رفتن به محتوای اصلی

فراخوان ها برای حضور در روز ۱۸ تیر
02.07.2010 - 12:40

فراخوان ها برای حضور در روز ۱۸ تیر

سالهاي متمادي است كه حريم و حرمت دانشگاه را با اسم اسلام لگدمال كرده اند و از نام مقدس دانشگاه براي حفظ بقاي خودشان استفاده كرده اند اما شب سياه ظلمت ماندني و پايدار نيست و نخواهد ماند. در آن شب تيره كه چماقداران لباس شخصي حرمت كوي راشكستند نميدانستند كه چه طوفاني به پا خواهدشد. هرچند با گذشت ساليان از آن روزها و شبها دانشگاه شاهد سروهاي قد برافراشته اي است كه در خون غلطيده اند هرچند اين زخمهاي ساليان را دانشجويان برپيكر دارند. جنبش سبز و جنبش دانشجويي ايران با توجه به شكستهاي پي در پي ديکتاتوري مذهبي ايران بعد از 22و 30 خرداد 89 و تحريمهاي پي در پي بين المللي كه از سوي جوامع بين المللي اعمال ميشود، در نظر دارند در اين شرايط سالگرد كوي دانشگاه را در18 تير هر چه با شكوهتر برگزار و از حق دانشجو و دانشگاه و همه شهداي يکسال کودتاي خرداد 88 دفاع نمايند .

Missing media item.

آمادگی سبزهای مشهد برای حضور در روز 18 تیر

با توجه به اینکه کمتر از 9 روز به 18 تیر نمانده و برای برگزاری هر چه باشکوه تر بزرگداشت این روز مسیرهای پیشنهادی برای راهپیمایی سکوت 18 تیر مشهد به اطلاع همشهریان مشهدی میرساند .

1- مسیر خیابان دانشگاه حدفاصل چهارراه دکتری تا میدان سعدی

2 - مسیر میدان پارک ملت تا بلوار سجاد

3 - میدان دکتر علی شریعتی (تقی آباد) تا میدان فلسطین (ملک آباد)

هر کدام از این مسیرها محسنات و معایبی دارند. با توجه به شرایط فیزیکی مکانهای فوق و لشگرکشی های بی حد و حساب یگان ویژه و نیروی انتظامی به نظر میرسد که مسیر اول نسبت به مسیرهای دیگر بهتر و دارای امنیت بیشتری است و با توجه به اینکه مسیر بازار است راهپیمایی به صورت سکوت مشکلی را ایجاد نمیکند ولی بیشمار بودن جنبش سبز را نشان خواهد داد.

از تمامی سبزهای مشهد خواهشمند است نظرات خود را در مورد راهپیمایی 18 تیر در ذیل نوشته یا به ایمیل ما ارسال نمایند تا در فرصت باقیمانده نسبت به تعیین مسیر و اطلاع رسانی هر چه بیشتر اقدام شود.

Missing media item.

بیانیه‌ی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی برای ۱۸ تیر ۱۳۸۹

گر بدينسان زيست بايد پاك

من چه ناپاكم اگر ننشانم از ايمان خود چون كوه

يادگاري جاودانه بر تراز بي بقاي خاك

روزها را با شتاب بي وقفه اي گذرانديم. ثانيه ها از دالان زمان ميگذرند. يك سال گذشت و ما همچنان ايستاده ايم. با كوله باري از رنج و محنت روزگاران بر دوش, با زخم تير و تازيانه بر دلهاي جوانمان, اما فرياد بي شكست آزادي بر لب...

تا روزهايمان به گونه اي ديگر بر دفتر تاريخ ثبت شوند. باز هم صدايمان, شعر طوفان است و هر مشت گره كرده, جوانه لبخند بر لبهاي بيشماران. اگر يارانمان به جرم اينكه آينده را از حق ستيزان گرفته اند, سزاوار بند و زندان اند, چه زيباتر از اينكه ما هم تا به آخر در كنارشان بايستيم چرا كه ما ياران در بند را از ياد نبرده ايم, مجيدها در ما تكثير شدند. و نام ما كابوسي است براي آنان كه به گمان خويش با تعليق و احضار و زندان, اقتدار پوشالي خويش را به نمايش گذاشته اند. اما خودشان بهتر از هر كسي ميدانند كه رويش ناگزير جوانه را, هيچ ترديدي نيست. و به همين خاطر, هراسشان از يگانگي ماست, خوب ميدانند كه ما از پاي نخواهيم نشست.

ضعف مفرط و شكنندگى ديكتاتور, به ويژه در برابر كسانى كه مي ايستند و او را به زانو در مي آورند، محرز است. پس بي شك, پيروزي از آن كساني است كه بيش از همه و هميشه به آن ايمان دارند.

زمان آن فرارسيده است – نه، درست اين است كه بگوييم زمان آن گذشته است - كه با حضور دوباره مان, يادآور شويم كه ما به پيروزي خود ايمان داريم، فقط بايد در اين مسير ثابت قدم باشيم. كليد پيروزي و چراغ راه ما، ايستادگي و مقاومت است.

Missing media item.

بهاي رسيدن به ايراني آزاد را هر چه كه باشد، مثل هر آنچه كه تا بحال, پرداخته و باز هم خواهيم پرداخت.

18تير, فرصتي دوباره است, به خاطر تمامي ياران دربندمان, به حرمت دانشجو بودنمان, به ياد همه آنهايي كه به روزهايي بهتر دل بسته اند. دوباره مي آييم تا رنگ اميد را هر چه روشن تر كنيم. تصويري بسازيم از زيبايي رويايي كه براي فرداهايي بهتر در سر مي پرورانيم.

اگرچه شب با همه سنگيني اش, با همه تلخي ها و با همه مرارتهايش, روزهاي ما را پوشانده است, اما هنوز هر كوچه و خيابان از حجم پر اميد انسانها پر است. پس همه با هم, فاتحانه از ميان تاراجگران ميگذريم, تا واژه مقدس آزادي به نام شجاعان بپيوندد و جاودانه در يادها بماند.

18 تير ، سرشار از ما خواهد شد.

حماسه ۱۸ تیری دیگر در راه است ….

بیانیه مشترک دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات, آزاد واحد تهران مرکز, آزاد علمی کاربردی

سالهای متمادی است که حریم و حرمت دانشگاه را با اسم اسلام لگدمال کرده اند وازنام مقدس دانشگاه برای حفظ بقای خودشان استفاده کرده اند !!

اما شب سیاه ظلمت ماندنی و پایدار نیست و نخواهد ماند!!

در آن شب تیره که چماقداران لباس شخصی حرمت کوی راشکستند نمیدانستند که چه طوفانی به پا خواهدشد؟!

هرچند با گذشت سالیان از آن روزها و شبها دانشگاه شاهد سروهای قد برافراشته ای است که در خون غلطیده اند هرچند این زخمهای سالیان را دانشجویان برپیکر دارند…

با توجه به شکستهای پی در پی رژیم بعد از ۲۲و ۳۰ خرداد ۸۹ و تحریمهای پی در پی بین المللی که از سوی جوامع بین المللی اعمال میشود می خواهیم در این شرایط سالگرد کوی دانشگاه را در۱۸ تیر هر چه با شکوهتر برگزار کنیم و از حق دانشجو و دانشگاه دفاع کنیم …

زنده باد آزادی

مرگ بر دیکتاتوری

جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات

جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز

جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد علمی کاربردی

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.