رفتن به محتوای اصلی

برای تقاضای مهاجرت فرزند قالیباف توصیه‌نامه نداده‌ایم+ویدئو
دفتر رهبر حزب محافظه‌کار کانادا:
16.02.2024 - 06:58

دفتر پیر پالیو، عضو پارلمان و رهبر حزب محافظه‌کار کانادا، به ایران اینترنشنال گفت که او هیچ توصیه‌نامه‌ای در حمایت از اعطای روادید به فرزند محمدباقر قالیباف ارائه نکرده است.

طبق اسنادی از دادگاه فدرال کانادا که پیش‌تر در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، اسحاق قالیباف و پالیو درباره روند درخواست پسر رییس مجلس ایران «پرس‌وجوهای مکرری» انجام داده‌اند و گزارش‌هایی از صدور توصیه‌نامه از سوی این مقام کانادا منتشر شده بود.

پالیو رهبر حزب محافظه‌کار و رقیب اصلی جاستین ترودو برای تصدی جایگاه نخست‌وزیری کانادا است که در ماه‌های گذشته بارها بر تحریم سپاه پاسداران تاکید کرده است.

دفتر این عضو پارلمان به ایران اینترنشنال گفت که تنها در برابر درخواستی که با واسطه و از طرف پسر قالیباف به عنوان متقاضی مهاجرت دریافت کرده، «مانند صدها پرونده و در یک کار عادی و معمول» وضعیت درخواست پسر قالیباف را جویا شده که «مطلقا هیچ تاثیری بر نتیجه پرونده ندارد.»

دفتر پالیو گفت: «حزب محافظه‌کار نگران استفاده عوامل رژیم تهران از کانادا به عنوان یک مامن و مخفیگاه است و از جاستین ترودو و دولت لیبرال او می‌خواهد برای جلوگیری از این مساله اقدام کند.»

دفتر رهبر حزب محافظه‌کار کانادا گفت: ترودو و دولت لیبرال او به رژیم‌های متخاصم همچون تهران اجازه داده تا با مصونیت شهروندان کانادا را هدف آزار، تهدید و فشار قرار دهند. در حالی که ترودو این وضعیت را نادیده گرفته و خلافکاران رژیم‌های خارجی را قادر کرده که در کانادا آزادانه تردد داشته باشند، محافظه‌کاران خواستار تحقیقات درباره نفوذ عوامل خارجی، تروریست شناختن سپاه و اخراج عوامل آن از کانادا شده‌اند.»

 

 

اطلاعات رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهند اسحاق قالیباف با استخدام یک وکیل شناخته شده، وزیر مهاجرت کانادا را به دادگاه فدرال کشاند. او در پنج سال گذشته تلاش پرهزینه‌ای برای گرفتن ویزای مهاجرتی کانادا انجام داده است.

پرونده اسحاق قالیباف در این مدت برای دریافت ویزای مهاجرتی بلاتکلیف مانده بود.

اسناد رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد آبان سال جاری قاضی کانادایی به نفع او رای داد و از وزیر مهاجرت کانادا خواست تا ظرف ۶۰ روز کاری، پرونده اسحاق قالیباف را تعیین تکلیف کند.

اسحاق قالیباف که در دانشگاه ملبورن در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی عمران تحصیل می‌کرد، اواخر سال ۲۰۱۸ فارغ‌التحصیل شد و چند ماه بعد، در فوریه ۲۰۱۹ برای دریافت نوعی از ویزای مهاجرت درخواست داد.

در این نوع از ویزا فرد متقاضی پس از ورود به خاک کانادا کارت اقامت دائم یا همان پی‌آر می‌گیرد.

روند بررسی پرونده اسحاق قالیباف در پنج سال اخیر نشان می‌دهد که او علاقه و عجله بسیاری داشته تا هرچه سریع‌تر وارد خاک کانادا شود.

او بعد از حدود یک سال و نیم از ثبت درخواستش، متوجه شد که پرونده‌اش برای بررسی امنیتی به مراجع ذی‌صلاح کانادا ارسال شده است.

وابستگان قالیباف در حدود سه سال گذشته بارها به دفتر پالیو مراجعه کردند و به نظر می‌رسد او بدون اطلاع از هویت فرد مورد نظر، برایش چندین توصیه‌نامه نوشته و به وزارت مهاجرت کانادا فرستاده است.

این موضوعی است که صراحتا در رای دادگاه قالیباف به آن اشاره شده است.

بنا بر یافته‌های ایران اینترنشنال، اسحاق قالیباف وقتی دید نتیجه‌ای از این رایزنی‌ها حاصل نشده، یک وکیل کانادایی بسیار گران قیمت را استخدام کرد و اواخر آبان ماه امسال، دادگاه مهاجرت به نفع او رای داد.

یک منبع آگاه به ایران‌اینترنشنال گفت که دروازه‌های ورود اسحاق قالیباف به کانادا هنوز بسته نیست.

این در حالی‌ست که آژانس امنیت مرزی کانادا روز ۱۶ آذر فهرستی از اسامی ۱۰ نفر را منتشر کرد و گفت باید خاک کانادا را ترک کنند.

یکی از این ۱۰ نفر قبل از تصمیم این آژانس خاک کانادا را ترک کرده و اکنون پرونده اقامت ۹ نفر باقی‌مانده، به دلیل وابستگی به جمهوری اسلامی دوباره مورد بررسی قرار گرفته است.

در همین راستا دومین جلسه رسیدگی به حکم اخراج سلمان سامانی، قائم مقام وزیر کشور در دولت روحانی، روز ۱۹ بهمن برگزار شد و او به برخی سوالات و ابهام‌ها پاسخ داد.

ماریا لادوسر، سخنگوی ارشد آژانس امنیت مرزی کانادا اواسط آذر به ایران‌اینترنشنال گفت پرونده این افراد تکمیل و برای تصمیم‌گیری به کمیسیون پناهندگان و مهاجران ارسال شده است.

این آژانس از ایرانیان ساکن کانادا خواست هر اطلاعاتی از وابستگان جمهوری اسلامی دارند، به این نهاد ارائه کنند.

کانادا تا کنون در چندین بسته جداگانه مقام‌ها و نهادهای جمهوری اسلامی دخیل در سرکوب مردم و نیز دخیل در ارسال اسلحه به روسیه را تحریم کرده اما این اولین بار است که وضعیت اقامت مقام‌های جمهوری اسلامی در این کشور دوباره بازنگری می‌شود.

دولت کانادا سال گذشته در ارتباط با سرکوب خیزش انقلابی مردم ایران، تحریم‌هایی علیه جمهوری اسلامی اعمال و ورود وابستگانش را به این کشور ممنوع کرد.

دولت کانادا تا کنون سپاه پاسداران را در فهرست تروریسم قرار نداده و تنها نیروی قدس این سازمان را تروریستی شناخته است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

بهمن
برگرفته از:
ایران اینترنشال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.