رفتن به محتوای اصلی

۵ هزار کارگر بازنشسته ۴ ماه مستمری نگرفتند و۱۰۰۰ کارگر شهرداری ۳ ماه
24.09.2013 - 11:54
تفسیر از:
اقبال اقبالی

 دبیر خانه کارگر مازندران:
۵ هزار کارگر بازنشسته فولاد در سوادکوه ۴ ماه مستمری دریافت نکرده‌اند
1392-07-02, 10:24
چکیده: «پس از انتقال این صندوق از وزارت صنعت، مشکلات بازنشستگان فولاد چندین برابر شده است./ کارگرانی که تمامی سال‌های کارشان را در اعماق زمین یا معادن روی زمینی صرف کرده‌اند، اکنون پس از بازنشستگی تنها شایسته احترام‌اند.»

دبیر خانه کارگر استان مازندران اعلام کرد: ۵ هزار کارگر بازنشسته صنعت فولاد کشور در معادن زغال سنگ سواد کوه در ۴ ماه گذشته مستمری‌شان را دریافت نکرده‌اند.

نصرالله دریابیگی در این باره به ایلنا گفت: صندوق بازنشستگان فولاد پیش از تحولات اخیر و انتقال به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در پرداخت مستمری بازنشستگان دچار مشکلاتی بود، اما پس از انتقال این صندوق از وزارت صنعت، مشکلات بازنشستگان فولاد چندین برابر شده است.

این فعال کارگری تأخیر در پرداخت مستمری بازنشستگان را مشکلی مستمر و همیشگی عنوان کرد و گفت: حقوق بازنشستگان فولاد یا با تأخیرهای دراز مدت پرداخت می‌شود، یا هر دو ماه یک‌بار به صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شود.

دریابیگی انتقال صندوق بازنشستگی کارگران فولاد را از وزارت صنعت به وزارت کار «بی برنامه» توصیف کرد و گفت: پس از انجام این انتقال نه وزارت صنعت، معدن و تجارت خدماتی به بازنشستگان ارائه می‌دهد و نه در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برنامه مشخصی برای اداره این صندوق وجود دارد.

دبیر خانه کارگر مازندران در پایان ضمن توصیف دشواریهایی که این کارگران بازنشسته در طول زمان خدمت‌شان به طور هر روزه تحمل می‌کردند، گفت: کارگرانی که تمامی سال‌های کارشان را در اعماق زمین یا معادن روی زمینی صرف کرده‌اند، اکنون پس از بازنشستگی تنها شایسته احترام‌اند و این در حالی است که عدم پرداخت حقوق این کارگران بازنشسته، خانواده‌های آنان را نیز درگیر مشکلاتی می‌کند که هیچ ارتباطی با کارگر بازنشسته نداشته است.
پایان پیام

*******

سرپرست شهرداری تأیید کرد:
۱۰۰۰ کارگر شهرداری زابل ۳ ماه حقوق نگرفته‌اند
1392-07-02,
چکیده:«سه ماه ازحقوق وبیمه بیش از هزار کارگر وکارمند شهر داری زابل به سبب آنکه سازمان برنامه و بودجه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ۳ میلیارد تومان از مطالبات شهرداری زابل را پرداخت نمی‌کند به تعویق افتاده است».

بیش از هزار کارگر خدماتی و فضای سبز شهرداری زابل ۳ ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

«احمد دهمردی» سرپرست شهرداری زابل با تایید ادعای کارگران در خصوص تأخیر سه ماهه در پرداخت حقوق، به ایلنا گفت: سه ماه از حقوق و بیمه بیش از هزار کارگر و کارمند شهرداری زابل به سبب آنکه ۳ میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری زابل توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پرداخت نشده، به تعویق افتاده است. 
او افزود: اعتبارات سالانه شهر داری زابل سالانه حدود ۱۴ میلیون تومان است که این رقم با توجه به گستردگی خدمات شهرداری، بسیار ناچیز است.
دهمردی با بیان اینکه در یک سال گذشته دولت هیج حمایت مالی به شهرداری زابل نکرده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان زابل فاقد مراکز صنفی و صنعتی است در نتیجه شهرداری در آمد خاصی از اخذ عوارض و مالیات سالانه ندارد.

سرپرست شهرداری زابل در مورد میزان بدهی شهرداری زابل به تامین اجتماعی گفت: میزان بدهی شهرداری به تامین اجتماعی زابل بیش از یک میلیارد تومان است که بااختصاص جرائم، هر روز بر این رقم افزوده می‌شود.
پایان پیام

*******

آش پخته شده توسط نظام نکبتبار جمهوری اسلامی انقدر شور شده است که تشکل های کاسه لیس حکومتی هم صدای اعتراض شان بلند شده است و از شرایط غیرقابل تحمل کارگران شاغل، بازنشسته و بیکار سخن می گویند.

*******

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.