رفتن به محتوای اصلی

مبتلا شدن 2 نفر به ویروس کرونا در کرمان
28.05.2014 - 14:24

شفیعی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اذعان داشت: تاکنون شش نفر مشکوک به بیماری کرونا در  کرمان شناسایی شده‌اند که مراحل آزمایش ابتلا یا عدم ابتلای آنها به این ویروس در حال انجام است.

دكتر محمد مهدي گويا ضمن اعلام اين خبر افزود: 4 مورد مشکوک به عفونت کرونا ویروس جدید مربوط به یک خانواده در استان کرمان مشاهده شده است که 2 مورد ابتلا به آن مربوط به 2 خواهر در کرمان تایید شده است كه يكي از آنها بدحال و در شرايط ويژه تحت درمان است.

به گزارش مهر، رييس مركز مديريت بيماري هاي واگير در ادامه گفت: افرادی که در تماس با این 2 مورد بوده اند،ظرف كمتر از 48 ساعت شناسايي و تحت مراقبت قرار گرفته اند تا در صورت مشاهده علائم باليني احتمالي، مراقبت هاي ويژه از آنها به عمل آيد.

دكتر گويا با اشاره به اين كه در حال حاضر هيچ واكسني براي پيشگيري از اين بيماري وجود ندارد، افزود: درمان دارويي براي بيماري عفونت كرونا ويروس جديد تاكنون بطور قطعي در جهان پيدا نشده است.

وي تعداد مبتلايان به  اين بيماري در دنيا در 18 كشور جهان را 672 مورد اعلام كرد و گفت: از اين تعداد 207 مورد منجر به مرگ شده است.

رييس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در ادامه در خصوص علائم بيماريMERS  گفت: مبتلايان به اين بيماري علائمي نظير مشكلات تنفسي شديد و عوارض گوارشي دارند كه در ادامه ممكن است دچار نارسايي كليه، كبد و ساير دستگاه هاي حياتي بدن شوند.

رييس مركز مديريت بيماري ها رعايت نكات بهداشتي را مهم ترين راه پيشگيري از اين بيماري عنوان كرد و بر شستشوي مرتب دست ها و رعايت آداب تنفسي تاكيد كرد.

وي خاطر نشان كرد: افرادي كه تا 2 هفته پس از بازگشت از حج دچار علائم مشكوك به اين بيماري هستند بايد از خود درماني پرهيز و به پزشك مراجعه نمايند.رسانه ها با انتشار اخبار غیرموثق باعث نگرانی جامعه نشوند/رسانه ها با فرهنگ سازی و آموزش برای پیشگیری از این بیماری کمک کنند

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.