رفتن به محتوای اصلی

نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران؛ شعاری که لرزه بر اندام ایران ستیزان می اندازد!
13.05.2011 - 15:10

هرگاه فرصتی ایجاد می شود، نسل جوان ایران با شعارهای خود از یکسو لرزه بر پیکر جمهوری اسلامی می اندازند و از سوی دیگر افق های محافل بی ربط با جنبش ملی و جنبش های اجتماعی را محو می کنند. شعارهای نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران و استقلال آزادی جمهوری ایران دو شعاری هستند که در این جنبش نهادینه اند و بر استراتژی نفی حکومت دینی، قومی و نژادی استوار اند. این دو شعار جنبش را در مسیری ملی، دمکراتیک و سکولار قرار می دهند و از آغاز مرزهای شفاف خود را با ایرانی ستیزان اعلام می کند. محافل خارج نشین بایستی تا کنون از این جنبش آموخته باشند که راهی جز همسوئی با جنبش آزادیخواهانه و کوشائی برای نهادینه کردن دمکراسی در جامعه وجود ندارد. پیش شرطهای متحقق شدن مطالبات طبقات و اقشار گوناگون اجتماعی، نهادینه شدن آزادی های بی قید و شرط سیاسی اندیشه، بیان، تشکل و ایجاد مکانیزمهای دمکراتیک تغییر قدرت سیاسی در جامعه می باشد. به صدای پای جنبش سازندگان ایران فردا گوش دهیم و کوشش کنیم عیار آزادیخواهی و دمکراسی طلبی این جنبش را ارتقاء دهیم.

 

شعار "نه غزه نه لبنان" در ورزشگاه آزادی

پنجشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

روز گذشته و همزمان با دیدار تیم های فوتبال استقلال تهران و النصر عربستان، و در پی حضور نیروهای بسیجی در ورزشگاه آزادی، تماشاگران شعارهایی مختلفی از جمله شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" سر دادند.

نیروهای بسیجی دیدار روز گذشته تیم های فوتبال استقلال و النصر را فرصتی مناسب برای ابراز حمایت از مردم بحرین یافته بودند. این افراد با در دست داشتن پرچم های کشور بحرین، سعی کردند حمایت خود از مردم بحرین و مخفالفتشان با حکومت بحرین را به نمایش گذارند. اقدامی که با واکنش هایی از سوی تماشگران فوتبال از جمله سردادن شعار بر علیه افراد بسیجی روبرو شد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.