثمار برای سرنگونی حکومت اسلامی و پیروزی انقلاب «زن زندگی آزادی»، کلید حل بحران پیش رو است؛ بحرانی که سایه یک جنگ ضدانسانی را بر سر مردم ایران و اسرائیل انداخته است.
ما باید حتی با وجود فضای جنگی به صورت گسترده‌تر و قدرتمند‌تر در این مبارزه پیشروی کنیم.
اما، چه باید کرد؟
جمهوری اسلامی با این شکست مفتضحانه در عرصه نظامی و بین‌المللی و بدون داشتن حداقلی از حمایت مردمی در داخل کشور، نه می‌تواند و نه قصد دارد که وارد یک جنگ تمام عیار شود.
از طرفی با افزایش خشم مردم در همین ۴۸ ساعت گذشته، قطعا برابر موج گسترده اعتراضات مردمی که دیر یا زود گریبانش را خواهد گرفت، ناتوان‌تر از گذشته خواهد بود. جنگ جمهوری اسلامی و دولت اسرائیل، به هیچ عنوان گزینه مطلوبی نیست؛ اما در صورت وقوع هرگونه جنگ و درگیری نظامی، ما همچنان راه مبارزه‌ سراسری و تسریع روند انقلاب را پیش خواهیم گرفت.
تسخیر خیابان‌های سراسر کشور باید به دست ما صورت بگیرد؛ نه رژیم اسلامی. ما در روزها و هفته‌ها و ماه‌های اولیه انقلاب «زن زندگی آزادی» با اعتراضات سراسری و تظاهرات اعتراضی نشان دادیم که این توان را داریم؛ لذا باید در دانشگاه‌ها، مدارس، تمامی محیط‌های کاری از کسبه و بازاریان گرفته تا مراکز تولید و کارگاه‌ها، تا بخش‌های خدمات عمومی، خودمان را سازمان دهیم و جامعه را به‌سمت اعتصاب سراسری و اعتصاب عمومی ببریم و به‌موازات با اعتراضات سراسری جمهوری اسلامی را از کار بیندازیم.
همچنین خواسته ما از ایرانیان خارج از کشور، مبنی بر ادامه مبارزه جمعی برای تحقق چهار امر مهم است؛ اینکه شما ایرانیان آزادیخواه خارج کشور، از فعالین و چهره‌هایی که هم‌دغدغه مردم داخل کشور هستید و همچنین از گروه‌های فعال «زن زندگی آزادی» در شهرهای سراسر جهان، از سازمان‌ها و احزاب سیاسی که هم راستا با منافع مردم مبارز ایران هستید، می‌خواهیم که با برپایی تجمعات و تظاهرات اعتراضی زمین را زیر پای جمهوری اسلامی داغ کرده و از مبارزات ما مردم داخل کشور پشتیبانی کنید.
شما می‌توانید دور جدیدی از اعتراضات جهانی را علیه جمهوری اسلامی سازمان دهید؛ اعتراضاتی که بساط جمهوری اسلامی را در خارج از ایران جمع کند. در همین راستا باید فشار سیاسی زیادی بر دولت‌های جهانی گذاشت که خواسته‌های ما مردم ایران که واضحا در انقلاب «زن زندگی آزادی» مطرح شدند را به رسمیت بشناسند:
۱. قرار دادن سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در لیست تروریستی بین‌المللی
۲. طرد، انزوا و بایکوت کامل جمهوری اسلامی از مجامع بین‌المللی
۳. تعطیلی کامل سفارت‌خانه‌ها و اخراج سفرای جمهوری اسلامی از تمام کشورهای دنیا
۴. شناخته شدن جمهوری اسلامی به عنوان یک حکومت آپارتاید جنسی-جنسیتی که در آن زنان جنسیت دوم حساب می‌شوند و کوئیرها(+LGBTQIA) اصلا حق زندگی ندارند.

 

 

 تشکل‌های دانشجویی:
– تشکل دانشجویان پیشرو
– تشکل آزاد اندیشان جندی‌شاپور
– نهاد آزادی‌خواهان دانشگاه تهران شمال
– کمیته سراسری دانشجویان کردستان
– نهاد مستقل دانشجویان دانشگاه آزاد اصفهان
– اتحاد دانشجویان دانشگاه الزهرا
– اتحاد دانشگاه صنعتی اصفهان
Image removed. امروز اگر برنخیزیم سیاهی به خانه تک تک ما خواهد آمد!
Image removed. جمهوری اسلامی نابود باید گردد
Image removed. پیروز باد انقلاب زن زندگی آزادی
Image removed.۲۸ فروردین ۱۴۰۳
Image removed.امضاکنندگان:
Image removed.

T

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید