رفتن به محتوای اصلی

احتمال ورشکستگی برخی مراکز رادیولوژی و ایران 4 بیمارستان در عراق می سازد
06.06.2013 - 01:57
تفسیر از:
اقبال اقبالی

روند تعطیلی کارخانجات و مراکز تولیدی تشدید شده است و ورشکستگی به برخی مراکز رادیولوژی هم سرایت کرده است.
"دکتر عبدالرسول صداقت عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیولوژی ایران "با اشاره به احتمال بالای ورشکستگی برخی مراکز رادیولوژی همزمان با افزایش هزینه‌ها، عدم اصلاح تعرفه‌ها و عدم توانمندی سازمان‌های بیمه‌گر اظهار کرد: ورشکستگی به دو شکل خود را نشان می‌دهد. صورت نخست، تعطیلی مراکز رادیولوژی است و دیگر اینکه رادیولوژیست ناچار شود از سرمایه خودش در مرکز هزینه کند."

*******

 احتمال ورشکستگی برخی مراکز رادیولوژی
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ 
عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیولوژی ایران، با اشاره به تاخیر 6 تا 9 ماهه سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت مطالبات مراکز رادیولوژی گفت: قطعا این دیرکردها باعث زیان مراکز می‌شود.
 
دکتر عبدالرسول صداقت در گفت‌وگو با ایسنا، همچنین در ادامه با اشاره به احتمال بالای ورشکستگی برخی مراکز رادیولوژی همزمان با افزایش هزینه‌ها، عدم اصلاح تعرفه‌ها و عدم توانمندی سازمان‌های بیمه‌گر اظهار کرد: ورشکستگی به دو شکل خود را نشان می‌دهد. صورت نخست، تعطیلی مراکز رادیولوژی است و دیگر اینکه رادیولوژیست ناچار شود از سرمایه خودش در مرکز هزینه کند.
 
عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیولوژی ایران، ادامه داد: به این ترتیب بتدریج از میزان درآمد خالص مراکز کاسته و به بنگاه‌های ضررده تبدیل خواهند شد. صداقت در بخش دیگری از سخنانش، درباره تخصص گرایی در رادیولوژی توضیح داد: امروز، در حال تجربه شاخه‌های تخصصی در رادیولوژی از جمله اینترونشن هستیم.
 
وی ادامه داد: مداخله رادیولوژی در امر درمان روزبروز جایگاه بهتری پیدا می‌کند. همچنین در رادیولوژی کودکان و رادیولوژی اعصاب مرکزی یا نورورادیولوژی پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.
 
عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیولوژی ایران، تاکید کرد: البته این وظیفه وزارت بهداشت است که فضای مناسبی را برای همگام شدن با دنیا فراهم کند.

******

ایران 4 بیمارستان در عراق می سازد

وزیر بهداشت اعلام کرد: ایران در عراق چهار بیمارستان در دست ساخت دارد که یک بیمارستان آن در شهر کربلا تحویل مقامات عراقی شده است.
به گزارش ایسنا، محمد حسن طریقت منفرد در دیدار با دکتر ستار الساعد قائم مقام وزیر بهداشت عراق گفت: ایران در زمینه ساخت و تجهیز بیمارستان پیمانکاران زبده ای دارد و از خارج کشور هم کمک نمی گیرد و قادر است این تکنولوژی را در کشور عراق نیز به کار گیرد.
 
وی که در پاسخ به درخواست طرف عراقی برای ساخت بیمارستان در عراق سخن می گفت، بیان داشت: ارتباطات ما با عراق صرفاً ارتباطات تجاری نیست و دو کشور می توانند در زمینه های مختلف آموزش پزشکی، درمانی، بهداشتی، دارو و تجهیزات پزشکی به تبادل نظر پرداخته و روابط خود را گسترش دهند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.