رفتن به محتوای اصلی

محکومیت یک روزنامه نگار کُرد به دو سال زندان
20.09.2013 - 21:46

این روزنامه نگار کُرد پیشتر از سوی شعبه اول دادگاه مهاباد به ریاست قاضی  "جوادی کیا" به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبانی و تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار فصلنامه "روژڤ" به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

قاسم احمدی روز چهارشنبە ١٦ اسفند از سوی ماموران اطلاعات مهاباد بازاداشت شدە بود. آقای احمدی کارشناس ارشد علوم سیاسی و از اعضای شورای سردبیری فصلنامە "روژف" بود.

محکومیت این روزنامه نگار کُرد در حالی است که دوشنبه گذشته دومین جلسه دادگاهی برادران کُرد پور در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد برگزار شد.

بر پایه گزارش های منتشر شده علی رغم تبرئه برادران کُردپور از دو اتهام "تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبر جمهوری اسلامی" دادگاه با آزادی آنها مخالفت به عمل آورده است.

پیش از این نیز شش تن از نمایندگان کُرد مجلس شورای اسلامی طی نامه ای از "حسن روحانی" رئیس جمهور ایران درخواست کرده بودند تا بر اساس اظهارات این دو روزنامه نگار زندانی مساعدت های لازم برای اجرای عدالت صورت پذیرد.

فصلنامەی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی "روژف" توسط دانشجویان کرد دانشگاه تهران منتشر می شد. این نشریه پس از انتشار ١٣ شماره از آن در تاریخ ٢٠ فروردین ماه سال ١٣٩٠ از سوی مسئولان امور فرهنگی و کمیتەی انظباطی دانشگاه تهران توقیف شد.

اولین شماره "روژف" در سال ١٣٨٥ ازسوی تعدادی از دانشجویان کورد دانشگاه تهران منتشر گردید و طی پنج سال، ١٣ شماره از آن به صورت چاپی و سه شمارەی آخر آن پس از آنکه اجازه چاپ نیافت، به صورت الکترونی منتشر شد.

شایان ذکر است که در حال حاضر دو روزنامه نگار دیگر کُرد به نام های محمد صدیق کبودوند و عدنان حسن پور در زندان های جمهوری اسلامی بسر می برند.

خبرهای مرتبط با بازداشت برادران کُردپور را در صفحه ویژه دنبال کنید.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
سایت خبری-تحلیلی روز NNS ROJ

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.