رفتن به محتوای اصلی

بی سانسور
10.02.2008 - 21:26

آیدین تبریزی

چرا غیرمنصفانه قضاوت می کنید؟ اگر یک جوان نژادپرست ترک نویسنده ارمنی را کشت، صدها هزار نفر ترک دیگر در خیاباهای استانبول فریاد زدند که ما همه ارمنی هستیم، ما همه هراند دینک هستیم ما را هم بکشید!

http://www.bbc.co.uk/persian/worldnews/story/2007…

با اینکه هراند دینک به خاطر نوشته هایش در ترکیه دادگاهی شد ولی تبرئه شد. او هرگز در دادگاه محکوم نشد و حتی یک روز هم زندانی نشد و تا آخرین روزی که ترور شد، سردبیر هفته نامه آگوس بود و نشریه اش هرگز تعطیل نشد. همین آزادی بیان بود که نژادپرستان ترکیه را عصبانی می کرد، چون آنها از راه قانونی توان بریدن قلمش و نقض آزادی بیانش را نداشتند و در نهایت با قساوت تمام او را ترور کردند.

آیا ترکهایی که در خانه ای در آلمان در آتش سوختند همانهایی هستند که صد سال پیش ارمنی ها را کشتند؟ آیا یهودیها حق دارند شش میلیون آلمانی امروزی را به عوض شش میلیون یهودی کشته شده به دست نازی ها بکشند تا بی حساب شوند؟! انتشار خبرها چه ربطی به نژادپرستی دارد؟ این بایکوت و سانسور خبر است که نشانه نژادپرستی است. اگر من یا هر کس دیگری به انتشار خبر آتش زدن خانه سیاهپوستان، اعتراض کند به نقل کردن تاریخ کشتار ارامنه و کردها در ترکیه اعتراض کند، مطمئنا نژادپرست است همینطور کسی که جلوی انتشار اخبار کشتار ترکها در جمهوری آذربایجان (خوجالی) توسط ارامنه را بگیرد، خبر کشته شدن ترکها در آتش سوزی در آلمان را بایکوت کند، نژادپرست است. چرا جسارت ندارید که بگویید مخالف انتشار این خبر هستید؟ شما حرف بی منطق می زنید، آیا خبر به آتش کشیده شدن خانه های سیاهپوستان هم در رسانه های فارسی بایکوت شده بود تا ما اعتراض کنیم!؟ آیا خود شما اعتراض کرده بودید؟ آیا همه کسانی که به آتش سوزی در خانه سیاهپوستان اعتراض کتبی ننوشته بودند نژادپرستند؟ اگر همدردی نمی کنید حداقل سکوت کنید و آبرویتان را نبرید!

مزدک

دوست گرامی آیدین !آن گروه از ،آلمانیها یا اروپاییها و یا ایرانیها و ...که تا این حد از اوج انسانیت به حضیض حیوانی رسیده اند که به پناهنده و مهمان و انسانی دیگر تنها بخاطر اینکه با آنها فرق دارند حمله میکنند و می کشند و می سوزانند فرقی بین ترک و فارس و افریقایی و دیگر خارحیها نمی گذارند.(مقایسه کنید با مزدکیان و معتقدان به فرهنگ اصیل ایران=سیمرغی=مزدکی=خرمدینی = زن خدایی که برای هر بیگانه ای باید جشن گرفت و تمام امکانات زندگی را در اختیارش قرار می دهند و سعی می کنند که هر چه زودتر به زندگی اجتماعی وارد شوند.www.jamali.info)این موضوعی است بین المللی و در تمام کشورها هست ولی در کشورهای اروپایی بعلت سیستم دمکراتیک و حکومت قانون جلوی بسیاری از این جنایتها گرفته میشود اما در کشورهای جهان سوم این پدیده شوم شدت و حدت دیگری دارد.دوست من ما تنها کاری که در حال حاضر باید بکنیم مبارزه برای برقراری یک حکومت دمکراتیک و سکولار و دادگر(قانون +حق+عدل). در چنین سیستمی دیگر لاقل ما این مشکل را درکشور خود و محدوده خود حل می کنیم و شاید بتوانیم الگویی برای دیگران باشیم چون کشور ما از تنوع مردمی بسیاری برخوردار است و در صورت موفقیت ما بزرگترین کمک به انسانها کردده ایم!من و شما برای مردم ترک و یا خارجیهایی که در آلمانند کاری نمی توانیم بکنیم آنجا قانون هست و همان خارجیها هم بیگانه با قانون نیستند.پس بقول ضرب المثلی ما اگر بیلی داریم باید در...خودمون بزنیم !

ناصر مستشار

آقاي بيژن خان گاهي اوقات بنام خشايار مي نويسي و تنها ماموريت گرفته ائي تا وقت مرا بگيري و با من سر به سر بگذاري اين آخرين جواب من به تو هست! من به زبان فارسي جواب تو را دادم وبه توهم گفتم اگر از مقاله من خوشت نمي آيد برو مقالات ديگر را بخوان ومن تو ترل مجبور نکرده ام که مقالات مرا بخواني وهيچ تکليفي براي تو بوجود نيامده تا از مقالات من خرسد باشي! من براي تو نمي نويسم! من مي دانم که پاي وزرات اطلاعات بنام هاي منوچ به سايت ايران گلوبال باز شده است وتبليغات ويگرا را به بخش اظهار نظر سايت ايران گلوبال منتقل کرده اند تا اين سايت زنده وفعال لوث شود.بيژن خان اگر توانستي يک مرجع رسيدگي مانند شوراي نگهبان حکومت اسلامي براي مقالات تدارک ببين!

کیانوش توکلی

با سلام

دوستان گرامی؛ اگر می خواهید سایرین نظرتان را بخوانند لطف کنید فارسی بنویسید ! برای نوشتن فارسی کنترل پانل را کلیک کنید و قسمت زبانها را پیدا کرده و از ان میان زبان فارسی و یا هر زبانی را که می خواهید را بیابید ؛ این کار بسیار ساده است وقتی گن استار کردید در قسمت پائین گوشه سمت راست دگمه زبانها یی که انتخاب کرده اید را می توانید مشاهده کنید و با انتخاب زبان می توانید مثل سایرین تایب کنید

سپ سپس روی ورود یکی یکی دگمه های کیبورت را کلیک کنید تا متوجه شوید که حروف کجا قرار گرفته اند ؛ البته این حروف استاندار است می توانید از کتاب فروشی های ایرانی حروف فارسی را بخرید و یا خودتان حروف فارسی را بنویسید و روی دگمه کیبورت بچسبانید

اوایل یک انگشتی می زنید و سپس مثل محسن کردی ؛ مزدک ؛ سیامک و سایراین ده انگشتی می توانید تایب کنید

البته برای خواندن حروف لاتین به لینک زیر مراجعه کنید که لاتین را به فارسی بر می گرداند

http://www.bitaweb.com/fa/farsiNegar.html

داود

آقای ایدین این سایت را نگاه کن این مال همین امروز هست بمب باران هواپیماهای ترکیه‌

http://www.renesans.info/articles.php?id=5282

8.02.2008 همین امروز

مگر این هواپیماها بمب باران میکنند ادام در این بمب بارانها کشته‌ نمیشود ؟

شـا میتوانید به‌ من بگید فرق بین این 2 تا چیست ؟

خانه‌ ای آتش میگیرد عمدأ و محکوم هست و بمب بارانهای که‌ هر روز در جلو چشم تمام دنیا انجام میدهد ترکیه‌ فاشیست

آقای ایدین عزیز اگر دیگران میگویند شما پان ترکید چرا ناراحت میشوید به‌آن تفکر فکری که‌ واقعأ به‌ آن تعلق داری من از این واقعه‌ که‌ در آلمان اتفاق افتاده‌ متأسفم و خود را در کنار تمام انسانهایی میدانم که‌ این واقعه‌ را محکوم میکنند .

ولی آقای آیدین شما به‌ این دلیل پان ترکیست و فاشیست تشریف داری چند دفعه‌ تا حلا بمب باران های هر روزه‌ دهات و مردم کرد را که‌ توسط ترکهای فاشیست انجام میگیرد محکوم کرده‌ اید؟

نکند مردمی که‌ بر اثر این بمب بارانهای فاشیستها کشته‌ میشوند تروریست باشند _؟ایا میدانی هر روز 100 ها نفر زن کودک و سالخوردگان در این سرمای زیاد آواره‌ میشوند ؟ آیا شما فیلمهای بمب باران فاشیستهای ترک را دیده‌ اید ؟

که‌ چگونه‌ احشام مردم بیگناه را که‌ تنها منبع در آـد انها هست توسط فاشیستها از بین میروند ؟

حتی ترکیه‌ فاشیست حیوانات اهلی مردم کردستان را نیز PKK به‌ حساب می آورد ایدین واقعأ بس کن ترکیه‌ کشوری به‌ غایت فاشیست هست و قابل دفاع نیست اگر 1 زره‌ انسانیت در وجود هر انسانه‌ آزادیخواهی باشذ نبایاد از ترکیه‌ دفاع کند همچنانکه‌ شما گاه و بی گاه میکنی

مزدک

پلکان 57 ؛ پلکان مرگ! عکسی که 25 سال سانسور شد

این شعر بمناسبت مرگ جلاد گفته شده بود ولی در هر صورت به ورود و خروج دیو جماران می خورد!بخصوص که این عکس موقع پاگذاشتن بر زمین ایران است!

سالگرد جلاد جماران

از قضای روزگار آمد پدید...در ولایت شیخکی پست و پلید

او نه از بهر صواب ازبهر دین...آمد از روی خباثت بهر کین

آمد و بنیادها بر باد داد...خان و مان ویران نمود ومرگ داد

قبرها افزون نمود ار بهر آز...قصه بر جا مانده از ظلمش دراز

کاخهای ظلم بر پا کرد و رفت...رسم ها آیین های سخت و تفت

بسته زنجیری به پای خلق ما...نگسلد این بندجز با رزم ما

گاه کردان را بکوبد گه بلوچ...فوجها وادار بنموده به کوچ

صد هزاران را به جلادان سپرد...عده ای در جنگ با جلاد مرد

هشت سالی جنگ بی حاصل نمود...بهر آز خویش قربانی نمود

جنگ ابله گونه را جهاد خواند...مرده گان جنگ را شاهد بخواند

راه قدس از کربلا کی بگذرد...ای خرف سگ پیر کفتار دونگ؟

این ره پنتاگون است وکارتل است...بهر چه خلقی به این ره اندر است؟

تشنه بود از خون انسان آن پلید...روح شیطان بود در جسم شهید

بعد از او مانده است کوسه اکبری...بهر خلق ما کند او سروری

سید علی این مرد مزدور گدا...بهر کوسه می نماید او دعا

کوسه و سید گدا با هم شدند...خونها ریزند و پیمان بشکنند

این زنا زاده علی سید گدا...می چپاند کشوری زیر عبا

کوسه این مزدور پست نا خلف ...در میان باغ چون هرزه علف

گشته مالک بهر ملک و جان ما...سید علی را کرده شیخ خانقا

خلق را چون گوسفندان خود شبان...این چنین است فکر این نامردمان

این حرامیان چموشند همچو شر...نقشه ها ریزند از شیطان بتر

کوسه و سید گدا با باند خویش...می کنند این خلق را از بیخ ریش!

مزدک 1993

آیدین تبریزی

منابع ‌آلماني از احتمال‌عمدي بودن آتش‌سوزي در ساختمان اتباع ترك خبر دادند

اورهان پاموک و هراند دینک تبرئه شدند و حتی یک روز هم زندانی نشدند!

شما حتما تفاوت بین محاکمه شدن و محکوم شدن را می دانید؟ در یک جامعه آزاد از هرکسی می توان شکایت کرد و به دادگاه کشاند، آنچه که مهم است این است که آیا دادگاه رای به محکومیت نهایی و مجازات فرد می دهد یا نه؟ حال به من بگویید که اورهان پاموک و هراند دینک چند سال یا چند ماه یا حتی چند روز زندانی شدند؟! منابع شما همان شیادهای رسانه ای هستند که به شیوه مدرن سانسور می کنند!

بی بی سی فارسی بارها و در خبرهای متعددی به محاکمه اورهان پاموک اشاره کرده ولی هرگز نگفته که او در نهایت تبرئه شد و به هیچ مجازاتی محکوم نشد!؟ حتی خبری که مستقیما در زمان تبرئه پاموک، بی بی سی به ناچار منتشر کرده، موضوع چنان مبهم نوشته شده که باید هوش بالای حد معمول داشت تا از آن خبر، تبرئه شدن پاموک را نتیجه گرفت!

"پرونده رسيدگی به اتهامات نويسنده سرشناس ترک بسته شد"

http://www.bbc.co.uk/persian/arts/story/2006/01/0…

در این خبر دوباره لیست اتهاماتی که پاموک به خاطر آنها محاکمه شده بود تکرار شده و بدون آنکه صریحا گفته شود که او از تمام اتهامات تبرئه شده تنها نوشته شده که پرونده مختومه شد!؟ تنها باید از مجموعه اطلاعات مبهم ارائه شده استنتاج کرد که چون هنگام مختومه شدن پرونده مجازاتی در نظر گرفته نشده، لابد او تبرئه شده است!؟

من بدون اینکه در این درگیری طرف هیچ کس را بگیرم، نظر قاطعم را در مورد مطرود دانستن هرگونه جنگ چریکی حتی اگر حقوق مردمانشان حقیقتا پایمال شده باشد (که این امر در مورد تمام گروههایی که نام برده ام صدق می کند) بدون ملاحظه سیاسی بیان می کنم و از موضعم عقب نشینی نخواهم کرد حتی اگر شما مرا پان ترکیست بنامید! اما اگر این موضوع را کنار بگذاریم، من از کارنامه نسبتا قابل قبول حقوق بشر در ترکیه دفاع می کنم. دلایلم را بارها نوشته ام ولی باز تکرار می کنم:

1) محکومین دادگاههای ترکیه می توانند به دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت کنند و دادگاههای ترکیه موظف به پذیرش نظر دادگاه حقوق بشر اروپا هستند.

2) حزبی کردی با شعار برقراری فدرالیسم در ترکیه در انتخابات اخیر شرکت کرد و حدود 20 کرسی هم بدست آورد. هرچند رای حزب حاکم ترکیه در مناطق کردنشین بیشتر از این حزب کردی بود. انتخابات ترکیه با نظارت اتحادیه اروپا برگزار می شود. پس مشکل کردها در ترکیه مشکل عدم آشنایی مردمشان با حقوقشان است و این عدم آگاهی را با ترور نمی توان درمان کرد تنها راه حل کار فرهنگی است.

همینجا توضیح بدهم که شاید کردهای ایرانی باور نکنند که چگونه ممکن است کردهای ترکیه در انتخابات آزاد به فدرالیسم رای نداده باشند! اما ما آذربایجانیها وضعیت کردهای ترکیه را بهتر درک می کنیم. من به جرات می گویم که قبل از خرداد ماه 85 هر رای گیری کاملا آزادانه در آذربایجان ایران به ضرر فدرالیسم و حتی شاید به ضرر رسمیت زبان ترکی در آذربایجان می بود! کردهای ترکیه هم با همان آسیمیلاسیونی روبرو بوده اند که ترکها در ایران و ما بیش از آنکه از طرف حکومت مورد مخالفت قرار بگیریم از سوی مردم خودمان که حقوق خود را نمی شناسند مورد مخالفت قرار می گرفتیم چرا که می گفتند شما تعصب بی جا دارید، چه فرقی می کند که به چه زبانی بنویسیم در خانه ترکی حرف می زنیم ولی وقتی بخواهیم چیزی بنویسیم به فارسی می نویسیم!؟

3) تنها مورد قانونی نقض آزادی بیان در ترکیه بند 301 "ممنوعیت اهانت به هویت ترک" است که هرچند در سالهای اخیر کسانی چون اورهان پاموک و هراند دینک با استناد به آن به دادگاه کشیده شده اند ولی همه تبرئه شده اند و در سالهای اخیر، هیچ کس براساس این بند محکوم و مجازات نشده است. بدنیست بدانید که قانون مشابهی هم در ایتالیا وجود دارد که ترکها در برابر فشار اتحادیه اروپا به آن اشاره می کنند! اما دولت ترکیه طرحی برای تغییر این بند در دست تهیه دارد

http://www.radiofarda.com/Article/2008/01/07/f9_3…

4) یکی از پیش شرطهای لازم برای کاندیداهای عضویت در اتحادیه اروپا، وضعیت حقوق بشر است. شما بهتر از من می دانید که کسانی مثل سارکوزی مخالف سرسخت عضویت ترکیه هستند و مطمئن باشید که اگر کارنامه حقوق بشر در ترکیه حداقل در حد دیگر کشورهای عضو مثل کشورهای اروپای شرقی نبود، فرانسه اولین کشوری بود که روند مذاکرات را با اشاره به وضعیت حقوق بشر در ترکیه متوقف می کرد.

atta

منابع ‌آلماني از احتمال‌عمدي بودن آتش‌سوزي در ساختمان اتباع ترك خبر دادند

1-پارلمان ترکيه بامداد روز پنجشنبه، در نخستين دور رای گيری، با لايحه ايجاد تغييرات در قانون اساسی آن کشور که داشتن حجاب اسلامی را برای دانشجويان دختر مجاز می کند، موافقت کرد

2-بمب افکن های ترکيه روز دوشنبه اهدافی را به قصد از بين بردن شورشيان حزب کارگران کرد( پ کا کا) در سه روستا در شمال عراق، بمباران کردند.

3-طبق ماده ۳۰۱ قانون کیفری ترکیه، «اهانت به هویت ترک" سه سال زندان در بر دارد.تاکنون شماری از نویسندگان و روزنامه نگاران ترکیه، از جمله اورهان پاموک، رمان نویس و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۰۶، با استناد به همین ماده محاکمه شده یا جان خود را از دست داده اند.همچنین هرانت دینک، نویسنده ارمنی که یک سال پیش به قتل رسید، نیز قبل از مرگ با استناد به همین ماده محاکمه شده بود.

ماده ۳۰۱ تاکنون اغلب در مورد کسانی به کار گرفته شده است که نسبت به روایت حکومتی از کشتار ارامنه انتقاد داشته اند.تاریخ نگاران معتقدند که کشتار ارامنه در اوایل قرن بیستم و به فرمان امپراتوری عثمانی روی داد. سازمان ملل متحد و برخی از کشورها آن را «نسل کشی" خوانده اند.بر اساس برخی گزارش ها، تعداد قربانیان این حادثه یک و نیم میلیون نفر بوده اند.

داود

آقای آیدین شما حتی در این چند خط کامنتی که‌ میگذارید نمیتوانید پان ترکیست بودن خود را پنهان سازی به‌ قول ما کردها که‌ مگیم کبک سرشو توی برف میکنه‌ کون شو هوا میکنه‌ فکر میکنه‌ کسی آن را نمی بیندو مخفی شده‌ شما نیز حالت آن کبک را پیدا کردی شما هم با حمله‌ به‌ PKK حزبولا، جندولا پژاک و و میخوای ترکیه‌ را دمکرات نشان بدی آقای عزیز شـامن عرض کردم آتش سوزی انسانها در آلمان محکومممممممممممممممممم است 1000000 بارم محکوم است شما هم بدون اما و اگر بمب باران مردم بیگناه کرد را از طرف ترکیه‌ فاشیست محکوم کن سرتو تو برف نکن به‌ میز و نعل میزنی آیا نشنیدی لیلا زانا فقط برای جمله‌ کردی در پرلمان ترکیه‌ 15 سال محکم شد آیدین میدانی فرق بین بمب باران فاشیستهای ترک و آتش سوزی آلمان در چیست ؟

در آتش سوزی آلمان بازمندگان این صا نحه‌ دل خراش از طرف دولت آلمان جا و مکان مگیرند روان شناس و دکتر مجانی در اختیار آنها قرار میگیرد حتی خسارت مالی آنها جبران میشود و برای کسانی که‌ کشته‌ سدند از طرف اداره‌ بیمه‌ خسارت میگیرند ولی میدانی در بمب بارانهای فاشیستهای ترک که‌ تا حالا 1 PKK هم کشته‌ نشده‌ همه‌ مردم عادی بودند ولی این مردمی که‌ خانه‌ بر سرشان خراب میشود در این سرمای زمستان چه‌ حالی دارند نه‌ جای نه‌ سر پناهی برای زندگی کردن و با هر غرش هواپیمای دوباره‌ امکان از دست دادان جانه‌ بیگناهانی دیگر شما در اولین کامنت عرض کردم اول اسانیتت راثابت کن بعد داد و هوار راه بنداز

آیدین تبریزی

آقای داود عزیز،

من می گویم که وضعیت حقوق بشر در ترکیه امروز قابل دفاع است نه مثلا ده سال پیش ولی دقت کنید که من نمی گویم که ایده آل و بدون ایراد است. قضیه لیلا زانا مربوط به دهه پیش است اگر آن زمان هم وضعیت حقوق بشر در ترکیه قابل دفاع بود، ترکیه را همان موقع به عنوان کاندیدای ورود به اتحادیه می پذیرفتند. و بطور کلی حتی اگر گزارشهای حقوق بشری در مورد ترکیه را هم بخوانید می بینید که نسبت به تبعیض در برخورد با اقلیت کرد اشاره دارد. یعنی ترکیه با همان مدارایی که با اقلیت ارمنی برخورد می کند با کردها برخورد نمی کند. البته این تبعیض از آن جهت است که ارمنی ها دست به اسلحه نبرده اند ولی کردها برده اند. ببینید قوانین را انسانها اجرا می کنند و انسانها تحت تاثیر حوادث روی داده قرار می گیرند. وقتی خیلی از ارتشی ها و پلیس همکاران نزدیکشان را در برخورد با پ ک ک از دست داده اند بالاخره اثر خود را در برخوردشان می گذارد. ادامه این شیوه هیچ سودی برای کردهای ترکیه ندارد. من حتی نمی گویم که بیست سال پیش کردها اجازه مبارزه مسالمت آمیز را داشتند و شاید خشونت های پلیس ترکیه هم چاره ای جز دست بردن به اسلحه برای کردها باقی نگذاشته بود ولی من شخصا به دلایل انساندوستانه تحت هیچ شرایطی مبارزه مسلحانه را نمی پذیرم و در مورد کردهای ترکیه در شرایط امروز اصلا به صلاحشان هم نمی دانم.

قای داود عزیز،

آیا بمب هایی که پ ک ک در این بیست سال در مناطق توریستی و مراکز دولتی ترکیه منفجر کرده هوشمند بوده اند و فقط ترک ها را و آن هم نژادپرستان ترک را کشته اند؟! آیا هیچ کردی که اتفاقا در مسیر انفجار بمب قرار گرفته بود، کشته نشده است؟ آیا کودکان زنان، توریستهای خارجی و ... با این بمبها کشته نشده اند؟! اگر شما هم واقعا صداقت دارید، بمب گذاریهای تروریستی پ ک ک را محکوم کنید. در ثانی من اینجا دارم از روی دلسوزی تجارب مبارزات مردم آذربایجان ایران را در اختیار شما قرار می دهم تا شاید کردهای ترکیه هم با الگو گیری از شیوه مبارزه مدنی ترکهای ایرانی، حقوق خود را در ترکیه کسب کنند. باور کنید اگر حکومت ایران هم در حد ترکیه امروز مجبور به متعهد بودن به موازین بین المللی بود، ما ترکها صدها بار حقوقمان را بدست آورده بودیم! شما فکر می کنید من فرمانده کل پانترکیستهای دنیا هستم و اگر حمله ترکیه به شمال عراق را محکوم کنم از فردا دیگر حمله ای در کار نخواهد بود؟! ببینید که چرا هم اروپا، هم آمریکا و هم تمام دنیا در برابر حمله ترکیه به شمال عراق سکوت کرده اند و هیچ کس آن را محکوم نمی کند؟! آیا همه اینها به خاطر دلایلی نیست که من برایتان آورده ام که دیگر کردها بهانه ای برای ادامه مبارزه مسلحانه ندارند و دنیا دیگر این را نمی پذیرد؟ آیا این به دلیل اشتباه پ ک ک نبود که آتش بس را شکست و حملاتش را از نو شروع کرد؟ من این حقایق را گفتم خواه بپذیرید خواه عناد کنید!

آقای داود عزیز،

من هم تروریسم پ ک ک را محکوم می کنم و هم بمباران شما عراق را آیا شما هم حاضرید هر دو را با هم محکوم کنید؟! من در این زمینه قبلا مقالاتی نوشته ام که شاید شما نخوانده باشید. لینک آنها را برایتان می گذارم تا در صورت علاقه مطالعه فرمایید.

http://iranglobal.info/node/22772

http://iranglobal.info/node/22763

http://iranglobal.info/node/22762

یک توضیح دیگر هم اضافه کنم که دلیل شباهت موقعیت کردهای ترکیه با ترکهای ایران، یکی هم مذهب بودن آنها با اکثریت و دیگری زیاد بودن جمعیت آنهاست به طوری که توانسته اند با مهاجرت به مناطق مرکز نشین، به موفقیت های اقتصادی زیادی برسند به طوری که درست مشابه ایران بسیاری از افراد موفق در ترکیه کردهای بزرگ شده استانبول و آنکارا هستند و حتی رئیس مجلس دوره پیش ترکیه اصالتا کرد بود ولی مانند بسیاری از سیاستمدارهای ترک ایرانی، کاملا زبان و فرهنگ حاکم را پذیرفته بود و خود از مخالفین حقوق کردها بود! پس ببینید که در این چنین شرایطی ترور نتیجه معکوس دارد و کردها را بیشتر از پیش به مدافعان هویت کردی بدبین می کند.

مزدک

خیزش جهانی علیه زن ستیزی مردان مسلمان

- زمان آن فرا رسیده که "زنان مسلمان" جهت دادخواهی خسارات هزاروچهارصدساله که زیر بیرق اوامرِ "الله" پرداخت کرده اند، اعلام جرم کنند....(از فرمایشات سرکار)

زنان مسلمان!خب مگر مریضند؟زن اگر می خواست که مقابل اراجیف اسلامی و جنایات اسلامیان اعلام جرم کند که مسلمان نمی شد خانم!مگر نمی دونستتند که محمد همانطوریکه 10 - 20 تا گاو و 50-60تا گوسفند داشت 23 تا هم ضعیفه داشت؟خب دیگه از صب تا شب اشهدو عن محمد وعن و عن نمی کردند که!مگه نمی دونستند که محمد میخواست عایشه را 7 ساله بیاره خونش و بهش تجاوز کنه ولی ابوبکر گفت بابا درسته پیغمبری و بهر جنایتی مختاری ولی این بچه است و مقعد و مهبلش یکی میشه!بگذار لاقل چندسال بزرگتر بشه!مگر زنان مسلمان داستان آن هرزه آخوند پاکی را نخونده اند که با سیخ سزخ کرد تو مهبل زن 15 ساله اش و تمام زندگی آن دختر بیچاره را تباه کرداونهم درزمان نخست وزیری خانم بوتو مرحومه؟ از این مثالها در جوامع اسلامی آنچنان زیاد است که هیچ مسلمانی اگر جوی شرف داشته باشد نمی تواند انکارش کند.اینها از اسلامند اینها برمبنای قوانین اسلام است این رژیم هم مسلمان و معتقد به اسلام و قران و سنت محمد است!بنابراین زن مسلمان اگر بخواهد با قوانین زن ستیز اسلامی مبارزه کند چاره ای جز رهایی از گنداب عقاید قرآنی و محمدی ندارد!

پوروچیستا

بی سانسور

مرگ گراننست مجبوریرم زنده بمانیم !!... پس پیش بسوی مرگ رایگان!

بی بی سی این حرامزاده ترین نوع سانسور(بقول گرانمایه شاعر ایرانی احمد شاملو).که قحبگان سیاسی ایرانیتبار دست اندر کاردرآن(اگر تا خرخره و بند بند اسلام و تآثیر فاسدش بر فرهنگ ایرانی را) نشناسند/ محل سگ بآنها نمیگزارد.چشم مصلحت اندیشش رابر مرگ و حذف رایگان اهدایی دولت آدمخواراسلامی!! میبندد.وبجای روشنگری/ تجملگرایی و چشم وهم چمچشی ایرانی که سوغات ملایان نیست و است /به سخره میگیرند.مگر نمیدانند که ایرانی جماعت اهل تظاهرو تجملگراییو پذیرایست.مگراین هیپر مسلمانان ایرانیتبار بی بی سی کار! نمیدانند که هر فرد مسلمان (وصیت ناکرده جز یک کفن هیچ حقی از ماترکش را نداردواگراولاد صغیرداشته باشد همان یک لا کفن هم میباید از بیت المال عمر و علی یا از شهرداری قالیباف و قالیبافان سراسری صدقه بگیرد را برسم کثیف وموذیانهء بنگاه بی بی سی بجای حداقل روشنگری به سخره میگیرند/آی اسلامپناهان ایرانیتباربی بی سی مکان. جهیزهءآخرت یعنی چه؟.نکند حوری 70متری وغلمان چشم آبی بهشتی را با هزینهءگرانقیمت مرگ ثروتمد این جهانی را قاطی کردهاید. ولی اینرا بدانید همتباران شما در جنگل وحوش حاکم برای کسب آزادی مرگ ارزانو فرازمند را بر مرگ پر هزینه ترجیح میدهند

گرد آوری و تنظیم : کیانوش توکلی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.