رفتن به محتوای اصلی

بمناسبت سفر احمدی نژاد به لبنان
13.10.2010 - 13:01

جنبش های پان اسلامیستی، قوم پرست پان عرب و پان ترک، موانع سیاسی اصلی دمکراسی در منطقه هستند. رژیم بعث پان عرب در عراق، جمهوری پان اسلامیستی خمینی در ایران و سیاست اشغالگرانه پان ترک ها در قبال کردستان، ارمنستان و ... آسیب های جدی به زندگی مردم منطقه رسانده است.

وقتی تاریخ 3 دهه گذشته را ورق می زنیم بیش از هر چیز نقش ارتجاع دینی و قومی پان عربیسم، پان اسلامیسم و پان ترکیسم بچشم می خورد که تاثیرات ویرانگرانه ای در سرنوشت دمکراسی در منطقه داشته اند. نیم نگاهی به ایران، عراق، کردستان، ترکیه، لبنان و فلسطین پرده از ماهیت ضد دمکراتیک و ضد انسانی جنبش های فاشیستی پان اسلامیستی، پان ترکی و پان عربی بر می دارد.

جنبش آزادی و دمکراسی در منطقه از نقد سیاسی و طرد و انزوای سه گرایش ذکر شده ارتجاعی و گذشته گرا مسیر خود را به پیش هموار خواهد کرد.

در ایران، لبنان، فلسطین و ... فاشیسم اسلامی زیر نام جمهوری اسلامی، حزب الله، حماس و ... با تکیه بر آرمانگرائی دینی اقشار ناآگاه و عقب مانده فرهنگی اجتماعی را به مهره هائی برای لشکرکشی مذهبی هدایت می کنند و صف بندی های کاذب سیاسی اجتماعی را در سطح ملی و منطقه ای ایجاد کرده اند.

سفر احمدی نژاد به لبنان در راستای شفافیت یابی و تقویت پان اسلامیسم در منطقه است و پیام او اتحاد اقشار عقب مانده فرهنگی اجتماعی کشورهای اسلامی و صف آرائی مذهبی در برابر دیگران است. اینگونه صف بندی های کاذب دینی، قومی و نژادی، سایه بر تضادهای اصلی سیاسی اجتماعی می افکند و مانع انتقال ثقل مبارزه حول مدرنیسم در مقابل واپسگرائی، آزادی در برابر استبداد و دادگری اجتماعی بعنوان جایگزین ستم طبقاتی خواهد شد.

اگر مردم فلسطین و لبنان نه 30 سال، حتی زمان کوتاهی زندگی در حکومت اسلامی را تجربه می کردند، نه تنها از حکومت اسلامی رویگردان می شدند، بلکه شناخت شان از اسلام هم تعمیق می یافت و می فهمیدند که ترجمان سیاسی حکومت اسلامی، همان فاشیسم است که دین را هدف و انسان را وسیله قرار داده است.

اگر فلسطینی ها و لبنانی ها سری به ایران می زدند، نه برای سرکوب تظاهرات(منظور فقط حزب الله می باشد و نه ملت لبنان) بلکه برای آشنائی با آنچه در انتظار فردای شان است، هرگز گول مردم فریبی های حماس و حزب الله را نمی خوردند و انسان و خوشبختی انسان را قربانی خرافه گرائی نمی کردند.

احمدی نژاد چه سوغاتی ای برای "امت" لبنان(حزب الله) دارد جز دلارهای دزدی از صندوق ملت ایران و وعده پیروزی جمهوری اسلامی، چمهوری ای بربریت، فساد، فحشاء و قتل و جنایت؟

ماهیت جمهوری اسلامی به همت 31 سال پیکار فرزندان ایران، برای ملت آشکار شده است و به نظر می رسد که هیچ شکلی از حکومت دینی در ایران، شانس ادامه حیات ندارد؛ چراکه منفذها و خلاء های فرهنگی سیاسی و اجتماعی جامعه ایران با آگاهی پر شده اند و پان اسلامیسم در جستجوی سرزمین های بکر در کشورهای چون فلسطین، لبنان، ترکیه و پاکستان می گردد تا بساط معرکه گیری خود را بگستراند.

پیام احمدی نژاد برای ملت لبنان تقویت همبستگی حزب الله ایران با حزب الله لبنان است. او به لبنان می رود تا آخور فاشیسم مذهبی در لبنان را پر کرده و آنها را سرمست و فربه به جان ملت لبنان بیاندازد.

پیام ما به مردم لبنان اینست که ای کاش صدای ملت ایران را در جنبش خیابانی می شنیدید و ... و ای کاش خطای 31 سال پیش مردم ایران در کشورهای دیگر تکرار نشود و ای کاش ...

ای کاش می توانستم

ــ یک لحظه می توانستم ای کاش ــ

برشانه های خود بنشانم

این خلق ِ بی شمار را ،

گرد ِ حباب ِ خاک بگردانم

تا با دو چشم ِ خویش ببینند که خورشید ِ شان کجاست

و باورم کنند .

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.