رفتن به محتوای اصلی

دستگیری 8 زورگیر پایتخت در قهوه‌خانه مولوی
16.08.2013 - 13:26
تفسیر از:
اقبال اقبالی

نظام است. برای خاتمه دادن به زورگیری، فحشاء و خشونت بایستی بیعدالتی و تبعیض را هدف قرار داد که آنهم در خود نظام اسلامی تبلور یافته است. ماموران رژیم اسلامی از دستگیری زورگیران خبر می دهند و نمی دانند که شرایط کنونی کشور را به زورگیری توده ای، اجتماعی و سیاسی سوق می دهد.

*******

 دستگیری 8 زورگیر پایتخت در قهوه‌خانه مولوی
۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
هشت زورگیر‌ شبروی تهران در قهوه خانه‌ای در خیابان مولوی دستگیر شدند.
 
به گزارش ایسنا، در پی وقوع سرقت‌های مشابه به شیوه زورگیری توسط گروهی از سارقان که با موتورسیکلت و در ساعات خلوت شب و با استفاده از چاقو و قمه اقدام به زورگیری و ضرب و جرح مالباختگان کرده بودند، موضوع به صورت ویژه برای شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
با آغاز تحقیقات برای شناسایی اعضای گروه سارقان، کارآگاهان اداره پنجم با انجام اقدامات پلیسی و بهره گیری از چهره نگاری‌های بعمل آمده از مالباختگان و ... موفق به شناسایی چند تن از سارقان حرفه‌ای در زمینه زورگیری و کیف قاپی شدند که با تشکیل گروه جدیدی از سارقان، آغاز به ارتکاب سرقت به شیوه‌های مختلف زورگیری، گردنبند قاپی و کیف قاپی کرده بودند.
 
یکی از مالباختگان پس از شناسایی تصویر متهمان، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در خیابان شریعتی، 3 سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت با چاقو به من حمله‌ور شده و با وجود سرقت کیف پول و گوشی تلفن همراهم قصد داشتند تا انگشتر ازدواجم را نیز سرقت کنند و زمانی که به آنها عنوان کردم که انگشتر از دستم خارج نمی‌شود، تهدید کردند که اگر حلقه ازدواج را به آنها ندهم اقدام به بریدن و قطع کردن انگشت خواهند کرد!
 
در همین زمان و با حضور تعدادی از رهگذران و شهروندان در محل که متوجه موضوع شده بودند، سارقان به ناچار و تنها با سرقت کیف پول و گوشی تلفن همراهم از محل متواری شدند که با شناسایی هویت اعضای گروه به نام‌های «مسعود»، «محمد»، «میلاد»، «حامد»، «مرتضی» و«پژمان»، مخفیگاه و محل تردد آنها در قهوه خانه‌ای در منطقه مولوی شناسایی و در 6 عملیات همزمان، هر شش نفر آنها دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
 
با آغاز تحقیقات از اعضای گروه و در حالی که هر یک از متهمان در اظهارات اولیه منکر هرگونه سرقت بودند، پس از اطلاع از دستگیری تمامی همدستانشان و ارائه شواهد و دلایل و همچنین مواجهه حضوری با تعدادی از مالباختگان، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ده‌ها فقره زورگیری و کیف‌قاپی به شیوه و شگردهای مختلف و در مناطق مختلف سطح شهر تهران اعتراف کردند که در ادامه رسیدگی به این پرونده و با شناسایی تعدادی از مالباختگان زن که مورد کیف‌قاپی قرار گرفته بودند، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این گروه از سارقان علاوه بر زورگیری و کیف قاپی از رهگذران، با تردد در خطوط ویژه اتوبوس ( BRT ) اقدام به کیف‌قاپی از مسافران خطوط BRT بویژه زنان داشتند؛ علاوه بر این شیوه، متهمان به چندین فقره سرقت و زورگیری از خودروهای تک سرنشین به شیوه «ایجاد تصادف ساختگی» اعتراف کردند.
 
همزمان با دستگیری این گروه از سارقان، پرونده سرقت‌های زورگیری مشابه توسط دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت در اختیار کارآگاهان قرار گرفت که نشان می‌داد که این سارقان نیز که یکی از آنها به صورت مشخص دارای سری با موهای کم پشت است، اقدام به زورگیری از شهروندان در
 
پایتخت می‌کند که با توجه به شناسایی ده‌ها مالباخته‌ای که توسط این دو سارق زورگیر، در مناطق مختلف سطح شهر تهران بویژه در مناطق سهروردی، عباس آباد، تخت طاووس، یوسف آباد و ... مورد زورگیری و تهدید با سلاح سرد قرار گرفته بودند، کارآگاهان با بهره‌گیری از اظهارات مالباختگان موفق به شناسایی موتورسیکلت آنها شده و در ادامه تحقیقات و با شناسایی هویت یکی از سارقان به نام «شاهین» (18 ساله)، موفق به دستگیری وی شدند که با دستگیری و اعتراف شاهین به ده‌ها فقره سرقت و زورگیری، هویت دیگر متهم این پرونده به نام حمیدرضا ( 31 ساله ) نیز شناسایی و در کمتر از 24 ساعت و دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
 
سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند؛ لذا از کلیه شهروندان و مالباختگانی که در طول شش ماه گذشته و بدین شیوه و شگرد مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفتند دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم مبارزه با سرقت‌های به عنف پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.