رفتن به محتوای اصلی

شکایت شاهین دادخواه از دو مقام سابق وزارت اطلاعات
09.07.2014 - 07:22

براساس گزارش دریافتی،  در جلسه صبح سه شنبه  که با حضور وکلای مدافع هر دو طرف برگزار شد ، از طرف دکتر دادخواه وکیل مدافع وی اسناد و مدارک خود را از تخلفات عدیده دو مقام سابق وزارت اطلاعات در دولت احمدی نژاد به دادگاه ارایه کرد .

این دیپلمات زندانی بند ۳۵۰ اوین ، از رضوی (معاونت ضد جاسوسی ) و تدین  ( معاونت حقوقی ) به جهت پرونده سازی علیه وی و سایر اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت اصلاحات از این دو نفر شکایت کرده است .
دکتر شاهين دادخواه، مشاور سابق حسن روحانى که در مجموع به هفت سال حبس تعزيرى و ۵ سال حبس تعليقى محکوم شده است، در شکايت خود از اين دو مقام به تخلفات عديده آن‌ها در جريان دادرسى، بازجويى و محاکمه اشاره کرده و يادآور شده است که به خاطر ماموريت‌هاى محوله از شوراى عالى امنيت ملى وقت، و تاييد اين ماموريت‌ها توسط وزارت اطلاعات،  در دادگاهی غیر عادلانه به اجتماع و تبانی علیه نظام محکوم و در حال سپری کردن مدت محکومیت خود می باشد .
 به گفته یکی از نزدیکان وی ، پس از شکایت شاهین دادخواه از دو مقام سابق وزارت اطلاعات در دولت احمدی نژاد، به جهت پرونده سازی های کذب و خلاف واقع، و پس از ارائه اسناد و مدارک از این تخلفات در حرکتی تلافی جویانه  توسط اطلاعات سپاه پاسدران  به سلول انفرادی دو الف اوین منتقل و با بازجویی های طاقت فرسا همراه با شکنجه یک ماهه ، تلاش نمودند تا با پرونده سازی  جدید علیه ایشان مانع پیگیری های بعدی وی شوند ، به نحوی که گفته میشود ماموران سپاه  بیان کرده اند این دیبپلمات ارشد را مادام العمر  را در حبس  و زندان نگه خواهند داشت .

تدين که گفته می‌شود از دوستان نزديک سعيد مرتضوى، دادستان سابق تهران بوده، نقش اصلى را در تهيه پرونده قضايى براى سه همکار سابق روحانى داشته است. وی معتقد است  که رضوى براى بى‌اعتبار کردن حسن روحانى و زدن اتهام جاسوسى به وى و مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام، همکارى نزديکى با وى[مرتضوی] داشته است.

رضوى در ايام انتخابات ١٣٨٨، معاون امنيت داخلى بود،که به خاطر دستگيری‌هاى گسترده فعالان و حاميان جنبش سبز ارتقا درجه يافت و بدون هيچ‌گونه تجربه و تخصصى در زمينه کار خارجى به معاونت ضد جاسوسى رفت. گفته می‌شود وی به پرونده سازى جاسوسى براى برخى مقامات از جمله حسن روحانى روى آورد.

 در طی یک سال گذشته شاهین دادخواه ، چهار بار به سلول انفرادی منتقل و سه انتقال آخر توسط اطلاعات سپاه با فاصله های زمانی کوتاه و نزدیک بهم صورت گرفت.
 دکتر شاهین دادخواه متولد ۱۳۵۰ کار‌شناس سیاسی امنیتی کشورهای خاورمیانه است که لیسانس خود را از دانشگاه ناپل ایتالیا، فوق لیسانس از داشگاه بیکنت ترکیه آنکارا و نهایتا دکترای خود را در رشته روابط بین الملل از دانشگاه مادرید اسپانیا دریافت کرده است.

وی که در سمت مشاور در شورای عالی امنیت ملی و جزو اعضا مذاکره کننده هسته‌ای تیم حسن روحانی مشغول به کار بوده است، سابقه شرکت در مذاکرات ایران امریکا در افغانستان، شرکت در مذاکرات سه جانبه ایران عراق امریکا در سال ۸۶ به سرپرستی کاظم قمی سفیر ایران در عراق و همکاری با مرکز مطالعات استراتژیک را در کارنامه خود دارد

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.