رفتن به محتوای اصلی

بیش از ۷۰ درصد از اهالی سینما بیکار هستند
10.06.2013 - 11:45

ایلنا: مراسم رونمایی از بیمه طلایی خدمات درمانی هنرمندان شب گذشته(20 خرداد) با حضور سید ضیاء هاشمی(رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان و سهامیان مدیرعامل بیمه ایران) در محل جامعه صنفی تهیه کنندگان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، سهامیان با اشاره به اهمیت هنر در جامعه امروز گفت: وظیفه و رسالت ما این است که تلاش کنیم بهترین پوشش بیمه‌ای را برای هنرمندان فراهم کنیم هرچند معتقدم اگر مفاهیم هنر در جامعه درست تبیین می‌شد امروز نباید این کار سال‌های عقب می‌افتاد.
سهامیان افزود: هنر و هنرمند به جامعه آرامش می‌دهد اما باید از خود بپرسیم که مسئولان ما و مدیران چقدر به آرامش جامعه هنری توجه کرده‌اند زیرا ما در طول سال‌ها هنرمندانی مانند مهدی فتحی داشتیم که به دلیل مشکلات مالی و بیمه‌ای در پایان عمر با دردسرهایی زیادی همراه بودند.
وی ادامه داد: وظیفه مدیران و تکلیف ما این است که برای کسانی که می‌تواند شوق و ذوق را به زندگی بازگردانند و ناهنجاری‌ها را سامان دهند کاری کنیم و دغدغه فکری آن‌ها را از بین ببریم زیرا هنرمندی که نگران تامین آتیه زن و فرزندان خود باشد نمی‌تواند آثار ماندگاری خلق کند.
وی ادامه داد: اینکه ما بتوانیم دغدغه بزرگی از هنرمندان را رفع کنیم نتایج مهمی به دنبال دارد زیرا بیمه به هنرمند امنیت می‌دهد و بدنبال آن هنرمند نیز لذت و آرامش را به خانواده‌ها باز می‌گرداند.
مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به بررسی‌های کار‌شناسی که بر روی بیمه هنرمندان انجام شده است گفت: در نیاز سنجی که دیده شد دغدغه اول بحث هزینه معالجه درمان هنرمندان بود که امروز بسیار هزینه گزافی است لذا با یک برنامه ریزی مناسب قرار شد با همکاری جامعه صنفی تهیه کنندگان بیش از ۱۵ هزار نفر از هنرمندان و خانواده‌های آن‌ها تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرند.
وی ادامه داد: این بیمه یکی از بهترین نو پوشش‌ها است و به طور مثال هنرمندان با کسب این بیمه برای اعمال جراحی هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند همچنین خدمات دندانپرشکی که در هیچ بیمه‌ای تحت پوشش نیست در این بیمه تحت پوشش قرار گرفته است.
سهامیان افزود: به دنبال آن هستیم که در مرحله دوم بحث بیمه بیکاری را تا پایان دولت به سرانجام برسانیم و همچنین در بحث بیمه اتومبیل شخص ثالث، بدنه، آتش سوزی، مسئولیت خدماتی را ارائه کنیم و آن‌ها را به صورت اقساط از هنرمندان دریافت کنیم.
وی با اشاره به لزوم همکاری بیشتر هنرمندان به خصوص سینماگران با صنعت بیمه گفت: باید کمک کنیم که این تفکر در جامعه نهادینه شود که پرداخت حق بیمه هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری است.
سید ضیاءهاشمی رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان نیز با تشکر از همکاری مدیرعامل بیمه ایران گفت: مدت‌ها بود که پی گیر راه اندازی این بیمه بودیم و باید از شرکت بیمه ایران تشکر کنم که پوشش بیمه‌ای را که به حداقل ۵۰۰ هزار نفر عضو نیاز دارد برای ۱۵ هزار نفر انجام داد.
وی با اشاره به تفاوت این بیمه با بیمه‌های دیگر گفت: البته بیمه‌های تکمیلی دیگری نیز در بخش هنر انجام شده است اما این بیمه فراگیر‌تر و پوشش بیشتری می‌دهد همچنین قرار شده است کسانی که از طریق صندوق حمایت از روزنامه نگاران بیمه شده‌اند و تمایل دارند بیمه طلایی را داشته باشند مبالغشان را از آن صندوق پس بگیرند.
هاشمی افزود: با توجه به اینکه امروز خدمات درمانی بسیار بالا است و همچنین برای جلوگیری از سردرگمی هنرمندان قرار شد یک پزشک در محل جامعه صنفی حضور پیدا کند و خدمات بیمه‌ای درجا در همین محل انجام شود.
وی با تاکید بر لزوم بیمه مسئولیت گفت: براساس این مصوبه اعلام کرده‌ایم که تمام کسانی که می‌خواهند پروانه ساخت بگیرند قبل از گرفتن پروانه ساخت باید پروژه خود را بیمه کنند.
وی با تشکر از حمایت دولت در راه اندازی این بیمه گفت: امیدوارم به زودی بیمه بیکاری که دومین دغدغه هنرمندان سینما است را انجام دهیم زیرا امروز بیش از ۷۰ درصد از اهالی سینما بیکار هستند و شرایط اقتصادی تاثیر بدی بر روی جامعه هنری گذاشته است.
در پایان این نشست از طرح بیمه طلایی هنرمندان سینما رونمایی شد و براساس این طرح هنرمندان سینما می‌توانند با واریز مبلغ ۳۳ هزار تومان خود و اعضای درجه یک خانواده خود را تحت پوشش کامل خدمات درمانی و پزشکی قرار دهند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.