رفتن به محتوای اصلی

امام جمعه‌ای که دکل ندزدید!
10.03.2024 - 07:02

فقید سعید هنوز جا داشت

امام جمعه روز شنبه مرد. آیت الله امامی کاشانی در سن ۹۲ سالگی بالاخره از دنیا رفت وگرنه هنوز جا داشت. (جای چی؟ عرض می‌کنم.)

در ویکی پدیا (دانشنامه آزاد اینترنتی) آمده است که آن فقید سعید به «فساد اقتصادی»، «رانت خواری» و در برخی موارد به «فساد اخلاقی» متهم بوده.

«ویکیپدیا» غلط زیاد دارد اما این را هم عرض کنم که جمهوری اسلامی چند تیم سایبری را برای نظارت و حذف و اصلاح داده‌های این گستره اجیرکرده که برای حکومت و عواملش آبروداری کنند. گیرم انگار پرونده امام جمعه تهران آنقدر غنی بوده که این حداقل را برای رفع کوتی باقی گذاشته‌اند. وگرنه انگار نه امام جمعه‌ای آمده، نه امام جمعه‌ای رفته.

در باره اتهاماتِ ایشان توسط مأمور تحقیق و تفحص قوه قضائیه، جزئیاتی در اینترنت و ایران اینترنشنال و بی بی سی و صدای آمریکا و رادیو فردا... آمده که انگار آن شادروان فقط خود را از دزدیدن دکل محروم کرده بوده. اینکه عرض کردم «هنوز جا داشت»، به این لحاظ بود. برای همین در انتخابات حماسی اخیر هم اسم نویسی کرده بود برای مجلس خبرگان. (حی علی خیرالدکل) که متاسفانه عمرش را به مقام معظم رهبری داد.

پیام رهبری پس از ارتحال او می‌تواند مدرکی بر اثبات و تأئید اتهامات آن مرحوم باشد:

«...این عالم متقی و خدوم در طول سال‌های متمادی،... در جایگاه‌های حساس مانند شورای نگهبان، مجلس خبرگان، امامت جمعه‌ تهران، سازمان تبلیغات اسلامی، مدرسه شهید مطهری منشاء خدمت به کشور و نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند...»

پس معلوم می‌شود خدوم عزیز نه معادن سنگ‌های زینتی را تنها می‌خورده نه سنگ مرمرهای قیمتی را به تنهائی جابجا می‌کرده. سنگین است صاحابمرده. دیگر کمر می‌ماند برای دکل؟

برای اینکه گریه‌تان را دربیاورم: همسر فقید سعید در حالی‌که به علامت عزا گوشه چادرش را گِلی کرده بوده می‌گوید:

«آیت الله امامی کاشانی در خانواده خیلی مهربان بود. او در بین دوستان و آشنایان، همیشه مراقب بود تا دل کسی را نشکند. مدام به من می‌گفت ببین کسی مشکلی ندارد؟ چطور همین لقمه نان یا لیوان شیر را بخورم در حالی که اطرافیانم مشکلی دارند؟»

فقط به فکر اطرافیان خودش بوده. (باجناق؟ فک نکنم) ولی لیوان شیر را نمی‌خورده. مرحوم به حفظ لیوان علاقه داشته. دل سنگ آب می‌شود. (خصوصاً سنگ مرمر.).

***

آب خلیج فارس

ویدیو می‌دیدیم که جناب جواد ظریف بر قایقی در خلیج فارس ماهی می‌گیرد. دوستم گفتن پس آب خلیج فارس هم گل آلود شده.

***

شما کوتاه بیا

سردار محمدرضا حسنی آهنگر رییس دانشگاه جامع امام حسین فرمایش کرده که «با برنامه ریزی ما دانشگاه امام حسین (ع) در ۵۰ سال آینده به رتبه یک دنیا می‌رسد.»

به گزارش خبرنگار ما، پریروز یک هیأت علمی و دانشگاهی با این سردار برنامه ریز ملاقات کرده و به او گفته‌اند ترا به همان امام حسین کوتاه بیا.

سردار معظم که هیچ جور زیر بار نمی‌رفته سرانجام نرم شده و بعد از چانه زدن‌ها گفته باشد، به خاطر شما ۵۲ سال. هیأت علمی راضی نشده بالاخره قرار شده با ژوکرهایش ۵۴ سال!

کارشناسان ما گفتند البته بستگی دارد که این دانشگاه در یکی دو سال آینده با چه وضعیتی به رژیم بعدی تحویل داده شود. فعلاً دو کارشناس کارکشته مأمور شده‌اند یک اسم خوب برای دانشگاه پیشنهاد کنند.

***

نوازنده زن در ارکستر

از اجرای کنسرت هنرمند محبوب علیرضا قربانی در اصفهان به علت داشتن یک نوازنده زن، جلوگیری شد. شکایت به رئیس جمهور بردند. فرمود هیچ جای دنیا اینهمه زن در ارکستر نیست که ما داریم: تارزن دارید، ویلن زن دارید، تنیک زن، سنتورزن، کمانچه زن... دیگر زن اضافی در ارکستر می‌خواهید چکار؟

 

***

ز نیرو بود مرد را زمین خواری

 

علیرضا دبیر کشتی گیر سابق و رئیس فدراسیون کشتی به اتهام زمین خواری تحت تعقیب قرار گرفت. به گزارش خبرنگار ما در بازجوئی اولیه قاضی به او می‌گوید تو ورزشکاری و ز نیرو بود مرد را راستی. چرا زمین مردم را چپو کردی؟

متهم جواب داده جناب قاضی، ما فقط یاد گرفته‌ایم در کشتی زمین نخوریم!

***

یک نکته ظریف

گفتم: وزیر خارجه سابق در خاطرات خود گفته است: «بزرگ‌ترین چالش ما، خنجرهایی بود که از پشت به ما زده می‌شد...»

گفت: نتیجه باجناق بازی همین است.

***

نوروز و ماهی‌ها

نوروز در راه است و ماهی‌ها در عزا. ماهی‌ها میگویند این ایرانی‌ها قوم عجیبی هستند. جشن سال نو که دارند بند می‌کنند به ما ماهی‌ها. کوچک‌هامان را می‌اندازند توی تنگ و بزرگ‌هایمان را می‌گذارند لای سبزی پلو!

ماهی‌ها میگویند باز سبزی پلو یک چیزی. مرگ یکبار شیون یکبار، ولی ماهی چشمه را یکی یا دوتا می‌اندازند توی یک تنگ کوچک به مصداق شکنجه و می‌گذارند سر هفت سین که چی؟ مگر ما سنجدیم؟ معمولاً هم در آن شرایط عمرمان به سیزده بدر نمی‌رسد.

ماهی‌های بزرگ هم می‌گویند ای مردم شب عید می‌خواهید سبزی پلو با ماهی بخورید نوش جانتان ولی ما را با سپاه درگیر نکنید!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
ابران اینترنشنال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.