رفتن به محتوای اصلی

احکام حبس منوچهر بختیاری و نسرین حسنی در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد
15.02.2024 - 04:46

خبرگزاری هرانا اعلام کرد احکام حبس منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی و نسرین حسنی، روزنامه‌نگار در دادگاه‌های تجدیدنظر عینا تایید شده است.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) روز چهارشنبه ۲۵ بهمن نوشت که حکم یک سال حبس نسرین حسنی که اکنون در زندان بجنورد به سر می‌برد، از سوی شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان خراسان شمالی عینا تایید شده است.

این روزنامه‌نگار روز ۱۵ بهمن برای تحمل دوران محکومیت خود به زندان بجنورد منتقل شده بود.

حسنی مهر ۱۴۰۱ در جریان خیزش انقلابی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد آزاد شد اما روز ۱۲ شهریور امسال در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای بجنورد بار دیگر تفهیم اتهام شد.

او نهایتا در آبان ‌ماه با حکم شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو بجنورد، به نشر اکاذیب در سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی به قصد تشویش اذهان عمومی و ظاهر شدن در معابر عمومی بدون حجاب شرعی به زندان و پرداخت یک میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

در حکم صادر شده علیه این روزنامه‌نگار به گزارش سازمان اطلاعات سپاه مبنی بر حضور او در جریان خیزش انقلابی سال گذشته و انتشار مطالب مجرمانه پس از آزادی موقت به عنوان مصداق اتهامات برای صدور حکم استناد شده است.

علاوهبر آن، حسنی در بخش دیگری از پرونده خود از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب بجنورد به یک سال حبس محکوم شد.

این پرونده پس از اعتراض به حکم صادر شده به دادگاه تجدیدنظر استان خراسان شمالی ارجاع داده شده بود که به گفته هرانا، اکنون عینا مورد تایید قرار گرفته است.

نسرین حسنی، روزنامه‌نگار و مدیر مسوول هفته‌نامه سیاحت شرق است و فرزند ۱۳ ساله‌اش سرپرست دیگری جز او ندارد.

جمهوری اسلامی از آغاز روی کار آمدن خود همواره روزنامه‌نگاران، نویسندگان و فعالان مدنی و سیاسی منتقد حکومت را بازداشت، شکنجه و زندانی کرده است.

علاوه بر او، هرانا روز چهارشنبه خبر داد که حکم شش ماه حبس منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزوین از سوی شعبه ششم دادگاه تجدیدنظر این استان عینا تایید شده است.

بر اساس این گزارش، اتهام منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، از کشته‌شدگان اعتراضات آبان خونین ۹۸ توهین به علی خامنه‌ای است.

حکم شش ماه حبس او روز دهم آبان امسال از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب قزوین اعلام شده بود.

منوچهر بختیاری پس از بارها اعتراض به قتل پسرش و درخواست مجازات آمران و عاملان آن، در اردیبهشت ۱۴۰۰ بازداشت و به سه سال‌و‌نیم زندان محکوم شد.

علاوه بر منوچهر بختیاری، ناهید شیرپیشه، همسر سابق او و مادر پویا، شهریور سال گذشته از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب کرج به پنج سال حبس محکوم شد.

سایر اعضای خانواده پویا بختیاری نیز طی چهار سال گذشته با فشارها و برخوردهای امنیتی، احضار و بازداشت مواجه شده‌اند.

پویا بختیاری، شهروند ۲۷ ساله‌ای بود که روز ۲۵ آبان سال ۹۸ در جریان اعتراضات سراسری با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی به سرش در مهرشهر کرج کشته شد.

از زمان آغاز خیزش انقلابی مردم ایران و کشته‌شدن صدها نفر به دست نیروهای حکومتی، نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی فشار شدیدی بر خانواده‌های کشته‌شدگان خیزش تحمیل کرده‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.