رفتن به محتوای اصلی

تروریست ها به پارک می روند
02.08.2010 - 19:25

 

مانده بودم در میان انواع مغالطه های موجود که می شناسم، نام کدام یک برای خبر رجانیوز[1] مناسب تر است! ابتدا فکر کردم که این خبر بیشتر به "تمثیل ناروا" شبیه است، اما کمی بعد که دیدم خبر با سرعتی استثنائی در میان سایتها و وبلاگهای اقماری رشد می کند و قارچ گونه تکثیر می شود دیدم "انتشار خبر دروغ در سطح وسیع" بهترین گزینه است. این خبر در عرض چند ساعت در ۱۸ سایت و وبلاگ، منتشر شد.

اما خبر چه بود؟ "دستگیری یک تیم تروریستی بهایی در تهران"[2]. خبری که شاید برای آنان که از نزدیک با بهائیان در ارتباطند، شبیه یک جوک باشد تا خبر. برای نشان دادن بی اعتباری این خبر چند خطی، لازم نیست راه دور برویم، در این خبر چند نکته ظریف وجود دارد که با دقت در آنها متوجه خواهیم شد که خبرنویسان رجانیوز کم ترین اطلاعی از عقاید بهائیان ندارند.

رجانیوز از گروهی بنام "ارتش جهانی رهایی" نام می برد که سرکردگان آن بهائی هستند. اصرار بیش از حد آقایان به این نکته که می خواهند بهائیان را در قالب گروه های مسلحانه معرفی کنند برای بنده جای تعجب است. این اصرار بعد از انتخابات زیاد تر هم شده است.

رجانیوزیان، احتمالا با علم به اینکه "وحدت عالم انسانی" از اهداف بهائیان می باشد، کلمه جهانی را به عبارت بالا اضافه کرده اند. اما ارتش از کجا آمده است؟ فکر می کنم این کلمه ریشه در افکار شیعی نویسندگان رجانیوز داشته باشد، که مایلند برای هرکاری حتی صلح نیز جنگ کنند! اما جهت اطلاع نویسندگان نیمه محترم رجانیوز، بهتر است در اینجا نظر دین بهائی را در مورد جنگ بدانیم:

"ضرب و شتم و جنگ و جدال و قتل و غارت کار درنده‌های بيشه ظالم و نادانی است . اهل حقّ از جميع آن مقدّس و مبرّا"[3]

"نزاع و جدال شأن درندگان ارض بوده و هست و اعمال پسنديده شأن انسان"[4]

آیا باز هم فکر می کنید بهائیان برای نجات عالم و احیاناً "رهایی" دست به کارهایی می زنند که "شان درندگان" است؟ تاکید می کنم که "هرکسی از ظن خود شد یار من" و حضرات با توجه به سابقه ی شیعی ای که دارند، خیال می کنند که رهائی و نجات عالم و همانطور که در بالا گفتم صلح نیز از راه جنگ به دست می آید؛ اما ظاهرا در جهان بینی بهائیان جائی برای جنگ و جدال نیست.

نکته ی دیگر دستگیری این گروه رهائی بخش! که معلوم نیست قرار بوده چه کسی یا چه چیزی را رهائی بدهند، در "پارک طالقانی تهران" است. رجانیوز معتقد است که آنها "برای برگزاری جلسه تشکیلاتی" در پارک تجمع کرده اند!

آیا یک گروهک تروریستی که قصدش "ترور چند تن از مسئولان کشور" بوده، جلسه ی تسکیلاتی خود را در پارک برگزار می کند؟ هدف از این داستان سرایی ها چیست؟ می خواهند بهائیان را اولا افرادی شرور و در عین حال احمق جلوه بدهند و یا اینکه بر عکس می خواهند "نیروهای امنیتی" را بسیار باهوش و زیرک معرفی کنند؟ هرچه که باشد ایده ی گرفتن جلسه تشکیلاتی در پارک بسیار مضحک و خنده دار است.

در مقاله به دو نام برمی خوریم، "افشین ح" و "جمال ر". افشین ح، احتمالا همان افشین حیرتیان است؛ شهروند بهایی و فعال حقوق کودکان در تهران، که در تاریخ ۱۳ خردادماه بازداشت و سپس به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. رجانیوز در یک اقدام زیرکانه تاریخ دستگیری این گروهک را اعلام نکرده است تا بتواند برای منتسب کردن آقای حیرتیان به این جریان روزنه ای باز گذاشته باشد. با توجه به تمام این مسائل واضح است که آقای حیرتیان به جرم حمایت از حقوق کودکان در زندان بسر می برند و این اتهام کذب محض است.

با توجه به اینکه این خبر به سرعت در سطح وسیعی پخش شده و با توجه به اینکه زمان دستگیری این گروهک! اعلام نشده است، همچنین از آنجائی که آقای حیرتیان مدتی است در بازداشت به سر می برند، جای نگرانی است که آیا رژیم اسلامی، پروژه ای جدید برای مبارزه با دگراندیشان و اقلیت های مذهبی در سر دارد؟

جالب است که رجانیوز، آسمان و ریسمان را به هم می بافد تا بتواند نتیجه دلخواه خودش را به مخاطب انتقال بدهد. تا دیروز بهائیان را جاسوسان اسرائیل معرفی می کردند که برای خط گیری به اسرائیل سفر می کنند[5]، اما حالا به عراق می روند و با کومله و پژاک دیدار می کنند؟

شاید فردا نا آرمی های عراق را هم به گردن بهائیان انداختند و وجدان خودشان را آسوده کردند. بنظر می آید ماشین افترا و اتهام زنی حکومت، در صدد است تا بهر بهانه و دلیلی که شده، بهائیان، فعالین حقوق بشر، فعالین حقوق زنان و ... را به گروههای تروریستی ربط بدهد و با این کار و با این بهانه که این گروهها فعالیت های تروریستی انجام می دهند، بتواند آنها را هرچه شدید تر سرکوب کند. در تمام طول پروژهای اعتراف گیری رژیم، یکی از اصلی ترین گزینه ها ارتباط با چنین گروههای مخصوصا مجاهدین خلق بوده است. اما اینبار نام کومله و پژاک هم به میان آمده است.

کوتاه سخن آنکه، باید بسیار مراقب حرکات این چنینی بود و با اطلاع رسانی صحیح و به موقع، مانع از کامیابی دستگاه های تبلیغاتی شویم.

[1] http://www.rajanews.com/detail.asp?id=56755

[2] همان

[3] ص ٢-١٩١ ج ٣ امر و خلق

[4] حضرت بهاءالله- اشراقات و چند لوح دیگر

[5] http://www.rozane229.mihanblog.com/post/208

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.