رفتن به محتوای اصلی

مدیریت جناحی دیگر جواب نمی‌دهد! یا عصر سلطه اسلام و اسلامگرایان بسر رسیده است؟
09.06.2013 - 13:51
تفسیر از:
اقبال اقبالی

استفاده از همه ظرفیت‌ها، لازم است که فارغ از درگیری‌های جناحی تمام گروه‌ها در کنار هم برای رفع مشکلات کشور دوشادوش هم تلاش کنند."
تابناک نمی تواند خیره به واقعیات بنگرد و بلند فکر کند که دیگر مدیریت اسلامی جواب نمی دهد و لشکر آزادیخواهان دمکرات، لائیک، ایراندوست و ایران محور پشت دروازه فردای ایران بدون جمهوری اسلامی در حال صف آرائی هستند. اکنون نه تنها دوره مدیریت جناحی دیگر جواب نمی‌دهد؛ بلکه عصر سلطه سیاسی، مذهبی و فرهنگی اسلام و اسلامگرایان در ایران بپایان رسیده است! جسد متعفن حکومت اسلامی بر دوش دست اندرکاران نظام سنگینی می کند و زباله دان تاریخ برای نمایندگان جهل و جباریت اغوش گشوده است.

****** 
مدیریت جناحی دیگر جواب نمی‌دهد!
بیاییم به خاطر خدا و مردم، بنا را بر حق و محور مردم بگذاریم. دور هم جمع شویم و گذشته‌ها را با فرستادن صلواتی تمام کنیم. الان در تحریم هستیم و مشکلات جدی داریم. انشاءالله همه دست به دست هم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۴
جوابیه اداره روابط عمومی ریاست جمهوری به کمیسیون اصل نودامروز مردم از این کشمکش‌های سیاسی خسته شد‌ه‌اند. باید ما به اینها پایان دهیم. مدیریت اصلاح‌طلبی و اصولگرایی جواب نمی‌دهد؛ هر چند ‌اصولگرایان و اصلاح‌طلبان که در آنها آدم‌های خوب و بد هم هست، مشروط به این که رهبری را قبول داشته باشند و افراد کارآمدشان دور هم جمع شوند، ما می‌توانیم کار بزرگی در این کشور بکنیم.

بیاییم به خاطر خدا و مردم، بنا را بر حق و محور مردم بگذاریم. دور هم جمع شویم و گذشته‌ها را با فرستادن صلواتی تمام کنیم. الان در تحریم هستیم و مشکلات جدی داریم. انشاءالله همه دست به دست هم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

عیب درویش و توانگر به کم و بیش بد است      کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم

به گزارش «تابناک»، مناظرات بین کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم با همه کاستی‌هایی که داشت به پایان رسید؛ نکته‌ای که بیش از هر چیز، در این مباحث خود را به رخ کشید، مناقاشات جناحی بین دو جناح اصولگرایی و اصلاح‌طلبی بین کاندیداها بود و به نظر می‌رسد جمع‌بندی نهایی که از این مناقشات حاصل شد، تأثیر مثبتی بر جای گذاشته است.

اصلاح‌طلبان و اصولگرایان سرمایه‌های نظام هستند و هر دو جناح در دوران حاکمیت خود تجارب ارزنده‌ای برای کلیت نظام به دست آ‌ورده‌اند؛ بنابراین، برای استفاده از همه ظرفیت‌ها، لازم است که فارغ از درگیری‌های جناحی تمام گروه‌ها در کنار هم برای رفع مشکلات کشور دوشادوش هم تلاش کنند.

در همین زمینه، عباس فلاحی باباجان نماینده مردم اهر و هریس در گفت‌و‌‌گو با تابناک گفت: صحنه انتخابات ما بر محور احزاب نیست، بلکه بر اساس جناح است. دو جناح در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. مردم این نتیجه را گرفته‌اند که هر دو گروه نتوانسته‌اند کارکرد خوبی به ویژه ‌در عرصه اقتصاد و سیاست خارجی داشته باشند.

این نماینده درباره این موضوع که بهتر نیست کاندیداها به جای پرداختن به مباحث جناحی به موضوعات اجتماعی و مشکلات جامعه بپردازند، گفت: کاندیداها به پرسش‌های طراحی شده پاسخ داده‌اند؛ البته در پایان مناظره آخر برخی مباحث سیاسی باز شد، ولی به علت محدودیت وقت، کاندیداها نتوانستند ‌‌کامل به مباحث بپردازند و زمانی که مباحث گرم می‌شد، وقت تمام می‌شد و کاندیداها نیز از این موضوع راضی نبودند. حداقل می‌گذاشتند شور انتخاباتی که انتظار می‌رفت محقق نشد و شناختی که مردم باید از کاندیداها پیدا کنند و مواضعشان را از زبان خودشان می‌شنیدند، نتوانستند بشنوند. اگر بگذارند که کاندیداها خودشان بحث کنند و محوری را از قبل تعیین نکنند و کاندیداها هر چه می‌خواهند بگویند، صحنه بازتر خواهد شد.

این نماینده گفت: ما هیچ تفکر اقتصادی از این دو گروه نشنیدیم. در خصوص سیاست خارجی و تعامل بین‌المللی هیچ مطلب دقیقی نشنیدیم. سوالات نیز به گونه ای بود که مناظره‌ها به چنین سمتی سوق پیدا کنند.

هزینه‌ای که برای مناظره گذاشته بودند، خیلی خوب بود ولی من از این مناظره قانع نشدم. برای انتخابات پرشور و حماسه سیاسی قانع کننده نبود. یا کاندیداها نتوانستند این صحنه را بیافرینند یا سؤال‌ها به گونه ای بود که کاندیداها نتوانستند مانور بیشتری روی موضوعات داشته باشند. نظر من این است که کار جدیدی بود اما مشخص بود که روی این موضوع کار کارشناسی لازم را انجام نداده‌اند. روی هم رفته متوسط بود نه خیلی خوب.

فلاحی در پایان تأکید کرد: این وضعیت برای نمایندگان نیز رضایت‌بخش نیست. برای تحقق حماسه سیاسی که مورد نظر رهبر انقلاب است، باید صحنه بازی برای کاندیداها فراهم شود و به دور از موضع‌گیری‌های جناحی کاندیداها با یکدیگر مناظره کنند. هر دو جناح عملکرد مشخصی در دوره‌های گذشته داشته اند. کاندیداها باید برنامه‌های خود را ‌شفاف در مورد موضوعات گوناگون بیان ‌و ارائه کنند. بگویند که برای مقابله با تحریم‌ها چه برنامه‌ای دارند و به مسائل حاشیه ای نپردازند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.