رفتن به محتوای اصلی

نامه شيوا محبوبى به احمد شهيد

نامه شيوا محبوبى به احمد شهيد

ترجمه متن نامه شيوا محبوبى به احمد شهيد قبل از ارائه گزارش در سازمان ملل

كمپين فورى: کمپین پشتیبانی از زندانیان سیاسی محروم از مراقبت‌های پزشکی درمانی در ایران.

احمد شهید گرامی،

این نامه در رابطه با وضعیت زندانیان سیاسی که به دلیل قطع عمدی دسترسى به دارو توسط رژیم در زندان‌ها در آستانه‌ی مرگ قرار گرفته‌اند، نگاشته می‌شود. من در گذشته نیز گزارشات متعددی را به دفتر شما از جمله نامه اى در مورد افشین اسانلو، کارگر زندانی سیاسی، که در زندان رجایی شهر ۲۱ ژوئن ۲۰۱۳ جان باخت ارسال كرده ام. از شما تقاضای پشتیبانی دارم.

به این وسیله به آگاهی شما می‌رسانم که كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسي در ايران ، كمپين را به نام «نگذاريد قلبشان از تپش باز ايستد» را اعلام کرده است، هد ف اين كمپين پشتیبانی از زندانیان سیاسی محروم از مراقبت‌های پزشکی- درمانی تشکیل شده است. این کمپین به مدت دو ماه از دهم اکتبر (روز جهانی علیه اعدام) الى دهم دسامبر (روز حقوق بشر) ميباشد. هدف این کمپین اطلاع‌رسانی در مورد شرایط زندانیان سیاسی، افشا عملكرد رژیم در رابطه با قتل زندانیان در سکوت با محروم کردن آنان از دارو و هم‌چنین فشار بر رژیم برای تامین فوى دارو برای زندانیان است.

این کمپین بسیار حایز اهمیت است چرا که اخيرا شاهد تلاش دولتهاى آمریکا وانگلستان و بعضی دولت‌های دیگر هستيم كه ميخواهند وانمود كنند كه روحانى ميتواند در ايران تغيير بوجود بياورد. اين در حالیست که در ایران رژیم کماکان به سیاست شکنجه و قتل زندانیان سیاسی ادامه می‌دهد.

ما لیستی دربرگیرنده‌ی نام بیش از هفتاد زندانی تاکنون فراهم آورده‌ایم که از ده اکتبر ۲۰۱۳ مشخصات یک یا دو زندانی سیاسی را همراه با جزئیات بیماری‌شان اعلام كرده ايم . شما می‌توانید جزئیات موارد مختلف را که تاکنون منتشر گردیده از طریق پیوند زیر ملاحظه کنید:

http://tinyurl.com/ngtr9uu http://cfppienglish.wordpress.com/2013/10/20/cases-dont-let-his-heartbe… http://tinyurl.com/ppydueo

طوماري اعتراضى در حمايت از زندانيان محروم از دارو و درمان نيز در رابطه با اين كمپين تنظيم شده است:

http://www.change.org/en-GB/petitions/don-t-let-their-heartbeats-stop

ما در حال تهیه گزارشات بيشترى در مورد عدم رسیدگی پزشکی -درمانی در زندان‌های مختلف در ایران هستيم كه اين گزارشات را بزودى در اختيار شما قرار خواهيم داد.

خودداری از تامین مراقبت‌های فوری پزشکی که به زندانیان سیاسی به شکل گسترده‌یی در زندان‌ها اعمال شده و به عنوان ابزار شکنجه و قتل توسط مقامات جمهوری اسلامی استفاده می‌شود. به گفته شاهدان عینی از جمله زندانیان سیاسی پیشین رژيم به دليل مواجه با اعتراض جهانى به اعدام زندانيان سياسي , اينبار تاکتیک خود را از اعدام به قتل خاموش زندانيان از طریق محروم كردن آنان از دارو و امکانات پزشکی تغییر داده است. صدها زندانیان سیاسی از بیماری‌های مختلف مانند مشکلات پروستات، سرطان، فشار خون، سردردهای شدید، ایدز، آرتروز، کمر دردهای شدید، درد مفاصل، مشکلات کلیه، بیماری‌های عفونی، مشکلات معده و روده، افسردگی، مشکلات روحی روانی و سایر بیماری‌ها رنج می‌برند. قطع شدن داروی این زندانیان می‌تواند به مرگ تدریجی آنان همچنان كه براى افشین اسانلو اتفاق افتاد بیانجامد.

به‌ نمایندگی از زندانیان سیاسی در زندان‌های مختلف در ایران و خانواده‌های‌شان، من تقاضای اقدام فوری شما و سخن گفتن درمورد قطع عمدی مراقبت‌های پزشکی درمانی توسط مقامات رژیم در زندان‌ها و تماس با این مقامات جهت فشار آوردن بر آنان برای تأمین امکانات پزشک درمانی زندانیان بلافاصله و بی‌ هیچ قید و شرط خواستارم.

من مطلعم که شما گزارش خود در UNGA را در ۳ بعد از ظهر روز چهارشنبه ۲۳ اکتبر ارائه خواهید داد. از شما تقاضا می‌کنم به این نکته نیز در گزارش خود اشاره کنید.

کمبود توجهات پزشکی زندگی صدها زندانی را در خطر قرار داده و شرایط زندان‌ها وحشتناک است، اما متاسفانه تعداد قابل توجهی از این موضوع اطلاع ندارند و هیچ ارگانی تاحال این مسئله را به طور موثر مورد بررسى قرر نداده است.

از شما سپاسگزار خواهم بودکه مرا در جریان نتیجه‌ی طرح این مسئله بگذارید.

با تشكر

شیوا محبوبی سخنگوی كميته مبارزه براى آزدى زندانيان سياسى در ايران

ترجمه از انگليسي به فارسى توسط: سيما دينى

—–

دفتر احمد شهيد در جوا ب به نامه شيوا محبوبى از ارسال اطلاعات تشكر كرده و اظهار داشت كه مسئله محروميت زندانيان از دارو و درمان و وضعيت زندان يكى از اولويتهاى گزارشات وى ميباشد. لازم به ذكر است كه رژيم اسلامى در كمال بيشرمى در جواب به بخش وضعيت زندان در گزارش احمد شهيد نوشته است كه زندانها از مجهزترين امكانات پزشكى و درمانى برخوردار بوده و مسولين زندان مورد آموزشهاى كافى و لازم قرار گرفته است.

كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسي از تمامى انسانهاى آزاديخواه دعوت ميكند كه هر چه وسيعتر در كارزار دو ماهه » نگذاريد قلبشان از تپش باز ايستد» , كارزار حمايت از زندانيان محروم از دارو و درمان پيوسته و صداى اين زندانيان باشند.

براى اطلاعات بيشتر به صفحه اين كمپين مراجعه نماييد:

http://tinyurl.com/pemrkh7

طوماري اعتراضى در حمايت از زندانيان محروم از دارو و درمان

http://www.change.org/en-GB/petitions/don-t-let-their-heartbeats-stop

كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى در ايران

٢٤ اكتبر ٢٠١٣

About these ads

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
وبلاگ کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید