رفتن به محتوای اصلی

از منظری دیگر
17.11.2023 - 08:53

* در بیان تفاوت  «رشد ،پیشرفت و توسعه » متولیان قوم با اینهمه دست آورد !برامده از نحوه مدیریت میگویند :

*کلمه‌ی توسعه « یک بار ارزشی و معنائی داشته » همچون جذب یا آمدن سرمایه گذار خارجی  در پی آزادی های اصولی پیش بینی شده در همین قانون اساسی -  با همه کاستی ها ، ثبات و استاندارد بودن قوانین مربوط ، حمایت حکومت را میطلبد و بار ارزشی و ضرورتهائی  مغایر شعارهای مکرر (که درعوام به اعتقاد انجامیده ) با خود همراه می آورد.

*میفر مایند  نمی‌خواهیم «یک اصطلاح جاافتاده‌ی متعارف جهانی » را که معنای خاصی را از آن می‌فهمند، بیاوریم و داخل مجموعه‌ی کار خودمان بکنیم ، چو ن باور داریم که «سر چشمه شاید گرفتن به بیل ! »(انچنانکه درهیجانات !اخیر «بیل »نیز تکافو نکرد....) و ادامه میدهند : ما در تمامی زمینه ها بروال 4 دهه بگذشته مفهومی را که مورد نظر خودمان است، مطرح و عرضه می‌کنیم .... .

* بنابراین   مجموعه نظام با توجه بشرایط ویژه  و تنگناهای موجود دربسیاری جهات که محصول نا هماهنگی در درون حکومت  میباشد ... توسعه را تحت پوشش پیشرفت تعریف میکنند و  انچه این روزها مطرح میشود نیست مگر« شهوت کلام »و تظاهر« مستمعین مطیع اوامر»با بیان احساسات بصورت شعار -  که گوینده را معمولا  پر گو و قبل ان «مشتبه شدن امر بر خود » مینماید - که ره اوردی بجز توسعه خشونت در پی نخواهد داشت که البته خود نوعی «توسعه » میتواند تعریف شود  !

**  بالاخره بفر مایش دوستی هزینه پرداز  میتوان گفت : حاکمیت با همین طول و عرض  از اول انقلاب تابحال  بدترین دوران خود را میگذراند ، قبلا با کسانی مواجه بود  که از انها شناخت داشت و نقاط ضعف و قوت انها را میدانست و با انها حشر و نشری ......ولی الان با نسلی مواجه شده که کمترین شناختی از انها را داشته ودرچگونگی  برخورد با انها درمانده شده است .

**نسلی که در دهکده جهانی بزرگ شده ،از حمایت خارجی اعلام برائت نمی کند وانرا امری طبیعی تلقی ، با شعارهای مناسب روز  مطالبات خود« برای یک زندگی نرمال و نه ایده ال» سر میدهند و جالب اینکه در شعارها هیچ وعده و وعیدی هم نمی دهند..... .

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ضیاء مصباح

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.