رفتن به محتوای اصلی

حضور خانواده ستار بهشتی در پزشکی قانونی و روایتی جدید از علت حادثه
20.09.2013 - 21:51

چند روز پیش بود خانواده ستار بهشتی برای فرزند شهیدشان مراسم تولد گرفتند تا ضمن زنده کردن دوباره نام و یاد این وبلاگ نویس؛ پیام مظلومیتش را به همگان اعلام کنند. در همین زمینه وهمزمان با برگزاری مراسم تولد ستار؛ یکی از نزدیکان به خانواده وی با سحام مصاحبه کرد.
البته لازم به توضیح است که ستار بهشتی متولد اول شهریورماه ۱۳۵۶ بود و خانواده وی به دلایلی از جمله فوت مرحوم رشید اسماعیلی این مراسم را با تاخیر برگزار نمودند.

این فرد نزدیک به خانواده ستار بهشتی از فشارهای مدام و تهدیدهای پیدا و پنهان برخی نهادهای امنیتی و قضایی به خانواده؛ بخصوص خواهر ستار بهشتی می گوید و تاکید می کند که هنوز هم بر سر مزار ستار مامورینی هستند که برای ایجاد خفقان و رعب و وحشت حضور دارند اما ما از مردم بخصوص اهالی محل بخاطر همراهی شان در این مدت سپاسگذاریم.

این فرد مطلع و نزدیک به خانواده ستار بهشتی که نخواست نامش فاش شود در رابطه با روند پرونده ستار گفت که بعد از اطلاع رسانی های مکرر و عدم تسلیم خانواده در برابر فشارهای مامورین امنیتی و بازپرس؛ افرادی روانه منزل مادر ستار شدند و با معرفی خود بعنوان خبرنگار و فعال جنبش سبز سعی در جلب نظر خانواده را داشتند. البته برای مدتی هم موفق شدند لیکن از آنجایی که خداوند حامی مظلومان است دست آنها رو شد. 

جالب آنکه این افراد بارها سعی داشتند مطالبی را به خانواده القا نمایند که آنها باز گو کنند و خوشبختانه موفق به این کار نشدند. 

از جمله کارهایی که ایشان اصرار داشتند می توان به اصرار برای تکذیب خبرهای منتشر شده در سایت ها، عزل خانم پور فاضل وکیل پرونده؛ اصرار برای گرفتن وکیلی دیگر و نهایتا شایعه پراکنی در مورد خواهر ستار بهشتی از جمله آنکه وی با بازپرس پرونده هماهنگ کرده تا پرونده به نتیجه نرسد و از دادگاه پول دریافت نموده است و … .

این فرد نزدیک به خانواده ستار در ادامه ضمن تکذیب شایعات گفت که تا این لحظه هیچ گونه وجهی از هیچ ارگان؛ برای کمک یا رضایت خانواده ستار توسط ایشان دریافت نشده و بارها مادر ستار اعلام نموده خون فرزندم فروشی نیست.
وی درباره روند پرونده این فعال مدنی سیاسی گفت که چندی پیش از سوی پزشکی قانونی خانواده ستار را دعوت کردند. طی این ملاقات عکس های محدودی از برخی بخش های پیکر ستار پس از فوت را به آنها نشان داده بودند. اما هرگز تصاویر کامل از بدن ستار را به آنها نشان ندادند. در آن عکس ها آثار کبودی و ضرب و شتم هویدا بود و دکتر نیز بسیار تلاش نمود تا بتواند خانواده را متقاعد نماید که این قتل غیرعمد و بوده و ستار بر اثر شوک روانی فوت شده است.

وی در ادامه گفت:‌ اما در نهایت ایشان گفته که احتمال دارد جسمی به نقاط نرم بدن ستار اصابت کرده باشد و ما در معاینات متوجه نشده باشیم. این گفتار معاون پزشکی قانونی دقیقا پس از مصاحبه مادر ستار بهشتی و درخواست وی برای نبش قبر و تعیین چگونگی مرگ فرزندش انجام شد.

در آن جلسه سحر بهشتی می گوید که در صورتی که عکس ها را به مادر نشان دهید و اتفاقی برای مادرم بیافتد مسئولیت آن به عهده شماست.

این فرد مطلع همچنین افزود:‌ اتفاقا پس از چند روز نیز خانم پور فاضل که با تهدیدات شدید امنیتی مجبور به سکوت و عدم مصاحبه شده اند نیز با سایت امنیتی تسنیم مصاحبه نمود و گفت که «کیفر خواست صادر شده و در آن قتل غیر عمد عنوان شده است.» من تاجایی که همراه خانواده بوده ام اطلاع دارم که بازپرس پرونده که از وی می توانم بعنوان مرتضوی دوم دستگاه قضایی نام ببرم تلاش بی وقفه ای نموده تا بتواند قاتل را از چنگال عدالت رهایی بخشد.

وی در خصوص وضعیت خانواده ستار به سحام گفت: خانواده بی نهایت تحت فشار هستند و مادر ستار دچار بیماریهای بیشتری شده است. تنها آرزوی مادر ستار این است که این پرونده به دادگاه برود و رایی عادلانه صادر گردد؛ اما بعید می دانیم که چنین اتفاقی رخ دهد چرا که در صورت برخورد قاطع؛ دیگر هیچ بازجویی حاضر به شکنجه نخواهد بود و این امر باعث مخالفت سیستم امنیتی است.

این فرد مطلع در مورد اتفاقات گذشته بر ستار و رفتار ماموران با وی گفت:‌ بازجوی ستار وی را تهدید به قتل کرده بود و رسما گفته بود که می کشمت. حتی از زبان یکی از دوستان ستار شنیدم که فایل صوتی از ستار دارد که در آن ستار ادعا کرده در طول مدت دستگیری مرتبه اول که سه روز بازداشت بوده ماموران تهدید کرده اند که به زودی مادرت رخت عزا به تن خواهد کرد.

در پایان این مصاحبه؛ این شخص خطاب به آیت الله خامنه ای گفت که از شما تقاضا دارم با ورودتان به این پرونده از پایمال شدن خون یکی از سادات به دست عوامل تحت امرتان جلوگیری کنید.

همچنین به آقای رییس جمهور هم باید عرض کنم که شما قسم یاد کردید که حافظ و مجری قانون باشید و امروز پایبندی خودتان را ثابت نمایید و به رییس قوه قضائیه عرض می کنم آخرت خود را فدای مطامع دیگران نکنید. می دانید و می دانیم که ستار زیر شکنجه کشته شده است پس بجای پایمال نمودن حق این خانواده داغدار بر مدار حق باشید و نظام و ایران و حکومت را از هر اتهامی در این خصوص مبرا سازید. 

همچنین از آیات عظام تقاضا دارم که در برابر این گونه رفتارها سکوت نکنند و باعث نشوند که هر روز یکی از فرزندان بیگناه این وطن به دست افرادی لاابالی به قتل برسد.

رهسا نیوز

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.