رفتن به محتوای اصلی

مردم اگاه و دموکراسی خواه ایران
05.02.2010 - 14:19

پس از اجرای احکام اعدام دوتن ازناراضیان به نام های آرش رحمانی پور و محمد رضا علی زمانی اکنون جان بسیاری از جوانان ایرانی بیش از پیش در خطر است .

- دستگیری، شکنجه، کشتار، اعدام و سرکو ب معترضین و فعالان مدنی به نتایج انتخابات هشت ماه است که توسط رژیم جمهوری اسلامی ادامه دارد وهر روز شاهد دستگیری و زندانی شدن شماری از بهترین مردم میهنمان هستیم.

- مدارک وشواهد موجود، گواه خشونت امیز ترین رفتارها از طرف نیروهای دولتی با مردم و به ویژه با زنان و دختران است. جنبش مردمی ایران با نگاه های ماندگار ندا اقا سلطان در اذهان مردم جهان ثبت شده است.

- دستگیری مکرر مادران عزادار و مادران صلح ، زندانی کردن و ضرب وجرح کسانی که با صلح امیزترین شیوه های ممکن، یعنی فقط با حضور خود و روشن کردن شمع و گاهی سرودخوانی دسته جمعی، اعتراض و دادخواهی خود رانسبت به کشتار عزیزان شان نشان می دهند، نمونه ای بارز از موارد نقض حقوق بشردر ایران است.

- تهدید، ارعاب و احضار های تلفنی، یورش های شبانه به منازل افراد و دستگیری زنان و مردان شدت وشتاب حکومت را برای نقض حقوق بشر اشکار می کند.

حکومت ایران که از تصویب کنندگان (و امضاء کنندگان) میثاقهای بین المللی و حقوق بشر میباشد موظف است:

۱ - صدور حکم اعدام با برچسب های محاربه که در جهت ایجاد جو رعب و وحشت بکار گرفته میشود را فورا متوقف کند.

۲ - در اولین گام فهرست کاملی از اسامی زندانیانی را که از اولین روزهای پس از انتخابات تا به حال بازداشت شده اند, منتشر کند و به صورت شفاف پاسخگوی خانواده ها و جامعه ایران درباره روند پرونده های آنان باشد.

۳ - ابتدایی ترین حقوق بازداشت شدگان گان را که در قوانین و آئین نامه های جمهوری اسلامی ذکر شده است و شامل دسترسی به وکیل مدافع است، رعایت کند.

۴ - به خواسته های مردم ایران برای دموکراسی و همچنین خواسته های برابری طلبانۀ زنان ،که نه تنها در مرزهای جغرافیایی ایران که در جهان به صبوری و صلح جویی برای دستیابی به خواسته های خود شهره اند, تن در دهد.

۵ - کلیه احکام صادره برای زندانیان سیاسی و فعالان مدنی را لغو کند و آزادی بدون قید وشرط افرادی را که با روش های مسالمت امیز علیه نقص حقوق بشر و آزادی زندانیان گام برمیدارند تضمین کند.

۹بهمن۱۳۸۸

انجمن زنان ایرانی در برلین

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.