رفتن به محتوای اصلی

افشاگری کارمند سابق بوئینگ ، موجب مرگ او شد!
12.03.2024 - 03:16
  • نویسنده, تئو لِگِت
  •  
  •  
  • جسد یک کارمند سابق شرکت بوئینگ که برای طرح نگرانی در مورد استانداردهای تولید این شرکت هواپیماسازی معروف شده بود در آمریکا پیدا شده است.

او در روزهای قبل از مرگ درحال ارائه شواهد در مورد شرکت بوئینگ در پرونده‌ای بود که خود شاکی آن بود. 

بوئینگ گفت که از شنیدن خبر درگذشت آقای بارنت متاسف شده است. دفتر پزشکی قانونی بخش چارلستون روز دوشنبه در پاسخ به سوال بی‌بی‌سی مرگ او را تایید کرد.

گفته می‌شود که این مرد ۶۲ ساله روز ۹ مارس در اثر «جراحت ناشی از اصابت تیری که به خود شلیک کرده بود» جان باخته و پلیس درحال تحقیق درباره موضوع است.

آقای بارنت در سال ۲۰۱۷ بعد از ۳۲ سال کار برای بوئینگ بازنشسته شد. او از ۲۰۱۰ به بعد به عنوان یک مدیر کنترل کیفیت در کارخانه چارلستون شمالی که محل تولید بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر است کار کرده بود.

 

۷۸۷ دریم‌لاینر یکی از هواپیماهای مدرن بوئینگ است که عمدتا در مسافت‌های طولانی به کار گرفته می‌شود.

آقای بارنت در سال ۲۰۱۹ به بی‌بی‌سی گفت که کارمندان خط تولید زیر فشار کار درحال نصب عامدانه قطعات زیر استاندارد در این هواپیما بوده‌اند.

او همچنین گفت که مشکلاتی جدی را در سیستم اکسیژن کشف کرده، به طوری که ۲۵ درصد ماسک‌های اکسیژن هواپیما در شرایط اضطراری کار نخواهد کرد.

او گفت که به فاصله کوتاهی بعد از شروع کار در کارولینای جنوبی نگران شد که فشار برای ساخت این هواپیما موجب شده فرآیند مونتاژ شتابزده باشد و ایمنی هواپیما دستخوش قرار گیرد؛ موضوعی که بوئینگ انکار کرد.

او بعدا به بی‌بی‌سی گفت که کارمندان شرکت در دنبال کردن روال مقرر برای ردگیری قطعات در کارخانه کوتاهی کردند، که اجازه داد اجزای معیوب ناپدید شود.

او گفت که در برخی موارد، قطعات زیر استاندارد از سطل قطعات دور ریخته شده خارج و در هواپیماهای درحال ساخت تعبیه شد تا تولید عقب نیافتد.

او همچنین مدعی شد که آزمایش‌ها به روی سیستم‌های اکسیژن اضطراری که قرار بود در ۷۸۷ نصب شود نشان داد که ۲۵ درصد آنها در شرایط اضطراری کار نمی‌کند.

آقای بارنت گفت که او این نگرانی‌ها را با مدیران شرکت در میان گذشت، اما اقدامی برای رفع آنها صورت نگرفت.

بوئینگ ادعاهای او را رد کرده بود. با این حال بررسی‌های «اف‌اِی‌اِی» (سازمان هوانوردی فدرال آمریکا) در سال ۲۰۱۷ بر برخی از ادعاهای آقای بارنت صحه گذاشت.

این سازمان نتیجه‌گیری کرد که موقعیت حداقل ۵۳ قطعه «نامنطبق» با استانداردها در کارخانه معلوم نیست و فرض این است که گم شده‌اند. به بوئینگ دستور داده شد اقدام ترمیمی انجام دهد.

بوئینگ در مورد سیلندرهای اکسیژن گفت که در سال ۲۰۱۷ «شماری بطری‌های اکسیژن که از عرضه کننده قطعنامه دریافت شده بود را یافته که درست باز نمی‌شد». اما انکار کرد که این‌ها در هواپیما نصب شده بود.

آقای بارنت بعد از بازنشستگی دست به اقدام حقوقی علیه این شرکت زد.

او بوئینگ را متهم کرد که به دلیل مسائلی که روی آنها انگشت گذاشته وجهه او را تخریب کرده و در زندگی حرفه‌ای او اخلال ایجاد کرده است. بوئینگ این اتهامات را رد کرد.

آقای بارنت در زمان مرگ برای انجام مصاحبه‌های حقوقی در ارتباط با این پرونده در چارلستون به سر می‌برد.

او هفته قبل در پاسخ به سوالات وکلای بوئینگ یک بیانیه رسمی ارائه کرد که پیش از آن بود که توسط مشاوران خود مورد پرسش قرار گیرد.

او قرار بود روز شنبه به سوالات بیشتری پاسخ دهد. او در محل حاضر نشد و جسد او بعدا در وانت او در هتلی که اقامت داشت پیدا شد.

مرگ او در زمانی اتفاق می‌افتد که استانداردهای تولید در بوئینگ و عرضه‌کننده اصلی قطعات آن، اسپیریت اروسیستمز، به شدت زیر ذره‌بین است.

در اوایل ماه ژانویه یک دریچه خروجی اضطراری در یک بوئینگ ۷۳۷ مکس بعد از برخاستن هواپیما از فرودگاه بین المللی پورتلند از جا کنده شد.

هیات ایمنی سازمان ملی حمل و نقل آمریکا در گزارشی در ماه فوریه گفت که ۴ مهره کلیدی هواپیما برای چفت کردن این خروجی اضطراری به بدنه مفقود بود.

«اف‌اِی‌اِی» هفته پیش بعد از شش هفته حسابرسی به «ناکامی ادعایی» این شرکت در رعایت الزمات کنترل کیفیت اشاره کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
بی بی سی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.