رفتن به محتوای اصلی

انتقال چهار هموطن عرب محکوم به اعدام، به مکانی نامعلوم
03.11.2013 - 14:12
تفسیر از:
كريم دحيمي فعال حقوق بشر
غازی عباسی، عبدالرضا امیر خنافره، عبد الامیر مجدمی و جاسم مقدم پناه چهار فعال عرب اهل شادگان هستند که اززندان کارون به مکانی نامعلوم انتقال داده شده وخطر اعدام درهرلحظه آنها راتهدید می کند.
انتقال این محکومان به اعدام عرب درحالی صورت می گیرد که در روزهای اخیر موج وسیعی ازاعدام ها در مناطق حاشیه کشور توسط جمهوری اسلامی ایران به راه افتاده است. انتقال این محکومان عرب سبب نگرانی شدید خانواده های آنها شده و خطر اعدام هرلحظه فرزندان آنها را تهدید می کند.
شعبه ۳۲ دیوان عالى کشور به ریاست قاضى رضا فرج اللّهى و مشاور او سید على اصغر لطیفى رستمى در تاریخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۱ ( ۱۳ فوریه ۲۰۱۳ ) شمسى حکم اعدام غازی عباسی، عبدالرضا امیر خنافره، عبد الامیر مجدمی و جاسم مقدم پناه از زندانیان اهوازی شهر شادگان( فلاحیه ) به اتهام محاربه با خدا و إفساد فی الارض و اقدام علیه امنیت ملی را تایید نمود. این افراد پیشتر از سوى شعبه ١ دادگاه انقلاب اهواز ( قاضی علی فرهادوند در تاریخ ۴-٩-٢٠١٢ ) به اعدام محکوم شده بودند و احکام تأیید شده آنها در تاریخ ۱۳ جولاى ۲۰۱۳ به خانواده ها و محکومین ابلاغ شد.
چندی پیش “غازی عباسی ” به همراه دیگر زندانیان محکوم به اعدام طی نامه ای از نحوه بازجویی و اعتراف گیری با استفاده از فشار و شکنجه های شدید جسمی و روانی توسط ماموران اطلاعات، پرده برداشتند. متهمان در این نامه احکام صادر را جائر و ناعادلانه توصیف کرده و از تمام سازمان های حقوق بشر بین المللی خواستار کمک فوری و فشار بر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از اجرای احکام صادره شدند.
خانواده های محکومان شهر شادگان(فلاحیه )ازسازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر خواسته بودند که مانع از اجرای احکام اعدام فرزندانشان شوند.
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.