رفتن به محتوای اصلی

خوف وزیر اطلاعات از رستاخیز ایرانیت بجای اسلامگرائی!
25.09.2010 - 18:01

وزیر اطلاعات حکومت اسلامی در هشدارهای خود، بخشی از اساسی ترین جهت گیری های جنبش ملی و ایراندوستانه را مورد حمله قرار داد و رویگرانی ملی ایرانیان از اسلام سیاسی و قشر انگل صفت روحانی را به حساب دولت‌های غربی گذاشت.

وزیر اطلاعات روند بازنگری ملی در ایران و کوشش برای بیرون کشیدن مبانی ارزشی، فلسفی و فرهنگی ایرانی از زیر آوار تخریب و تحریف اسلامگرایان را تا سطح باستان گرائی و مکتب گرائی تقلیل داده و رستاخیز ایرانیت، که از درون جامعه شکوفا شده است را به دولت های غربی نسبت داده است.

واقعیت اینست که مشکل وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی چون رهبران همه جناح های حکومتی نه مسیحیت گرائی و باستان گرائی ؛ بلکه آنها دل نگران نیروی سیاسی و اجتماعی هستند که استقلال آزادی جمهوری ایرانی را در جنبش خیابانی فریاد زدند و جمهوری ایرانی را بعنوان آلترناتیو در برابر جمهوری اسلامی نهاده اند!

آنها خوف از رستاخیز ایرانیت دارند؛ رستاخیزی که هدف آن انسان مداری، آزادی، دمکراسی و خاتمه دادن به دخالتگری دین در حکومت است!

*********************

ترویج تفکرات باستان‌گرایانه و معرفی‌ مکتب‌های ایرانی به جای مکتب اسلام از برنامه‌های دشمنان در حوزه دین است

امروزه بسیاری از افرادی که به تازگی مسیحی شده‌اند، روزی مخلصین اهل بیت و شیعه‌های معتقد بودند و دشمنان با روش‌های علمی آن‌ها را به ترکیه کشانده و برای آن‌ها مراسم غسل تمیم گذاشته‌اند.

وزير اطلاعات با بيان اينكه افرادی که تا دیروز از شیعیان معتقد بودند و امروز مسیحی شده‌اند به میزان بسیار بالایی قدرت تخریبی دارند،گفت: طراحی كردن انواع شبهات، ایجاد نگاه بدبینانه نسبت به مبانی شیعی، ترویج تفکرات باستان‌گرایانه و معرفی‌مکتب‌هایی مانند مکتب های ایرانی به جای مکتب اسلام از دیگر برنامه های دشمنان در حوزه دین است.

به گزارش ايلنا از قم حجت‌الاسلام حيدر مصلحي در مراسم رونمایی از نرم افزار شهدای روحانیت و تجلیل از ایثارگران در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم،اظهار داشت: دوران دفاع مقدس دوران نورانی و پرتلألوئی است که اسلام ناب محمدی(ص) در آن به معنای واقعی کلمه، ظهور و بروز پیدا کرد و انسان‌های بزرگی در آن تربیت و پرورش یافتند.

وی ادامه داد: منشأ ایثارگری و از خود گذشتگی‌های رزمندگان دفاع مقدس، همگی از نفس قدسی امام راحل بود و دیدیم که چگونه جوانی که دوره آمال و آرزوهایش بود، همه آن‌ها را برای اسلام و انقلاب زیر پا گذاشت و به میدان نبرد حق علیه باطل آمد.

وزیر اطلاعات، با بیان این که در دوران دفاع مقدس با تمسک به اسلام و آموزه‌های امام کاری بزرگ و ارزشمند صورت گرفت، گفت: بسیاری از خدمات روحانیت در دوران دفاع مقدس هنوز هم احصاء نشده است.

وی با اشاره به رونمایی از نرم افزار شهدای روحانی، اظهار داشت: این نرم افزار، باید منشأيی برای شناخت مردم و به ویژه نسل جوان از رشادت های روحانیت شود.

مصلحی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس هنوز ناگفته‌ها و نانوشته‌های بسیاری از ایثارگری و عنایات الهی دارد، افزود: روحانیت روحیه از خود گذشتگی و دلیری را در روحیه رزمندگان ایجاد کرد و در تمامی عرصه‌های انقلاب نقشی بی‌بدیل و برجسته داشت.

وی با اشاره به دسیسه‌های دشمنان در عصر حاضر، هم گفت: دشمن می‌خواهد ما را به مشکلات مشغول کرده تا از راه و هدف اصلی‌مان باز بمانیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به این که روحانیت و حوزه باید در این راستا، نقشی فعال داشته باشد و مخصوصا در حوزه دین به راه اصلی و مسائل اساسی بپردازد، یادآور شد: بدانیم زمانی به پیشرفت می‌رسیم که مسائل اصلی خود را بدانیم و حواس مان تماماً متوجه آن‌ها باشد و در مشکلاتی که دیگران و دشمنان برای‌مان به وجود آورده‌اند، نباشد.

مصلحی ادامه داد: جامعه مسئله محور، جامعه‌ای پویا و در مسیر انسانی است و جامعه عقب مانده جامعه‌ای به دنبال مشکل و حل مشکلاتی است که دیگران برایش به وجود آورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه کشوری مانند آمریکا، برای جزیی‌ترین مسائل خود مسئله و راهی مشخص را تعریف کرده است و از نظر او هیچ چیز بی اهمیت نیست.

وزیر اطلاعات گفت: دولت‌های غربی به ویژه آمریکا، برای مقابله با انقلاب اسلامی هم استراتژی خاصی را تعریف کرده‌اند؛ برای مسائل سیاسی ،اعتقادی ،فرهنگی ،ارزشی و ... مختص جامعه ما برنامه تعریف کرده‌اند، اما سؤال این جاست که حوزه علمیه ما ،مراجع ما، اندیشمندان ما و ... چه برنامه‌ای را برای ادامه راه خود و درگیر نشدن با این مشکلات تعریف کرده‌اند؟

وی هشدار داد: امروز بزرگترین آسیب حوزه‌های علمیه، تبدیل شدن توجهاتش از مسائل اساسی به مشکلاتی است که دشمنان تعریف کرده‌اند و هدف دارند که توجه هم به همین مشکلات باشد.

مصلحی با اشاره به سخن چندی پیش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحول در حوزه به عنوان یک مسأله اساسی، گفت: این حرکت حرکتی بود که امام خمینی(ره) به وجود آوردند و امروز هم به دلیل این که رهبر معظم انقلاب روی آن تأکید دارند، باید توجه اندیشمندان حوزه متوجه آن باشد.

وی ادامه داد: امروزه حوزه به عنوان نماد بارز اسلام و تشیع لازم است در مواردی مانند روابط بین‌الملل، نظام شهروندی، زنان، روانشناس، علوم انسانی، آموزش و پرورش اسلامی و ... طرح مسأله کرده و راهی مشخص را برای جامعه تعریف کند.

وزیر اطلاعات، با اشاره به شدت فعالیت‌های فرقه‌های ضاله گفت: اگر تا دیروز تنها یک جمعیت چند صد نفری بودند، اما امروزه به صورت علمی به مقابله با حوزه‌های علمیه و اندیشمندان ما می‌آیند.

وی هشدار داد: امروزه بسیاری از افرادی که به تازگی مسیحی شده‌اند، روزی مخلصین اهل بیت و شیعه‌های معتقد بودند و دشمنان با روش‌های علمی آن‌ها را به ترکیه کشانده و برای آن‌ها مراسم غسل تمیم گذاشته‌اند.

مصلحی، گفت:این افرادی که تا دیروز شیعیان معتقد بودند و امروز مسیحی شده‌اند به میزان بسیار بالایی قدرت تخریبی دارند.

وی با بیان اینکه نباید این قدر فکر خود را روی صهیونیسم مسیحی متمرکز کنیم، گفت: امروزه صهیونیسم مسیحی در صدد ساماندهی جماعت شیعی مسیحی است و برای این امر نیز سرمایه گذاری‌های فراوانی صورت داده‌اند.

وزیر اطلاعات با اشاره به فعالیت‌های فرقه بهاییت هم گفت: آن‌ها به انواع شگردهای شیعی تسلط یافته‌اند و تمام تمرکز خود را به جذب شیعیان گذاشته‌اند.

وی افزود: انجمن حجتیه دیگر گروهی است که امروزه با پول های کلانی که هزینه می‌کند، چاقوی دشمنان را علیه شیعیان تیز می‌کند.

مصلحی تأکید کرد: بدانیم که بیشترین سرمایه گذاری دشمن در عرصه دین و فرهنگ تجلی کرده و حتی در برخی از نشریات خودی و ارزشی، جامعه نیز این موضوع از سوی دشمن دنبال می‌شود.

وی با اشاره به فتنه88، هم گفت:در قضیه فتنه، یکی از بیشترین سرمایه گذاری‌های دشمن، شکستن قبح ارتباط با بیگانگان و حتی جاسوسی بود.

وزیر اطلاعات گفت: امروزه بسیاری از افرادی که در راستای اهداف دشمنان حرکت می‌کنند توسط همین رسانه‌های بیگانه به عنوان شخصیت‌های برجسته علمی، معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای و رادیویی، اظهارداشت: یکی از اهدافی که آن ها دنبال می‌کنند، حساسیت زدایی جامعه از الگوهای اخلاقی و اجتماعی مورد تأیید است؛ با کمال تأسف بسیاری فکر می‌کنند که یک شبکه شیعی به راه افتاده است، حال آن که همان شبکه اهداف تفکر جدید صهیونیست‌ها مبنی بر صهیونیست شیعی را دنبال می‌کند.

مصلحی یادآور شد: دشمنان از طریق روش‌های علمی، تعریف دین از زن را تبدیل به تعریف فمنیسم کرده‌اند و خیلی ها هم به راحتی آن را قبول می‌کنند و متأسفانه بسیاری از نشریات به اصطلاح ارزشی ما هم این را دنبال می‌کنند.

وزیر اطلاعات گفت: امروزه بسیاری از نخبگان حوزوی، مورد هدف سرویس‌های غربی قرار گرفته‌اند؛ تله‌های آن‌ها هم تله‌هایی کاملا علمی است؛ به محض این که یکی از نخبگان حوزوی ما به خارج از کشور می‌رود، به بهانه شیعه شناسی به او رجوع می‌کنند و افکار خود را بر آن‌ها القاء می‌کنند.

وی تأکید کرد: امروزه در حوزه دینی تهاجماتی بسیار گسترده آغاز شده و همین برنامه در صدر برنامه‌های دشمنان است و به همین دلیل بیشترین سرمایه‌گذاری را روی آن صورت داده‌اند.

مصلحی، در تشریح برنامه‌های دشمنان در حوزه دین گفت: تلاش دارند که تصویری فردگرایانه، غیرسیاسی و غیرعلمی را از دین نشان دهند؛ می‌خواهند با جایگزین كردن افرادی به جای روحانیت، رابطه مردم را با منابع اصیل اسلامی قطع کنند و در همین راستا برخی از افراد را که مرتبطین با فتنه گران در سال 88بودند را به عنوان چهره‌های اسلام‌شناس واقعی علم کرده‌اند که سروش، کدیور ،مهاجرانی و ... از این دست افرادند.

وی افزود: طراحی كردن انواع شبهات، ایجاد نگاه بدبینانه نسبت به مبانی شیعی، تلاش هدفمند برای تقلیل جمعیت کشور در چشم انداز 30الی 50ساله، ترویج تفکرات باستان‌گرایانه و معرفی‌مکتب‌هایی مانند مکتب های ایرانی به جای مکتب اسلام از دیگر برنامه های دشمنان در حوزه دین است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
ایلنا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.