رفتن به محتوای اصلی

ترانه تازه معین خبرساز شد
18.01.2024 - 17:05

ترانه تازه معین

حکومت اسلامی تصمیم دارد هرجور شده قبل از انتخابات، نصرالله خان معین خواننده محبوب و پر خواهان را به ایران برگرداند. معین سال‌ها پیش با خواندن ترانه «دلم می‌خواد به اصفهان برگردم»، دلتنگی خود را برای شهر و دیارش ابراز کرده بود. حالا شروع کرده‌اند پیغام پسغام رسانه‌ای که بیا کاریت نداریم!

اما خواننده اصفهانی باهوش ما، با تحقیقاتی که کرده، صدای گرمش را به ترانه جدیدی داده که خبرنگار ما بطور اختصاصی توانست متن ترانه با نت آن را برای شما گیر بیاورد:

دیری دیری دیریم دیریم دیم دیم دیم – دارا دارا دارام دارام دام دام دام – غلط کنم به اصفهان برگردم - پیش شما غارتگران برگردم – میخاین گولم بزنین، با وعده‌های هیچ و پوچ – پولامو بگیرین و بعدشم ممنوع الخروج- بعدشم ممنوع الخروج – غلط کنم به اصفهان برگردم ...

***

دکتر ولایتی در یمن!

ویدیو آمد از دکتر ولایتی معروف با حال نزار. انگار به مرخصی آخر هفته از قبر درآمده بود. ما را به یاد فرمایشات ارشادی چند سال پیش ایشان انداخت که به مستضعفان کشور رهنمود داد از یمنی‌ها یاد بگیرید که نان خشک می‌خورند و به جای لباس، لنگ می‌بندند.

می‌گویند این دکتر ولایتی (حکومت از این دکتر ولایتی‌ها زیاد دارد. اگر همین یکی بود ارزش گفتن نداشت.) بله، می‌گویند این دکتر ولایتی، برای شمردن صندوق‌هایی که از آن‌ها حقوق می‌گیرد انگشت کم می‌آورد و معمولاً چند تا انگشت از مقام معظم رهبری قرض می‌کند. می‌گویند دست رهبری را او ناقص کرده نه بمب. از بس شمرده و واشمرده.

چرا به این حال زار و نزار افتاده؟ می‌گویند تازگی غیرت کرده تا فرمول نان خشک و لُنگ را خودش هم اجرا کند و «واعظ غیر مُتّعِظ» نباشد. پس خاویار و قرقاول و کبک و مرغابی و بره و ماهی سفید و گوشت آهو و پنیر بلغار و کره هلند را نیم ساعت کنار گذاشته. کت و شلوار بِرَند «اف» و پیراهن برَند «دبلیو» ی پاریس را از تن درآورده. لنگ یزدی به خود بسته و قدری نان خشک گاز زده. بعد از نیم ساعت قندش بالا رفته و فشارش پائین آمده و لُنگش افتاده و حالش بهم خورده. فی الفور با چند آمبولانس آژیرکش و دو آمبولانس اسکورت او را به نزدیک‌ترین بیمارستان رسانده‌اند. (شاید هم نزدیک‌ترین بیمارستان را به او رسانده‌اند.) با تنفس مصنوعی و تر و خشک طبیعی و آزمایش قند و تجزیه خون و باقی اقدامات لابراتواری به او گفته‌اند دیگر نان خشک نخورد و لنگ نبندد حتی برای نیم ساعت. متأسفانه حال او هنوز مثل اولش نشده ولی دارد مثل آخرش می‌شود.

***

دستور قتل اسطوره فوتبال

یک خبر ورزشی اینکه معاون رئیس‌جمهور رئیسی دوباره علی کریمی ستاره فوتبال را تهدید به مرگ کرد. همین تهدید باعث شده که پرزیدنت هم دستور قتل او را بدهد. البته اول پرسیده این کریمعلی کی هست؟! برایشان توضیح داده شده که ستاره فوتبال است و جادوگر دریبل است و با دریبل کردن بر حریفان پیروز می‌شود. آقای رئیس جمهور می‌فرمایند «خب پس ما هم دریبلش کنیم از شرش راحت بشیم!». برای ایشان توضیح می‌دهند که دریبل یک عمل تروریستی نیست بلکه یک فنّ است در فوتبال.

پرزیدنت با شرمندگی می‌گوید ببخشید من این یکی را نشنیده بودم. بعد با بیانی رسا می‌فرماید «خب دوتا پنالتی بزنین راحتش کنین!».

***

تولید معلول توسط پلیس!

یک خبر حقوق بشری اینکه عده‌ای معلولان تهرانی برای گرفتن حق و حقوقشان که کمک هزینه معشتی باشد مقابل سازمان برنامه جمع شده‌اند. پلیس هم آمده زده لت و پارشان کرده که متفرق بشوند. چندتا معلول اضافه شده!

یک مقام مطلع به خبرنگار ما گفت: متاسفانه ارتش و سپاه همه موشک‌هایشان را طرف اربیل عراق میزان کرده بودند وگرنه یک موشک می‌زدیم همه‌شان از معلولیت راحت می‌شدند.

وی افزود: معلول بودن دلیل نمی‌شود معلولان از دولت کمک هزینه بخواهند. مقام معظم رهبری هم که به قول خودشان جسم ناقصی دارند تا به حال یک قران مطالبه نکرده‌اند.

وی افزود... (خبرنگار ما دیگه گوش نداد یارو چه زری زد.)

***

حل مشکل مقبره کوروش

وزیر میراث فرهنگی درباره مقبره کوروش گفت که این بنای تاریخی برای ما اسباب دردسر شده که نمی‌توانیم در اطراف آن ساختمان بلند بسازیم و دستمان به کارهای عمرانی در آن منطقه بسته است.

دوست کارشناس ما می‌گوید اگر طرحی بدهیم که جمهوری اسلامی هم سهمی از مقبره کورش ببرد، کرم آقایان می‌خوابد.

وی افزود: به نظر من با اهمیت تاریخی‌ای که مقام معظم رهبری کسب کرده‌اند، چه بهتر که ایشان هم در همان مکان در کنار کورش دفن بشوند.

وی دوباره افزود: بی گمان مردم ما از چنین تصمیمی نهایت خوشحالی را خواهند داشت به شرطی که این برنامه در همین دو سه هفته آینده اجرا شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
ایندیپندنت ‌فارسی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.