رفتن به محتوای اصلی

درباره عکسی که «تشکیلات مهران بهاری» پشت آن پنهان شده است!
29.04.2011 - 15:10

همانگونه که طی چند نوشته کوتاه بزبان ترکی آذربایجانی خاطرنشان کردیم، «مهران بهاری» نام کمیته ایست که برای انحراف و انحطاط جنبش ملی دموکراتیک آذربایجان و منزوی ساختن آن در میان توده ملت آذربایجان سازماندهی شده است. گفتیم که این تشکیلات با استفاده از یک سری مقالات ادبی تاریخی کوشیده است اعتماد علمی مبارزان جنبش ملی را بسوی خود جلب کرده و آنها را چنان مرعوب خود سازد که در برابر سموم نابود کننده سیاسی – ایدئولوژیک او خلع سلاح و تسلیم شوند. و این نکته را نیز خاطرنشان کردیم که این تشکیلات، یا بعبارت دیگر این «کمیته» برای فریبکاری عکس یک «مدل» اروپایی – امریکایی را بعنوان عکس «مهران بهاری» بخورد مبارزان آذربایجانی داده است، تا تاثیر زهر را هرچه بیشتر کند. در واقع آن مقالات و این عکس مجموعه واحدی برای شیادی بوده اند. ( عکسها و لینکهای دیگر مقاله: http://www.azer-online.com/azer/?p=7031)

در هفته های اخیر با درج دو مقاله از آقای محمد

علی حسینی، میزان «عالم» بودن کمیته مهران بهاری را نشان دادیم. نوشته آقای صدرالاشرافی نیز میزان پایبندی «دانشمند جوان!!» به اخلاقیات و درجه وقاحت و پرروئی گردانندگان کمیته را عیان نمود. خوانندگان آذربایجان در جریان این مباحث قرار دارند و از برآشفتگی فوق العاده و فحاشیها و خود افشاگریهای شبکه آگاهند. با انتشار چند نوشته، گوشه ای از نقاب «مهران بهاری» کنار زده شد و علاقمندان دریافتند که پشت این نام متظاهر به دانش و علامه گی چه نیروی «فالانژ» ی قرار گرفته است. با اینهمه ماجرای عکس مرد جوان و آراسته ۲۷ ساله همچنان پابرجاست. «جوان» رعنایی که بگفته خود او، دارنده بیش از صد سایت اینترنتی است و صدها مقاله – و بروایتی بیش از هزار نوشته – از قلم او تراوش نموده اند.

پس از انتشار دو عکس بدون شرح این «مدل» در «آذربایجان» اینک کوشندگان پاکدل و دلسوزان نهضت منتظر دلایل بیشتر درباره «عکس» اند و علیرغم باران تهدید و اتهام «سربازان گمنام» کمیته موسوم به «مهران بهاری»، موضوع عکس را نیز با افکار عمومی و مبارزان صادق آذربایجان در میان می گذاریم.

***

امروز در اینترنت – در کنار هزاران قلم «کالا»، میلیونها عکس نیز در معرض فروش قرار دارند تا صاحبان پیشه و کارگاه و موسسات خدماتی و … بتوانند از طریق پرداخت مبلغی به عکس مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. دیگر ضروری نیست که دارنده فلان کارخانه و با مطب و … عکس واقعی خویش را بر روی اوراق تبلیغی یا کالای خود چاپ کنند. می توان عکس مورد نظر را براحتی از میان میلیونها عکس انتخاب کرد و در برابر پول از موسسه مربوطه خرید. بعنوان نمونه تنها در سایت اینترنتی زیر نزدیک به ۱۵ میلیون عکس برای خریداران عرضه شده است:

http://www.shutterstock.com/

و قیمت عکسها را از این صفحه می توان دریافت:

http://www.shutterstock.com/subscribe.mhtml

و مشتری براحتی می تواند از طریق دادن مشخصات عکس (جنسیت، سن، شغل، آرایش، اندازه و …)، جنس مورد دلخواه خویش را از میان میلیونها عکس راحتی انتخاب کند. مثلا اگر کسی دنبال عکس مرد جوانی مانند عکس مورد استفاده کمیته «مهران بهاری» باشد، حق اتنخاب از میان قریب به ۴۶هزار عکس را خواهد داشت:

و این همان عکسی است که کمیته مهران بهاری برای فریب و دلبری استفاده می کند. البته اندازه کوچکتر این عکس- آنچنانکه در فیس بوک و ۶۳ سایت سؤزوموز و سایتهای دیگر جا بگیرد- نیز در دسترس است:

روشن است که استفاده از عکس مرد جوان زیبا در انحصار کمیته موسوم به مهران بهاری نیست. کنجکاوان، دهها شرکت مختلف را در جهان خواهند یافت که از این عکس بهره می برند. از جمله از مجرای زیر، که نام برخی از شرکتهای تبلیغی و … را بهمراه دارند:

http://www.turkcell.com.tr/kurumsal/servisler/mob…

http://ezinearticles.com/members/mem_pics/Clinton…

http://www.tineye.com/search/53ea8890686e56d8f82b…

http://ezinearticles.com/?expert=Clinton_Bernat

«مهران بهاری» شیادانه در زیر پرده این عکس پنهان شده و بعنوان دانشمند جوان صاحب عکس، سخت سرگرم نابودی یک نهضت و تبدیل آن به ابزار دست نظامات ارتجاعی است. کمیته مهران بهاری برای فریبکاری خود را صاحب این عکس معرفی می کند و سربازان گمنام با اسامی گوناگون نگهبانان این فریبکاری اند. تا اگر کسی نقاب از صورت گردانندگان کمیته کنار زد، گرفتار تهدیدها و اتهامات آنان شود.

اینک که درجه دانشمندی و میزان شیادی کمیته مهران بهاری آشکار شده است، امیدواریم شیفتگان صادق جنبش حق طلبانه ملی با درس آموزی از این تجربه، بهیچ عنوان به «دانشمندان» اینترنتی «مجهول المکان و غایب الوجود» (بقول دکتر صدرالاشرافی) اعتماد نکنند و اسرار تشکلهای خویش را در اختیار نقابداران اینترنتی قرار ندهند.

«مهران بهاری» در مصاحبه ای با «کانون دموکراسی آذربایجان» اعتراف کرده است که نوشته هایش در سایت «سؤزوموز» و بیش از یکصد سایت وابسته به آن منتشر شده اند. ۶۳ سایت از این صد سایت، علنا نام «مهران بهاری» و عکس «مدل» را بعنوان مدیر سایت بربالای خود دارند. اگر تشکیلات خرابکاری دروغ نگفته باشد، دستکم ۳۷ سایت دیگر نیز وجود دارد که زیر نامهای دیگر- ولی تحت رهبری اینان فعالیت می کنند. بدیهی است که اکنون پس از افشای این شیادی، سایتهای اینترنتی آذربایجانی که این عکس رادر کنار نوشته های «مهران بهاری» منتشر می کردند، باید بخود آیند و خود را آلوده این ماجرا نسازند. هر گونه عناد بر سر موضوع عکس و اثبات صحت آن و تعلقش به مدیر ۱۰۰ سایت اینترنتی، منطقا این اجازه را به خوانندگان و وجدانهای بیدار خواهد داد تا درباره این سایتها به قضاوتی دقیقتر بپردازند.

علیرغم حرکات فالانژهای کمیته مهران بهاری و «نگهبانان سحر و افسون»، که از شدت استیصال به هر تهدید و تطمیع و اتهام متوسل می گردند، نقاب از چهره سالوسان کنار خواهد رفت. ستایشگران حقیقت و خادمان دلسوز و بی غل و غش ملت رنجدیده آذربایجان این رشته را پی خواهند گرفت. و راز پنهان «کمیته بهاری» بیشتر آشکار خواهد گشت. فرزندان آگاه و شجاع آذربایجان در آینده نشان خواهند داد که «کمیته بهاری» از طریق این «بیش از یکصد سایت» و پشت این نقاب «مرد جوان آراسته» چه انحرافی را به جنبش تزریق کرده اند. روشن خواهد شد که «کمیته» اینهمه زحمت را برای چه اهدافی کشیده است.

هیئت تحریریه «آذربایجان»

۲۷ آوریل ۲۰۱۱

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.