رفتن به محتوای اصلی

خمینی هر اراجیفی را بر زبان راند و ملت ایران چیزی نگفت!
18.03.2024 - 16:43

پیشرفته بودن و یا عقب مانده بودن هر حکومتی به عهده مردم هر کشوری است.
خبرنگاران در درون هواپیما از خمینی پرسیدند ،چه احساسی دارید که به ایران برگشته اید؟ 
خمینی با تمام تکبر و لبخند ملیحانه گفت، هیچ !
همان موقع مردم ایران از خمینی ملعون نپرسیدند ،تو که هیچ احساسی برای برگشت به ایران نداری هیچ  اینهمه بلوا و خونریزی براه انداختی که به ایران برگردی؟؟ 
خمینی با همان بی احساسی به ایران برگشت ومیهن هزاران ساله مردم ایران را مانند اسکندر  و اعراب و چنگیز خان مغول ویران کرد و اینک هیچ چشم انداز روشنی برای آینده  کشور نگذاشته است.
صادق قطب‌زاده که در کنار خمینی بعنوان مترجم نشسته بود ، از بی احساسی خمینی تعجب کرد و عاقبت بدست خمینی اعدام شد.
خمینی در پاریس گفته بود ، موقعی به ایران برمی‌گردد که شاه،، ایران را ترک کرده باشد
برخلاف خمینی که در برگشت به ایران بدون احساس و بی مروت بود اما، شاه هنگام ترک ایران با چهره ای گريان و غمناک برای همیشه ایران را ترک کرد و برای مردم ایران آرزوی خوشبختی کرد.
مردم نادان و بی‌سواد از دیرباز بزرگترین حامیان هر حکومت دیکتاتور و خونریز در جهان بودند و هستند. در واقع این مردمند که دیکتاتور می‌سازند و تا جایی او را بالا می‌برند که دیگر قادر به کنترل و پایین کشیدنش نیستند.
معنای بی‌سوادی در دنیای کنونی تغییر کرده، امروزه بی سوادی مترادف با بی‌شعوریست‌. بسیاری از انسانها با وجود کسب مدارج بالای علمی بیشعورند و درکی از محیط پیرامونی خود ندارند
ناصراجتهادی1309-1362 شاعر، وضع سیاسی در اسفند 1358 را “بر گشته به صدها سال پیش” خواند. دولتمردان، روشنفکران،، عوام یعنی همه ایرانیان را هجو کرد.
خمینی در سال ۵۸ گفت: اقتصاد مال خر است.
اقتصاد که به کلیت جامعه تعلق دارد،اما خمینی با پر رویی بی مانندی گفت که اقتصاد مال خر است یعنی تمام جامعه که با امورات اقتصادی زندگی می کنند ،خر هستند.
ناصر اجتهادی در همین رابطه آن‌موقع شعر زیر را با نام ناشناس سرود 
شعری بین مردم دست به دست می شد
به نام «بس که این ملت خر است»
در آن زمان معلوم نشد که شاعر کیست .ولی الان

می‌دانیم که این شعر، کار شاعر طنزپرداز معروف و با استعداد زنده یاد ناصر اجتهادی(از نویسندگان مجله فکاهی توفیق)بوده است!
جالب اینجاست که بعد از اینهمه سال هنوز هم این شعر تازگی خود را حفظ کرده است: 
یکی از اشتباهات  شاه در این بود که بیماری اش را به مردم نگفت.

ای کاش محمد رضاشاه پهلوی بیمار ی اش را با مردم در میان می گذاشت تا انقلاب خانمانسوز رخ ندهد. چون در آنصورت ،مردم ایران هرگز به خیابان‌ها  نمی آمدند تا شعار  ،،مرگ بر شاه،،  بدهند چون می دانستند شاه بیمار رفتنی است و نیازی به مرگ بر شاه گفتند نبود و شايد برای سلامتی او دعا نیز می کردند و با دسته های گل به دیدار  شاه می رفتند.خمینی بیماری اش را به مردم گفت حتی مخالفین کمونیستش مانند سازمان چریکهای فدایی خلق برایش آرزوی  سلامتی کردند.
بعضی ها از اینکه مردم پس از ۴۵ سال انتخابات اخیر را تحریم کردند بسیار خرسند هستند اما به ۴۵ سال شرکت در انتخابات قبلی مردم هیچ توجه ای نمیکنند که چگونه  رژیم را تثبیت کردند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

فرمانده مسعود

عنوان مقاله
.تحلیل غلط.

نقل این دلایل و حرفهای عوامانه و عامیانه، نشان میدهد که.......... و روشنفکر ضد اپوزیسیون، خودش چقدر دچار ضعف تحلیل است ،و دلیل و معلول را در قانون علیت و کاوزال، تشخیص نمیدهد،چون 30 سال زیر تبلیغات ژورنالیسم زرد بوده. عامل اصلی سیاهی لشکر شدن مردم، دیکتاتوری شاه بود که نگذاشت در طول نیم قرن پیش از خمینی، مردم با الفبای سیاست آشنا شوند و دوست و دشمن را بشناسند و دین مصلح اخلاق مدار را ، از دین خرافات و انتقام و خون و گریه و شهید پرستی، تشخیص نمایند. جمهوری اسلامی فرزند خلف سلطنت پهلوی؛ مخصوصا .....غ شیعه خرافاتی است. تبار و نسل پهلوی حتی امروزه مانند:رضا پهلوی و فرح پهلوی، دچار خرافات شیعه عامیانه پایان زمان قاجار هستند.کمونیست ستیزان و آزادی ستیزان نمی توانند در کنار مردم و زحمتکشان باشند.

د., 18.03.2024 - 18:40 پیوند ثابت