رفتن به محتوای اصلی

چهره زشت تجاوز نظامي
21.08.2007 - 13:15

 كاميون نظامي در حاشيه شهرجيره هاي كمك غذائي آرد ، شيرخشك ، سويا ، حبوبات و.... را از صليب سرخ ، بين مردم توزيع ميكند سربازان با اسلحه كنار جاده ايستاده اند و با تمسخر شاهد تاراج وحشيانه مردان قوي هيكل و پرتاب بسته هاي جيره بين جمعيت فشرده شده پشت كاميون بودند.فروشگاهها ، داروخانه ها ، انبارها تخريب و اجناس آن غارت شده بود.آب و برق شهر قطع و روزها بود كه خدمات عمومي براي تخليه زباله ها وجود نداشت.از گوشه و كنار شهر ستونهاي دود بلند بود.درب بيمارستانها ازدحام بود وكادرپزشكي ديده نميشد ، جمعيت در راهروها ومحوطه بيمارستان سرگردان موج ميزدند. كنار پياده رو جنب بيمارستان دختر و مادري كنار مردي مريض كه جان ميداد شيون ميكشيدند. در شهرگروهها و باندهاي مسلح به چوب و كارد و كلت و كلاش به خانه ها و ادارات دولتي حمله ميكردند وهرچه ميتوانند ميدزدند . خانه هاي بزرگ غارت ميشد و شهر در هرج ومرج بود. درگيري ها و زد و خوردهاي خانوادگي و قومي در حاشيه و محلات پائين كشته هائي را كنار خيابان رها كرده بود.از كوچه اي صداي فرياد كمك و شيون زني و خنده هاي بلند مرداني مي آمد ولي كسي به كمك آنها نمي شتافت. اهالي محله هاي شلوغ دسته هاي نگهباني و سنگر هاي گشت و نگهباني ساخته بودند.از گوشه و كنار گاه و بيگاه صداي خفيف تير اندازي پراكنده و فريادهاي دردآلودمي آمد.وسط بلوارهاي بزرگ اجسادي به دار آويخته و روي كاغذي كه به سينه آنها سنجاق شده بود با خط بد نوشته بودند "امام جمعه جهنم" ، "بسيجي مزدور"،"خائن حكومتي".

وبا ، اسهال شيوع كرده بود . قبرستان ازدحام بود . جسدها به سرعت دفن ميشد ، تكي يا گروهي وهمه بدون تشريفات. شهر پر شده بود از انتقام ها و كينه هاي كهنه ، دوست از دوست ، همسايه از همسايه. درخانه اي مردي دست خالي برگشته بود و با گريه خاموش ، ضجه كودكش را پاسخ ميداد. زمان از كنار خشونت و تجاوز و انتقام كور ميگذشت و اين چهره كريه تجاوز نظامي بيگانه است. شرايط ايران با عراق فرق ميكند. عراق بعد از اشغال در مقابل ايران بعد از اشغال بهشت است .

اما امروز ملت خاموش و مستاصل ، اميد ازهمه بريده وفقط به طوفاني دل بسته كه اگر نجاتش ندهد ولي انتقام آنها را از حكومتيان بگيرد. ملت حاضراست به غرق كشتي كشور به اميد مرگ دزدان كشتي ، چرا ملتي حاضر ميشود چنين زجري را و چنين روزگاري را ببيند؟ چرا بيماري حاضر به مرگ ميشود تا ميكرب بميرد؟ حكومت گريزي از روياروئي مستقيم نظامي براي خود نگذاشته و شايد براي اين بركت مضاعف لحظه شماري ميكند. چگونه حكومتي ميتواند با پول و جان و گوشت ملتي اميال شيطاني و جاه طلبي سلطه جهاني خود به ملت تحميل كند؟ 28 سال ؟ كدام وجه متمايزحكومت توانسته اورا بر اريكه تخت ضحاك نگه دارد؟ آمريكا رهائي از مشكلات مشكلات سياسي و اقتصادي خود را در قطع جريان حمايت مالي و نظامي ايران ميبيند و قدم به قدم به مشروعيت بين المللي تجاوز نظامي نزديك ميشود. همه چيز براي جنگ مهياست. حكومت ، آمريكا و ملت همه پذيرفته اند. اما روشنفكران ، مدعيان رهبري توده ها كجائيد؟ آلترناتيو شماچيست؟ بايد جنبيد ، چيزي نمانده كه ديگر ايراني براي هيچكس نماند. اختلاف ها را بگذاريد براي داوري ملت.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.