رفتن به محتوای اصلی

"نردبان یادتان نرود"!
22.01.2008 - 15:50

محسن کردی

بر سر دوراهی زندگی سیاسی

جناب قندچی، با سپاس از نوشته تان، همانگونه که اشاره کرده اید جنبش تنومند تر شده است. علیرغم روی کار بودن تندرو ترین نیروی حامی حکومت اسلامی میزان مخالفت و مقاومت مردم در مقابل رژیم در مقایسه با زمان خاتمی بس رادیکال تر شده است. در فقدان چنین مقاومتی امید به بهبود اوضاع به سود دمکراسی و حقوق بشر روزبروز کمتر خواهد شد. از همین روست که عدم شرکت در انتخابات هم رژیم را در موضع ضعف قرار میدهد، هم احساس بی اعتنایی مردم به رژیم آنرا برای امتیاز واگذاری های بیشتر برای بدست آوردن دل مردم بیشتر می کند، و هم حس اعتماد بنفسی که ممکن بود با شرکت مردم در انتخابات نصیب رژیم شود از این رژیم دریغ می شود. از همینرو اپوزیسیون موظف است عدم شرکت در انتخابات را توصیه کند. بازهم سپاس

جناب قادر، زیاد هم به نظریه تان مطمئن نباشید. چه بسا خونهایی که مانند یوگوسلاوی برزمین ریخته شده چندان میلی برای دیدار عزیزان از هم باقی نگذاردو این احساس زیبای همبستگی فامیلی و هم میهنی جای خود را به دشمنی بدهد. چه اشکالی دارد که شما در همین ایران با همین مرزها باقی بمانید به مطالبات قومی خود نیز برسید؟ اول این راه را امتحان کنید اگر نشد، همیشه وقت برای اسلحه برداشتن و جدا شدن هست.

جناب بهراد، طنز آخر مطلبتان حامل دردی است که کمتر ایرانی است که احساس مسئولیت بکند و آن درد را نکشیده باشد!! میلیونها ایرانی در این "تحمل" همدردند. سپاس از کامنت شما

مزدک

آیا شیرین عبادی ‌هم وطن من هست یا لیلا زانا ؟ As an Azerbaijani Turk I believe that Kurds in Iran should have their rights to decide their own faith

(از شما)

رامین جان تو ترکیه چطور؟اونجا هم بهش حق میدی؟یا اینکه زرنگیت از کیسه خلیفه بخشیدن است؟شما ها که تو ترکیه کرد را آدم حساب نمیکنید تا چه رسد اینکه حویتی و حق و حقوقی براش قایل بشوید!مگر درست مقاله را نخواندی و شاید متوجه نشدی؟ایشان نام لیلا زانا را برده اند که 15 سال زندانی شده برای یک جمله کردی گفتن!

ناصر مستشار

با شکنجه و کشتن ...به استقبال ! "انتخابات آزاد و سالم و رقابتی" برویم !

آقاي ستوده! بدبختي ملت ما در اين 30 گذشته در اين جمع شده است که با راي خودش پاي خويش را با حمايت وهمنوائي سازمانهاي شناخته شده هوادار رژيم اما به ظاهر با دستان خودش"اره" مي کند! واقعه(يکي بر سر شاخ دم مي بريد) به حکايت دائمي ملت وسياسيون ما تبديل شده است! چرا مردم ما به اين درد مبتلا شده اند؟براي اينکه اپوزيسيون با صلاحيت ،بااعتبار،قابل اعتماد وجود ندارد که اعتراضات مردم را بدرستي رهبري نمايد! يک انسان عاقل موقعي خانه قديمي وفرسوده اش را ويران مي کند که از ساختن خانه جديد مطمئن باشد وگرنه زير باران وبرف وآفتاب سوزان که نمي شود زندگي کرد!هرچه مي کشيم از خودمان هست که تا به امروز در پراکندگي و بي هدفي وبر برنامگي بسر برده ايم.رهبران سياسي ما همچون چوپان دروغگو از آب در آمده اند! مردم ديگر به آنها باور ندارند

ناصر مستشار

با خونریزی به قدرت می رسند سپس باشمشیر حکومتی خون مردم می ریزند!

آقاي ساوالان،متاسفانه بايد بگويم سياست بسيار بيرحم است! موقعي که به زن ايراني در زندان شلينگ آب با فشار قوي وصل مي کنند و تمام دل ورودهايش مي ترکد،اگر اين جنايت را به فلسطيني که طرفدار حکومت هست تعريف بکني ، در پاسخت مي گويد ! کار بسيار خوبي کردند !چون آن زن ضدحکومت اسلامي بود.وقتي پدر ومادر فلسطيني به فرزند نوجوانش بمب مي بندد تا عمليات انتحاري انجام دهد شما چه انتظاري از انسانيت آنها داري؟فلسطيني ها چشم ديدن ما مخالفان جمهوري اسلامي را ندارند و اگر دستشان به ما برسد وموقعيتش را داشته باشند در همين خارج کشور مارا تکه تکه مي کردند.فلسطيني ها ونيروهاي حزب الله لبنان متحد حکومت اسلامي هستند.اگر درسياست هومانيستي برخورد کردي تا آخر ودر همه جا وبراي همه هومانيستي برخورد بکن!من هم مخالف هر گونه کشتار هستم اما به شرطي که کشتار هموطنانم در همه جاي ايران بدست ماموران جمهوري اسلامي که فلسطيني تحسين مي کند نيز صورت نگيرد؟اين نيروهاي حماس ،بدبخت و بيچاره ها را جلو تانک اسرائيلي مي فرستند اما قبلش خودشان بسوي خاک ومردم اسرائيل راکت شليک کرده اند واسرائيلي ها راوادار به واکنش کرده اند و موقع واکنش اسرائيل بچه ها را به سراغ سربازان اسرائيل مي فرستند وراکت ها را در پشت جبهه مخفي مي کنند ،طبيعي است که در برابر سربازان اسرائيلي پرتاب کنندگان سنگ از پاي در مي آيند تا به تمام جهان خون آنها را نشان دهند وبا مظلوم نمائي خود را مصلح و بي گناه نشان بدهند ولي همينکه به قدرت برسند نسل هرچه دگر انديش را ازتمام جهان برمي کنند.تروريستهاي رستوان ميکونوس فقط يکي شان ايراني بود سه نفر ديگر آنها لبناني وفلسطيني بودند!آقاي ساوالان شما که مخالف حکومت اسلامي هستيد اگر شما بدست همان نوجوانان فلسطيني گير بيائيد و اگر آنها بدانند شما طرفدار سرنگوني حکومت ايران هستيد سر شما را از تنتان جدا مي کنند چون مي دانند شما عامل براندازي رژيم وعامل قطع کمک مالي به آنها هستيد!

hamid

تعجب نکن رفیق

رودكي جانشين لنين شد

شهرداري تاجيکستان اعلام كرد: مجسمه لنين به عنوان آخرين سمبل دوران حکومت کمونيستها درشوروي سابق، از بوستان مرکزي دوشنبه برچيده مي شود.

از سوي ديگر رييس حزب کمونيست تاجيکستان با انتشار بيانيه‌اي خواستار آن شده است كه مجسمه لنين در مقابل در ورودي ساختمان حزب کمونيست تاجيكستان نصب شود.

ساوالان

سربازان گمنام

آقای قویدل

مثل معروفی است که میگویند : «خود کرده را تدبیر نیست. دوست عزیز سالیان سال است که دشمنان اسلام به شیوه های مختلف در صدد بوده و هستند که به مسلمانان بقبولانند ف اسلام دین خشونت است ، اسلام دین شمشیر است ، اسلام اطاعت محض و بدون تفکر است ، اسلام با کافران جز به خشونت رفتاری ندارد ، اسلام دین گردن زدن و دست و پا بریدن است و ... . اکنون خود در دامی افتاده اند که برای اسلام گسترده بودند . هزاران دروغ و تهمت در قالب داستان ، تفسیر ، ترجمه قرآن و خصوصاً تاریخ اسلام وسیره نبوی به اسلام بستند و نتیجه همانی شده است که در این نوشتار ترسیم نموده اید . وقتی که به دروغ ف شمشیر دولب برای علی (ع) دادند ، وقتی که به دروغ علی را هوادار ایرانیانی معرفی کردند که در زمان او وجود خارجی نداشتند ، وقتی دختر «یزدگرد" کذائی را به همسری امام حسین (ع) در آوردند تا با ایرانیان رابطه خویشاوندی برقرار کنند ، وقتی انوشیرئان دروغین را شاه عادل ساسانی لقب دادند تا پیغمبر اسلام افتخار کند که در زمان او بدنیا آمده است ، وقتی سلمان فارسی دروغین را ساختند تا صحابه نزدیک پیامبر باشد و چنین القاء کردند که قرآن با راهنمایی او نوشته شده است ، وقتی از زبان پیامبر برای «مردان پارسی" مدح نامه تدارک دیدند که علم را از ثریا هم باشد به زمین منتقل خواهند کرد ،

وقتی در قرآن واژه های «پارسی" کشف کردند تا از نفوذ فرهنگ پارسی در اسلام داد سخن بدهند ، وقتی هزاران خرافات را بنام اسلام به خورد مردم دادند و در نهایت اسلام محمدی را مسخ نمودند و در جای آن بسیاری از تعالیم «یهود" از جمله «سنگسار" را جاسازی کردن و ... باید روزی محصول خود را درو میکردند و آن روز ، همین امروز است . آنهمه تلاش برای زدودن زبان عرب و خوار شمردن آن سبب شده که مسلمان امروز اولاً با متن قرآن بیگانه باشد و ثانیاً بر اثر همین بیگانگی ، خرافات القاء شده را براحتی بپذیرد و تاوانش را بپردازد .

به چند نمونه از تعالیم اسلام که در قرآن متین ، تنها سند بدون خدشه و دستکاری اسلام آمده است جلب میکنم تا حساب اسلام و مدعیان مسلمانی را از هم تفکیک کنید :

- تو را برای فراخواندن به حق و پرهیز دادن از ناحق فرستادیم مسئولیت نافرمانان با تو نیست ( بقره ، 119 )

- به زیباترین صورتی با مخالفاین برخورد کن (حجر ، 88 )

- با برهان و عقل و زبان خوش ، آنها را به راه خدا بخوان ( نحل 125)

- آیا نباید در باره زمین و آسمان و موجودات اندیشه کرد (اعراف 185)

- در همین آسمان و زمین ، اختلاف بین زبانها و رنگ ها برای خردمندان نکته ها و نسانه هاست ( روم ، 22)

کار دین به جبر پیش نمی رود ، آیات قرآن را بر آنها بخوان ( ق ، 45)

- بگو که با یکدیگر با زبان خوش سخن بگویید (اسراء ، 52)

- جز با زبان خوش با معتقدان به ادیان دیگر مجادله نکنید (عنکبوت 46)

- اقوام دیگر را حقیر مشمرید ، چه بسا از شما برتر باشند ، از سوء ظن بپرهیزید ، خبرچینی و جاسوسی نکنید (حجرات ، 11 و 12 )

- کشتن کسی چون کشتن تمام آدمیان و جان بخشیدن به کسی چون جان بخشیدن به تمام بشر است (مائده ،، 32)

- انتخاب دین نباید با اجبار و کراهت باشد (بقره ، 256)

- تا زمانی که دشمن مشرک عهد نشکسته ، تو نیز برعهدت بمان (توبه ، 7)

- بدی را به همان میزان پاسخ ده و اگر نادیده بگیری نیکوتر است(شوری ، 39)

جناب قویدل ، اینها نمونه های اندکی است از قرآن کریم ، آنها را با نسبتهایی که برای کوبیدن اسلام بر ان داده اند مقایسه کنید . اگرچه ظلمی که بر مردم میرود قابل توجیه نیست اما ایکاش روشنفکران ما ، به سهم خود در این بیداد اعتراف کنند و از اوضاع پیش آمده عبرت بگیرند و نکنند کاری که گذشتگان کرده اند و نسل امروز مجازات آن را پس میدهند .

نصر

با خونریزی به قدرت می رسند سپس باشمشیر حکومتی خون مردم می ریزند!

کوردوی عزیزم

مطمئن باش آمریکا هزینه ای دیگر برای جنگ نخواهد پرداخت.همین عراق کفایتش را میکند.

برادرم،یک راه بیشتر نداریم باید "ما" شویم.این انرژی و وقتی که برای کل کل با هم هدر می دهیم باید برای شکستن شاخ رژیم مصرف شود.

اگر "ما" شدیم دیگر لازم نیست برای یکدیگر مفهوم "ملت" را توضیح دهیم.

کۆردۆ

با خونریزی به قدرت می رسند سپس باشمشیر حکومتی خون مردم می ریزند! تیتر مقاله

ساوالان جعلی / بعد از حمله آمریکا به عراق دیدید که کردها بعد از چند ساعت کل کردستان و قسمتی از عراق را به اشغال خود در آوردند.میدانید که کردها در عملیات چریکی نمونه ندارند.دیگر جای شکی نیست میدانید چرا؟ چونکه جمعیت کردهای ایران بیش از 13 میلیون نفر است،این در حالی است که کردهای عراق جمعیتی بالغ بر 9 میلیون نفر ندارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ساوالان

با خونریزی به قدرت می رسند سپس باشمشیر حکومتی خون مردم می ریزند!

آقای کۆردۆ ، امیدوارم شما کرد نباشید و کردی با خصلت شما وجود خارجی نداشته باشد . حضرت آقا مثل اینکه نشعه تشریف دارید . « ما آماده ایم به محض هر گونه حمله به رژیم بعد از چند ساعتی ایران را به کنترل خود در آوریم"!!! عجب ابرقدرتی هستید شما که اصلاً نمیدانستیم ! مبارک باد بر شما این «لاشخوری" که منتظر هستید دوست عزیزتان «اسرائیل" به ایران حمله کند ، نیروهای مسلح از کار بیفتند و شما!! در عرض چند ساعت کل ایران را تحت کنترل بگیرید!!ً "نردبان یادتان نرود" . خیلی با دم تان گردو نشکنید ، مطمئن باشید همان «اسرائیل یعنی کرد" ، به شما هم وفا نخواهد کرد . امروزه بخاطر اینکه بتواند از شما ها بعنوان ابزار برعلیه جمهوری اسلامی استفاده کند قربان صدقه تان میرود و فردا که خرش از پل گذشت مثل دستمال یکبار مصرف همه تان را به سطل آشغال خواهد ریخت . مگر دوستان شما در عراق روی آمریکا اینچنین حسابی باز نکرده بودند ؟ مگر ندیدید همان آمریکا که حزب دموکرات برای حمله ایران دعوتش میکرد اطلاعات عملیات برون مرزی ترکیه بر علیه (پ ک ک ) را در اختیار آنها قرار داد ؟ توصیه میکنم کمی بر احساسات خود غلبه کنید .

ناصر مستشار

با خونریزی به قدرت می رسند سپس باشمشیر حکومتی خون مردم می ریزند!

آقاي اصفهاني ! هيچ دولتي در جهان دوست من نيستند بلکه دولتهائي که از طريق ملتهاي خود انتخاب مي شوند دوست ملتهاي خود مي باشند که اميدوارم روزي در ايران دولتي بطور آزادانه منتخب از جانب ملت ايران به قدرت برسد که آنموقع دوست من نيز خواهد بود. اما بنده فکر مي کنم از آنجائي دولت اسرائيل منتخب مردمش است پس دوست ملتش هم هست! اما در باره مردم در سرتاسر جهان بايد ،مردم هر سرزميني براي سعادت و آسايش تلاش مي ورزند وآرزوئي جزء زندگي همزيستي مسالمت آميز در کنار يک ديگر ندارند واين احزاب وسازمانها ودولتها هستند که به مردم پوشش سياسي مي دهند.در فلسطين نيز مردم جدا از بقيه ملتهاي جهان فکر نمي کنند ،آنها نيز بدنبال حداقل ها زندگي تلاش مي ورزند اما بعضي رهبران جنايت پيشه آنها با حمايت هاي جمهوري اسلامي ،آنها را براي زندگي آسوده راحت نمي گذارند!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.