رفتن به محتوای اصلی

بیشترین جرم زنان زندانی در ارتباط با مواد مخدر است
25.01.2014 - 08:53

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده گفت : بیشترین سوء استفاده از زنان در حوزه جابجایی مواد مخدر است و توضیح داد: بیشترین جرم زنان ،مرتبط با مواد مخدر است که در نهایت آنها به زندان راه پیدا کرده و عموماً نیز بازگشت به زندگی این گروه از زنان با توجه به نگاه و فرهنگ عمومی جامعه سخت تر از مردان است.

زهرا بنیانیان در گفتگو با مهر درباره تعداد زنان معتاد زندانی افزود: از 7 هزار و 377 زن زندانی در کشور 60 درصد آنها به دلایل مرتبط با جرایم اعتیاد و مواد مخدر به زندان راه پیدا کردند که  بیشتر آنها خود از این مواد مخدر استفاده می کردند.

وی درباره این که بیشترین گرایش زنان به مصرف کدام یک از مواد مخدر است، گفت: تریاک، شیشه، الکل، کراک افغانی، هروئین، حشیش و اکستازی به ترتیب در اولویت مواد مخدر مورد نظر زنان ایرانی است که بیش از 55 درصد از زنان از تریاک، 26.22 درصد شیشه، 22.63 الکل و 15.94 درصد از کراک افغانی استفاده می کنند.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده تصریح کرد: 12 استان خوزستان، کرمان، مازندران، آذربایجان غربی، لرستان، سیستان، فارس، کرمانشاه، تهران، البرز، قم و خراسان رضوی بالاترین میانگین استفاده از مواد مخدر را در میان زنان ایرانی دارند.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه آن است که بیش از 50 درصد از زنان معتاد سن شروع مصرف  مواد مخدر بین 15 تا 19 سال یعنی در میان دختران دبیرستانی و دیپلمه عنوان کرده اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.