رفتن به محتوای اصلی

سعید مرتضوی فقط یک عامل است، مردم آمران را نیز خوب می شناسند

سعید مرتضوی فقط یک عامل است، مردم آمران را نیز خوب می شناسند

گزارش چند ماهه هیات تحقیق و تفخص مجلس روز چهارشنبه بالاخره اعلام کرد که مقصر اصلی بازداشتگاه کهریزک سعید مرتضوی است و هم او بوده که دستور انتقال اسرا و دستگیرشدگان ناآرامی های اخیر را به کهریزک صادر کرده است.

اولا که نباید با این خبر زود ذوق زده شد، به خصوص که در خود خبر هم به این موضوع اشاره می شود که به درخواست دولت کودتا وی از قوه قضاییه به قوه مجریه منتقل و از همین امروز که این خبر منتشر شده دولت وی را مسئول ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کرده است.

این برخورد دولت کودتا چراغ سبزی برای جنایتکارانی چون مرتضوی محسوب می شود و حامی این پیام است که دولت کودتا خدمتگزاران آلوده اش را رها نمی کند اما در عین حال نشانگر آن است که دولت تا چه حد خود را بالاتر از حتی مجلس و قوه قضاییه می داند و به آنها دهن کجی می کند که مهم نیست شما به چه نتیجه ای رسیده اید ما همچنان برای او پست و مقام داریم و رهایش نخواهیم کرد.

حال اگر مجلس یا قوه قضاییه استقلال داشته باشند که ندارند، باید با تو دهنی محکمی به دولت کودتا اعلام کنند که وی تا اثبات اتهام نه تنها از همه مقامات خود عزل می شود بلکه بایستی در بازداشت نگاه داشته شود. چطور است که مردم را فقط به جرم شرکت در تظاهرات دستگیر و با اتهام محارب قصد محاکمه آنان را دارید اما جنایتکارانی چون مرتضوی نه تنها دستگیر نمی شوند بلکه از پستی به پست دیگر جابجا می شوند؟

از همه اینها گذشته کیست که نداند مرتضوی بدون اتصال با مهره های درشت نظام نظیر بیت رهبری و عوامل مقتدر پشت پرده عددی نیست که بتواند سالها سابقه جنایت را در پرونده خود نگاه داشته و کسی هم جلودارش نباشد؟ ما فقط به دنبال مجازات عوامل نظام نیستیم، آمران اصلی نیز باید در پیشگاه ملت جوابگو باشند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید