رفتن به محتوای اصلی

وجود بیماریهای خطرناک در زندان مرکزی سنندج
28.12.2013 - 14:03
تفسیر از:
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

یک منبع مطلع در این باره به آسو نیوز گفته است که به دنبال شیوع ویروس‌های بیماری‌زا در زندان مرکزی سنندج اخیرا در این زندان ویروس اچ‌آی‌وی یا همان ایدز شیوع پیدا کرده که بنابه گفته این منبع در این زندان هم اکنون 35 نفر به این نوع بیماری خطرناک مبتلا و 28 نفر دیگر هم به بیماری هپاتیت دچار هستند. که مسئولان زندان هیچ گونه اقدامی جهت جدا کردن این زندانیان از دیگر زندانانیان سالم انجام نداده اند.
از طرفی دیگر بنابه گزارشات کمپین ، به دنبال ایستایی هوا و انتشار ویروس‌های بیماری‌زا در زندان مرکزی سنندج اخیرا نوع جدیدی از سرماخوردگی در این زندان شیوع پیدا کرده که با علائمی چون سردرد، ترشحات تنفسی زیاد، تب و لرز، بدن درد شدید، نارسایی دستگاه گوارشی، گلودرد و آب‌ریزش از بینی و چشم و عفونت مخاط چشمی همراه است که متاسفانه در چند روز اخیر تعداد زیادی از زندانیان این زندان به این بیماری مبتلا شده‌ و به مراکز بهداری زندان مراجعه کرده‌اند.
با توجه به فصل سرما بیشتر زندانیان زندان مرکزی سنندج بر اثر هوای سرد که بیشتر وقتها زیر صفر می باشد و نبود وسایل گرمایی و بی توجهی مسئولین این زندان به وضع زندانیان، بخصوص در بندهای دو و یک که بیشتر زندانی های این بندها زندانیان سیاسی و مدنی هستند، دچار بیماری های گوناگونی شده اند.
 زندان مرکزی سنندج به طور كلی از 11 بند تشكیل شده است و با توجهه به حساس بودن این زندان چه از نظر تعداد زندانیان سیاسی و عقیدتی و اینکه میتوان گفت این زندان مرکز نگهداری بیشترین فعالین در بند کورد میباشد. و در این چند سال اخیر همواره بیشترین اخبار زندانیان کورد را در دربر داشته و همیشه این زندان کماکان مملوء از فشار و رفتارهای سلیقه ای با زندانیان سیاسی و عقیدتی بوده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.